(Kurzy.cz)
Výsledky Unileveru za 3Q překonaly odhady, prodej v rozvíjejících se zemích rostl
Podkladové tržby rostly o 8% v divizi zboží osobní potřeby, která je tradičně nejziskovější částí firmy. Růst o 11% zaznamenala divize domácích potřeb. Prodej potravin poklesl o 0,4%.
Z regionů si nejlépe vedla Latinská Amerika s růstem o 14%, prodeje v Asii, Africe a Středním východě rostly o 11%. Prodeje v Evropě rostly o 0,9% oproti poklesu o 2,2% ve 2Q12. Firma uvedla, že v Řecku nabídla levnější zboží v reakci na tamní ekonomický vývoj, situace ve Španělsku se stabilizovala.
Celkové tržby ve 3Q stouply o 10% na 13,4 mld.EUR. Podkladové tržby nezapočítávají vliv akvizic a měnových výkyvů.
Růst výsledků Unileveru kontrastuje s poklesem výkonů hlavních konkurentů v podobě Nestlé a Danone, jež své horší než očekávané výsledky prezentovaly již v minulém týdnu.
Akcie Unileveru rostou v reakci na zprávu o 4%. Za celý letošní rok si titul zatím polepšuje o necelých 8%.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz