(Kurzy.cz)
CME zveřejnila výběr odhadů růstu reklamního trhu v ČR
Společnost CME včera zveřejnila výběr odhadů růstu českého reklamního trhu od několika mediálních agentur. Růst trhu televizní reklamy v ČR v r. 2011 je odhadován agenturou GroupM na 3 %, agenturou ZenithOptimedia pak na 2 - 5 %. V našem modelu počítáme spíše s vyšším růstem okolo 5 % vzhledem k tomu, že ve 4Q 2010 již televizní trh vykázal 10% meziroční růst. Očekáváme, že první polovina roku zaznamená spíše nižší dynamiku, mimojiné kvůli efektu vládních výdajových restrikcí.
Výdaje do reklamy na internetu, ve kterém CME podniká prostřednictvím menšího segmentu New Media, mají podle ZenithOptimedia vzrůst o 20 %. V modelu počítáme s pomalejším růstem 12 %, nicméně tento segment je pro CME zatím spíše nevýznamný (podíl na tržbách necelá 2 %). Zprávu hodnotíme neutrálně.
Všechny mediální agentury předpovídají, že noviny a časopisy zaznamenají mírný pokles až stagnaci, zatímco trh s TV reklamou by měl růst o 2-5%, což je v zásadě v souladu s naším odhadem meziročního růstu o 4,6% v 2011 v ČR.
V. Kmínek
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz