(Kurzy.cz)
CME očekává ve 2. pololetí růst reklamního trhu
Společnost CME včera uvedla v prezentaci na mediální konferenci v Londýně, že na některých trzích zotavení začalo, ale je pomalejší a křehčí, než se očekávalo. Společnost stále očekává růst ve 2. pol. r. 2010 a na podzim je připravena zvýšit cenu reklamy. Dále bylo sděleno, že posilování USD vůči EUR nepříznivě ovlivňuje hospodářské výsledky (USD posílil o 10 % od doby, kdy byl poskytnut výhled na rok 2010). Společnost odhaduje, že TV reklamní trh poklesl ve 2Q10 o 5,4 % (dřívější odhad byl -3 %) a za celý rok 2010 by to měl být pokles o 1 % (dřívější odhad byl stagnace).
Informace by pro investory neměly znamenat výrazné překvapení, a proto je vnímáme neutrálně. Rozdíl v odhadech o vývoji TV reklamního trhu ve 2Q a za celý rok je minimální. Mnohem důležitější je pokračující posilování USD vůči EUR, které snižuje tržby a zisk reportované v USD. Myslíme si, že někteří investoři faktor silného USD již vnímají i s jeho dopadem do výhledu společnosti (možné snížení). Kromě kurzového vlivu se domníváme, že rizikem pro splnění celoročního výhledu je i pomalejší než očekávaný růst reklamního trhu ve 2. pol. roku 2010.
Patrick Vyroubal
K očekávanému oživení reklamního trhu zatím nedochází a růst v 2. polovině letošního roku je nejistý (rizika propadů reklamních výdajů v Rumunsku a Bulharsku). Na druhé straně klíčové trhy jako ČR vykazují známky oživení a tak zůstáváme optimističtí ohledně výhledu CME na rok 2011 a dále. Tato zpráva pravděpodobně negativně ovlivní ceny akcií CME.
R. Kramule, V.Kmínek
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz