BHS (BH Securities a.s.)
Investice  |  21.06.2013 13:24:08

LEO Express má nové akcionáře, firmu ocenili na 1 mld. Kč

Zatím poslední domácí soukromý železniční dopravce LEO Express již v prosinci oznámil vstup minoritního investora do firmy - podnikatele Jakuba Havrlanta. Nyní byly zveřejněny podrobnosti a také další podílník. J.Havrlant je znám z působení ve skupině Allegro, tj. ve spojení s portály Heureka.cz či Aukro.cz. Svůj úspěch vybudoval prvotně především z portálu bezrealitky.cz, který v roce 2009 od něho koupila právě skupina Allegro. V LEO Express se má soustředit zejména na rozvoj v oblasti e-commerce a IT.

LEO Express nyní Havrlant získal akcie či práva k nabytí dalších a celkem by tak mohl ovládat až 11,5 % podíl. Jaký přesně nyní drží podíl, ale nebylo zveřejněno. Obdobně i u P.Köhlera, který získal akcie a práva na celkem 3,4 %. Člen představenstva a finanční ředitel se tak stal druhým minoritním podílníkem. Zveřejněno přitom bylo, že zakladatel Leoš Novotný nyní drží přes 90 % podíl, tzn. zmiňovaní minoritní vlastníci musí v současnosti dohromady zatím držet jen necelých 10 %, přestože v budoucnu mohou ovládat až 14,9 %.   

Vstup nových vlastníků byl dle firmy uskutečněn v několika transakcích a implikovaná hodnota při poslední transakci dosáhla 8 181 /akcii, tj. více jak osminásobku nominální hodnoty. Při základním mění zhruba 122 mil. , tak transakce oceňuje celou společnost LEO Express na 1 mld. . Firma prý také obdržela nabídky od několika zahraničních investorů se zájmem o vstup do společnosti, navíc za vyšší valuaci než zmiňované transakce. Nabídky však byly odmítnuty.

Dojít má i k posílení kapitálové struktury společnosti prostřednictvím podřízeného úvěru od majoritního akcionáře Leoše Novotného. V součtu všech transakcí se má celkem jednat o 160 mil. . Připomenout lze, že společnost v prosinci nabídla investorům 5leté korunové dluhopisy s kupónem 7,5 %. Prodalo se jich tehdy ale jen 106 mil., když zamýšlena byla emise až 550 mil. kusů.

Dle posledních zpráv má expanze firmy nyní místo na tratě směrem na jih Čech, primárně směřovat do Polska. S novým jízdním řádem 2013/2014 hodlá LEO Express v konsorciu s místním partnerem DLA provozovat dálkové vlaky z Varšavy přes Poznaň do Štětína, z Varšavy přes Katovice do Glivic a z Varšavy do Krakova.

J. Zendulka

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Investice:

Pá 16:02  Komentář k dubnové volatilitě Tomáš Kacerovský (WOOD & Company)
Pá 15:25  Výsledky Chevronu za 1Q roku smíšené Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)
Pá 14:40  Reálné osobní výdaje na 0,5 % ČSOB-Dealing (ČSOB-Dealing)




Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688