OVB Nejvstřícnější banka - Handicap Friendly spuštěna
OVB
Nejvstřícnější banka jako první uživatelský klientský rating tuzemských bank
rozšiřuje od konce roku 2012 své hodnocení bank pro osoby se zdravotním
postižením. OZP tak získají unikátní možnost ohodnotit tuzemské banky z hlediska
potřeb, problémů a pohledu této skupiny osob.
Hodnocení
bank ze strany osob se zdravotním postižením
Osoby se zdravotním postižením mohou na
stránkách www.vstricnabanka.cz hodnotit
banky ze svého subjektivního pohledu a to na základě doporučených kritérií.
Aplikace pro hodnocení je jednoduchá a srozumitelná. Uživatel OZP ohodnotí
každou či jen některé z bank číselně, případně i slovně, následně využije velmi
stručného registračního formuláře na konci stránky s hodnocením. Hodnotit může
každá OZP jednou za čtvrtletí.
Výsledky hodnocení oznámí pořadatel
každé čtvrtletí příslušného roku, spolu s celkovým hodnocením bank za příslušné
čtvrtletí. Jednou za rok pak bude spolu s OVB Nejvstřícnější bankou roku
vyhlášena i OVB Nejvstřícnější banka - Handicap Friendly.
„Jsme rádi, že se daří rozvíjet projekt OVB Vstřícné banky, a že tímto krokem jej posouváme výrazně dále. Snažíme se našim hendikepovaným spoluobčanům již dlouhou dobu nabízet individuální přístup, a pokud se nám tímto počinem podaří zaměřit pozornost dalších společností, především bank, tímto směrem, splní svůj účel stejně dobře, jako se daří samotné OVB Vstřícné bance kultivovat finanční trh,“ říká Jaroslava Matoušková, mluvčí společnosti OVB Allfinanz a.s. Jak dodává, je také projekt OVB Nejvstřícnější banka - Handicap Friendly plánován jako dlouhodobý.
„Myslím
si, že vyhlašovat v roce i druhou kategorii s nejvstřícnější bankou a
navíc zaměřenou na osoby se zdravotním postižením, je smysluplným rozšířením
našeho hodnocení, které přinese relevantní zpětnou vazbu bankám a spoustu
užitečných informací lidem se zdravotním postižením“, dodává
k projektu majitel serveru www.bankovnipoplatky.com
Patrik Nacher.
Nejen
hodnocení ale i informace a servis
Aby mohli OZP bezproblémově banky
hodnotit, bude obsahovat nová sekce Handicap Friendly i množství informací o
opatřeních bank ve vztahu k OZP, dále informace ze samotných bank a další
poradenské a informační články. OZP tak pro hodnocení získají širokou podporu a
informační servis. OZP chce organizátor a titulární partner tímto způsobem do
budoucna i vzdělávat.
OVB
Vstřícná banka - Handicap Friendly se stane centrem informací pro OZP
Do budoucna chce organizátor a titulární
partner na základě hodnocení OZP, jejich připomínek, komentářů a diskusí
vybudovat sekci Handicap Friendly jako centrum informací ze světa bankovnictví
speciálně určené pro osoby se zdravotním postižením.
OZP tak získají nejen samotnou možnost
hodnotit banky, ale budou moci najít veškeré informace o tuzemských bankách,
bezbariérových pobočkách, kontaktech, novinkách a opatřeních bank ve vztahu k
OZP, diskusní fóra, poradnu a poradenské informace ze světa financí a
bankovnictví. „Každá další aktivita,
která vede k větší informovanosti lidí se zdravotním postižením na straně
jedné a jejích větší angažovaností na straně druhé, je velmi užitečná“,
říká k projektu předseda NRZP ČR Václav Krása.
Banky
s osobami se zdravotním postižením počítají
Většina bank, které se účastní již
současného hodnocení OVB Vstřícné banky, věnuje osobám se zdravotním postižením
větší či menší pozornost. Banky jsme oslovili s průzkumem jaká opatření či
kroky ve prospěch či na podporu OZP v minulosti přijaly, nebo které naopak
připravují. Jen menšina bank nám na dotazy neodpovědělo, nebo odpovědět
odmítlo. Příklady opatření:
Bezbariérové
pobočky
Všechny banky, které se průzkumu
zúčastnily uvádí jako své nejčastější opatření ve vztahu k OZP vybavení poboček
bezbariérovými přístupy.
Přehledné
a intuitivní internetové bankovnictví
Většina bank také zmínila, že OZP
podporují internetovým bankovnictvím, které mohou využívat osoby s tělesným
postižením, nebo osoby se sluchovým postižením. Ne každá banka má však své
internetové bankovnictví přizpůsobené osobám se zrakovým postižením.
Přítomnost
speciálního bankovního poradce na pobočkách
Přítomnost speciálního poradce pro
komunikaci s OZP uvedla více než polovina dotázaných bank. Banky v tomto
případě poskytují alespoň na některých pobočkách služby poradce se znalostí
znakového jazyka či tiskoviny v Braillově písmu.
Speciální
bankomaty pro klienty se zrakovým postižením
Jen menšina bank pak zmínila, že
provozuje speciální bankomaty pro potřeby osob se zdravotním postižením.
Přednostní
vyvolávání klientů OZP
Stejně tak menšina bank uvedla jako
opatření vstřícné vůči OZP - vyvolávací systém s přednostním vyvoláváním těchto
osob.
Více informací naleznete na www.vstricnabanka.cz.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz