LEO Express má nové akcionáře, firmu ocenili na 1 mld. Kč
Zatím poslední domácí soukromý železniční
dopravce LEO Express již v prosinci oznámil vstup minoritního investora do
firmy - podnikatele Jakuba Havrlanta. Nyní byly zveřejněny podrobnosti a také další
podílník. J.Havrlant je znám z působení ve skupině Allegro, tj. ve spojení
s portály Heureka.cz či Aukro.cz. Svůj úspěch vybudoval prvotně především
z portálu bezrealitky.cz, který v roce 2009 od něho koupila právě
skupina Allegro. V LEO Express se má soustředit zejména na rozvoj v
oblasti e-commerce a IT.
V LEO Express nyní Havrlant získal
akcie či práva k nabytí dalších a celkem by tak mohl ovládat až 11,5 % podíl.
Jaký přesně nyní drží podíl, ale nebylo zveřejněno. Obdobně i u P.Köhlera,
který získal akcie a práva na celkem 3,4 %. Člen představenstva a finanční
ředitel se tak stal druhým minoritním podílníkem. Zveřejněno přitom bylo, že
zakladatel Leoš Novotný nyní drží přes 90 % podíl, tzn. zmiňovaní minoritní vlastníci
musí v současnosti dohromady zatím držet jen necelých 10 %, přestože v budoucnu
mohou ovládat až 14,9 %.
Vstup nových vlastníků byl dle firmy
uskutečněn v několika transakcích a implikovaná hodnota při poslední
transakci dosáhla 8 181 Kč/akcii, tj. více jak osminásobku nominální hodnoty.
Při základním mění zhruba 122 mil. Kč, tak transakce oceňuje celou společnost LEO
Express na 1 mld. Kč. Firma prý také obdržela nabídky od několika zahraničních
investorů se zájmem o vstup do společnosti, navíc za vyšší valuaci než
zmiňované transakce. Nabídky však byly odmítnuty.
Dojít má i k posílení kapitálové
struktury společnosti prostřednictvím podřízeného úvěru od majoritního
akcionáře Leoše Novotného. V součtu všech transakcí se má celkem jednat o
160 mil. Kč. Připomenout lze, že společnost v prosinci nabídla investorům
5leté korunové dluhopisy s kupónem 7,5 %. Prodalo se jich tehdy ale jen
106 mil., když zamýšlena byla emise až 550 mil. kusů.
Dle posledních zpráv má expanze firmy
nyní místo na tratě směrem na jih Čech, primárně směřovat do Polska. S novým
jízdním řádem 2013/2014 hodlá LEO Express v konsorciu s místním partnerem
DLA provozovat dálkové vlaky z Varšavy přes Poznaň do Štětína, z Varšavy přes
Katovice do Glivic a z Varšavy do Krakova.
J. Zendulka
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz