(Kurzy.cz)
easyJet požaduje uzákonění čistší letecké dopravy
easyJet, přední evropská nízkonákladová letecká společnost, se dnes stala první firmou v oboru, jež vyzvala ke schválení přísných emisních standardů pro leteckou dopravu, které by vedly ke 40% snížení emisí CO2 u další generace letadel.
„Letecká doprava potřebuje globální řešení. Prvním instinktem vlád je růst daní, což ale negativně ovlivní tržní prostředí, protože velký podíl na letecké přepravě má Čína a Indie. Dochází ke skokovému vývoji technologií, a abychom co nejdříve dosáhli jejich dokončení, potřebujeme přísné předpisy upravující emisní normy,“ řekl dnes na tiskové konferenci v Londýně Andy Harrison, vrchní ředitel easyJetu.
„K největšímu pokroku v oblasti leteckých technologií došlo za války. Je zodpovědností vlád, aby válka proti klimatickým změnám vedla k dalšímu výraznému kroku vpřed ve vývoji technologií. Proto požadujeme uzákonění čistější letecké dopravy, která zabrání používání starých a nedostatečně výkonných strojů. Pokud získáme čistší letadla a zastaralé neekologické stroje necháme na zemi, můžeme snížit objem emisí v letecké přepravě a přímo tak řešit problém klimatických změn,“ dodal Andy Harrison a pokračoval:
„Většina letadel se vyrábí v Evropě a v Americe a řada z nich je následně vyvážena na rychle rostoucí trhy do Číny a Indie. Přísné emisní normy upravující výrobu tak povedou ke globálnímu zlepšení životního prostředí. Minimálním standardům výkonu již vyhovuje hl
Tyto standardy by mohly být zavedeny ve třech krocích, počínaje letadly na kratších linkách, kde se současné strojové parky skládající z typů Airbus A320 a Boeing 737, které se používají již více než 20 let; easyJet navrhuje, aby:
Od roku 2015 každý typ letadla musel dodržovat tuto normu
Od roku 2024 letečtí přepravci nemohli do svých strojových parků zařazovat letadla, která nebudou splňovat tuto normu
Od roku 2030 letečtí přepravci nemohli provozovat letadla, která nebudou splňovat tuto normu
Podle návrhu easyJetu by v čele tohoto procesu měla stát Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO). Jedině tak bude dosaženo globálního záběru a konsensu, a budou zavedeny standardy a lhůty pro další typy letadel. Tyto normy by se týkaly všech rozvinutých zemí. Vlády by musely hrát aktivní roli při financování výzkumu a vývoje.
Společnost easyJet má přední postavení v oblasti ochrany životního prostředí. Její výzva přichází v předvečer vydání zprávy Komise Spojeného království pro klimatické změny, která pojednává o letecké dopravě a životním prostředí, a konference o klimatických změnách v Kodani, kde se zařazení letecké dopravy do jednání o nástupci tzv. Kjótského protokolu dostalo do programu.
Ogilvy Public Relations,
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz