Obliba online nákupů a mobilního placení neustále roste
Češi rádi
vítají nové možnosti a způsoby, jak si usnadnit a zjednodušit každodenní
aktivity. V několika posledních měsících vidíme, že toto tvrzení lze aplikovat
také na nákupní chování českých spotřebitelů, včetně online nakupování. Od
listopadu 2014, kdy MasterCard představil na českém trhu novinku v podobě
globální platební služby MasterPass, roste kromě počtu e-shopů, které službu
poskytují, také obecná edukace mezi spotřebiteli o možnosti jednoduchého,
rychlého a bezpečného způsobu placení na internetu.
MasterPass je
jednou z nejrychlejších platebních služeb na světě, což nakupujícím na
internetu znatelně usnadňuje nejenom platbu, ale také celý proces nakupování.
Stačí jen kliknout na tlačítko koupit a při volbě platební metody si nakupující
místo klasické platby kartou či na dobírku vybere možnost zaplatit přes
MasterPass. V České republice v současné době umožňuje platbu službou
MasterPass aplikace digitální peněženky MasterCard Mobile v sousedních
zemích je běžné, že je takovýchto MasterPass peněženek více. Častými
poskytovateli takovýchto peněženek jsou zejména banky, které o placení službou
MasterPass rozšířili např. své mobilní bankovnictví. Ačkoliv může MasterPass
využívat téměř kdokoliv, lze zároveň charakterizovat cílový segment a
vyprofilovat typické uživatele této služby. Jedná se o aktivní lidi, kteří často
cestují, pracují nebo žijí převážně ve větších městech a jsou pokročilí
uživatelé mobilních technologií zejména smartphonů s připojením
k mobilnímu internetu a upřednostňují nákupy na internetu pro jejich
pohodlnost.
Po půl roce,
kdy byla služba v České republice pilotně spuštěna ve spolupráci se třemi
obchodníky (České dráhy, alza.cz, damejidlo.cz), se nám podařilo službu
MasterPass rozšířit mezi další cca 2 tisíce obchodníků. Do konce roku 2015 jsme
si stanovili jasný cíl – kompletně pokrýt trh internetového prodeje
v České republice. Ačkoliv je většina plateb prováděna v českých
korunách, měsíc od měsíce se postupně navyšuje objem plateb realizovaných u
zahraničních internetových obchodníků. Mezi nejčastější zahraniční měny patří
Euro, britská Libra a polský Zlotý. V současnosti
je služba MasterPass dostupná v 16 státech světa, včetně České republiky,
a v dalších 15 státech je technicky dostupná pouze obchodníkům a
potenciálním vydavatelům online peněženek. Češi se celosvětově řadí
v tomto ohledu mezi inovativní lídry a jsme rádi, že i relativně malá
země, jakou je Česká republika, se může porovnávat s takovými konkurenty,
mezi něž patří např. Austrálie, Čína, Francie, Kanada, Spojené státy americké
nebo Velká Británie.
Richard Walitza, VP,
Mobile Payments & Innovations
Více informací na: www.mastercard.com
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz