Daimler ukončí výrobu luxusních maybachů
PRAHA (MEDIAFAX) - Německá automobilka skončí s výrobou luxusních vozů Maybach. Jejich prodej vytrvale klesá, koncern bude v nejvyšším segmentu spoléhat už jen na Mercedes, napsal Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).
Výroba maybachů skončí za dva roky, jedenáct let poté, co ji Daimler s velkou slávou obnovil. Od oživení tradičního výrobce luxusních limuzín, která auta přestala vyrábět v roce 1940, si Daimler sliboval získání většího podílu na trhu se superluxusními vozy.
Německý automobilový koncern Daimler během dvou let ukončí výrobu superluxusních vozů Maybach. Uvedl to generální ředitel společnosti Dieter Zetsche v rozhovoru pro německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung. Značka Maybach je již řadu let ztrátová.
"Nemělo by smysl vyvíjet nástupce nynějšího modelu Maybach," řekl v rozhovoru pro FAZ generální ředitel Daimleru Dieter Zetsche. "V luxusním segmentu budeme v budoucnosti plně sázet na na naši klíčovou značku Mercedes-Benz, nejcennější značku luxusních automobilů na světě."
Daimler původně počítal u značky Maybach s prodejem zhruba tisícovky vozů ročně. V posledních letech se však prodej pohyboval pouze kolem 200 automobilů ročně. Oproti tomu Rolls Royců se prodalo přes dva tisíce, Bentleye si koupilo 4763 zájemců. Rolls Royce přitom patří BMW, Bentley Volkswagenu, tedy největším konkurentům Daimleru.
Ondrej Fér, fer@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz