(Kurzy.cz)
Tržby Googlu ve 2Q překonaly odhady díky robustní poptávce po reklamě
Počet prokliků na reklamy na YouTube, vyhledávání a dalších stránkách populárního vyhledávače stouply ve 2Q o 33%.
Průměrné ceny klasických reklamních spotů ve 2Q poklesly o 6%. Chytré mobilní telefony tlačí cenu reklamy dolů, protože stále více uživatelů obchází vyhledávací služby Googlu přechodem přes konkrétní aplikace. Odhaduje se, že do roku 2016 poklesne podíl vyhledávání přes Google z 83% v roce 2012 na cca 64%.
Pokles cen byl ve 2Q v meziročním srovnání pomalejší než v 1Q, kdy ceny poklesly o 9%. Ceny na smartphonech byly o 57% nižší než u klasických stolních zařízení.
Provozní náklady Googlu ve 2Q stouply 25% na 5,58 mld. USD. Firma přijala v průběhu kvartálu 2000 nových zaměstnanců, což zvýšilo celkový stav na 52 000. Kapitálové výdaje rostly o 300 mil. na 2,65 mld. USD.
Akcie Googlu na výsledky reagovaly v poobchodní fázi dne růstem o cca 3%.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz