Nikkei: Ztráty automobilky Toyota by se letos mohly vyšplhat až k pěti miliardám dolarů
TOKIO (MEDIAFAX) - Japonská automobilka Toyota vykáže v letošním fiskálním roce končícím v březnu 2010 ztráty, ty by se mohly vyšplhat až k pěti miliardám dolarů (více než 100 miliard korun). V neděli o tom informoval list Nikkei business daily, a to bez uvedení zdroje.
Prodeje vozů značky Toyota se letos pravděpodobně propadnou o 6,5 procenta, což bude nejhorší výsledek automobilky za posledních šest let.
Analytici, které agentura Reuters oslovila, tak pozměnili odhady - ty ještě na konci března předpovídaly, že ztráta firmy Toyota dosáhne maximální hranice čtyř miliard dolarů. Výsledek bude ale záležet na tom, jaká bude světová poptávka po autech a jak se automobilce podaří snížit náklady.
Poslední únorová výrobní čísla největší světové automobilky Toyota ukazují propad o 53 procent. Toyota tak letos v únoru zaznamenala největší meziroční propad výroby za posledních 23 let, během měsíce vyrobila jen na 358,5 tisíce vozů. S podobným propadem se však potýkají i další japonské automobilky - Honda Motors vyrobila meziročně o 43 procent vozů méně, Nissan pak o 51 procent vozů méně.
Důvodem propadu ve výrobě jsou dopady globální ekonomické krize, která tlumí spotřebitelskou poptávku. Automobilky tak mají své sklady přeplněné, což je důvodem k omezení jejich produkce. Mezi další vlivy globální krize patří přísnější úvěrové podmínky a rostoucí nezaměstnanost, což prodejům nových automobilů rovněž nesvědčí.
Katerina Vokurková, vokurkova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz