Zhoubná investiční choroba jménem nejistota: 4 cesty, jak na ni!
Máte rádi nejistotu? To je nesmyslná otázka, že. Nejistotu si můžete s trochou nadsázky představovat jako nefinanční náklad našeho konání. Na trzích lze ztotožnit s mírou rizika, či pokud chcete, mírou pravděpodobnosti dosažení našeho, v prostředí makléřské sebranky obvykle výnosového cíle. Odvěkou touhou člověka je dostat hodně muziky a do juke boxu přitom naházet co nejméně drobných. Mikroekonomie tento fenomén vzletně nazývá maximalizací užitku, v případě firmy, jež „trpí“ stejným vzorcem chování, pak užitku kvantifikovaného v penězích, tedy zisku. Když opět vkročíme do džungle eufemisticky zvané parket, bude oním užitkem pochopitelně výnos. Ano, nejistota je rubovou stranou mince výnosu. Tuhle větu vám odvykládá každý, ale vzhledem k tomu, že je tento axiom pro naše psychiky velmi nestravitelný, funguje řada z nás v iluzi, že tomu tak v některých v případech (rozuměj aplikujete-li jejich investiční taktiku) není. Faktem ovšem je, že zatímco očekávatelný výnos je ceteris paribus z daného investičního kroku pro všechny hráče na trhu stejný, pravděpodobnost dosažení výnosu bude pro všechny investory různá. Proč? Kvůli genetickému dědictví, kvůli schopnosti úsudku, kvůli nestejné informovanosti, jednoduše protože jsme každý jedno velké individuum levitující v dané, konkrétní konstelaci prostředí. Stav, ke kterému na trhu směřujeme, lze tedy popsat spíše takto: Dosažení minimální teoreticky možné nejistoty. Dnes se stručně podíváme na několik způsobů, jak na to. 4 cesty, jak se pokusit snížit nejistotu na minimum. Čtěte na iPOINT |
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz