Nokia vydala profit warning, akcie padají
Finský výrobce mobilních zařízení ve 14 hod. překvapivě vydal tiskovou zprávu. V ní uvádí, že snižuje výhled za 1Q a obrat nevidí ani v 2Q. Provozní marže má být za uplynulý 1Q negativních -3 %, oproti dřívějšímu očekávání obratu do pozitivního teritoria, resp. až 2 % růstu. Zmiňuje dynamiku konkurenčního prostředím zejména v Indii, Číně, Středním východě a Africe a tedy pokles hrubých marží, zejména v segmentu smartphonů. Snížený výhled firma vydává i přesto, že zaznamenala nižší náklady na záruční opravy.
Pro 2Q navíc očekává obdobné či ještě nižší marže než v 1Q, když neočekává opakování pozitivního efektu ohledně zmiňovaných záručních oprav.
V 1Q společnost prodala přes 2 mil. smartphonů Lumia za průměrnou cenu 220 EUR. Ve srovnání s konkurenčním Applem či Samsungem údaj tak těžko k chlubení. Společnost celkem očekává, že v daném mobilním segmentu vykáže čisté příjmy 4,2 mld. EUR, když 2,3 mld. EUR bude pocházet z prodeje 71 mil. mobilů a 1,7 mld. USD z prodejů 12 mil. kusů smartphonů a PDA. Zbytek příjmů tvoří ostatní zařízení a služby. Hrubá marže celkem měla dosáhnout 25 %, resp. 26 % u mobilních telefonů a 16 % u smartphonů.
Kompletní výsledky hodlá Nokia představit příští čtvrtek 19.4.
Potvrzuje se tak situace, na kterou jsem upozorňoval v lednové zprávě k výsledkům za loňský rok. Tehdy v médiích zmiňovaný nárůst marží byl jen fata morgánou (viz. https://zpravy.kurzy.cz/305331-nokia-chce-necekane-vyplatit-dividendu). Zkrátka ne každou společnost po pádu ceny akcií, čekají znovu světlé zítřky. Nokia je toho jasným příkladem.
Akcie Nokia v reakci v domovském Finsku padají již o více jak 18 % na 3,14 EUR na svá již 15letá minima.
J.Zendulka
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz