(Kurzy.cz)
eBanka v 1H vytvořila zisk ve výši 43,9 mil. Kč
K 30.6. 2006 eBanka vytvořila zisk před zdaněním dle IFRS ve výši 43,9 mil. Kč, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 34,6 %. Vzrostl objem klientských depozit i objem poskytnutých úvěrů. Kvalitu svých produktů a služeb eBanka stvrdila třemi oceněními v soutěži Zlatá koruna 2006, kdy v příslušných kategoriích zvítězily Osobní účet, Přímé bankovnictví a Zamykání platební karty.
Klíčové finanční ukazatele
V I. pololetí 2006 eBanka vytvořila v souladu s mezinárodními standardy finančního výkaznictví (IFRS) zisk ve výši 43,9 mil. Kč. Po úspěšném dokončení restrukturalizace v roce 2005 tak potvrzuje ziskový trend; zisk generuje nepřetržitě od prvních měsíců roku 2005. Neauditovaný zisk ve výši 43,9 mil. Kč vytvořený eBankou během I. pololetí 2006 představuje v meziročním srovnání nárůst o 34,6 % (ve stejném období roku 2005 eBanka vytvořila zisk ve výši 32,6 mil. Kč).
Zisk z bankovní činnosti dosáhl k 30. 6. 2006 objemu 741,7 mil. Kč, zatímco ve stejném období roku 2005 činil 714,3 mil. Kč. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 3,8 %. Nejvýznamněji meziročně vzrostly úrokové výnosy.
Bilanční suma eBanky meziročně vzrostla z 16,5 mld. Kč (k 30.6.2005) na 18,0 mld. Kč (k 30.6. 2006), což představuje nárůst o 9,1 %.
K 30. 6. 2006 eBanka disponovala základním kapitálem ve výši 1,18 mld. Kč, kapitálová přiměřenost činila 10,94 %.
Vybrané obchodní výsledky
Objem klientských depozit meziročně vzrostl z 14,2 mld. Kč k 30. 6. 2005 na 14,8 mld. Kč k 30.6. 2006, tedy o 4,2 %.
Objem poskytnutých úvěrů vzrostl o 26,9 % z 7,8 mld. Kč k 30. 6. 2005 na 9,9 mld. Kč k 30.6. 2006. Z celkového počtu poskytnutých úvěrů představují největší objem firemní úvěry (5,7 mld. Kč), hypotéky (3 mld. Kč) a retailové úvěry (1,2 mld. Kč).
Ke konci I. pololetí 2006 eBanka obsluhovala přes 475 tisíc klientů, z toho téměř 118 tisíc tvořili kmenoví klienti eBanky, majitelé Osobních a Firemních účtů. eBanka disponuje vlastní obchodní sítí, kterou v současné době představuje 130 obchodních míst pro obsluhu retailové i firemní klientely. eBanka provozuje 47 bankomatů.
Získaná ocenění
Z posledního ročníku soutěže o nejlepší bankovní produkty na českém trhu Zlatá koruna 2006 si eBanka odnesla hned tři první ceny: Zlatá koruna 2006 za Osobní účet, Zlatá koruna 2006 za Přímé bankovnictví a Zlatá koruna 2006 za Zamykání platební karty. Soutěž o nejlepší finanční produkty roku Zlatá koruna se letos konala již počtvrté. Finanční akademie, kterou tvoří stovka nejvýznamnějších finančních expertů a ekonomických publicistů, každoročně hodnotí produkty finančního trhu určené retailovým zákazníkům
a malým a středním podnikům.
Výhled do dalšího období
Dne 24. července 2006 byla podepsána smlouva o prodeji 100% podílu v eBance skupině Raiffeisen International Bank-Holding AG. Kupní cena eBanky byla stanovena na 130 milionů eur (cca 3,7 miliardy korun). eBanka tak bude nadále rozvíjet své obchodní aktivity jako součást jedné z největších bankovních skupin operujících v regionu střední a východní Evropy.
eBanka se i v dalším období soustředí na akvizici klientů ve svých dvou klíčových segmentech, movitém retailu a segmentu malých a středních firem a na zvyšování úrovně služeb pro stávající klientelu. eBanka očekává, že její hospodaření bude i v dalším období ziskové.
eBanka je univerzální banka pro movité fyzické osoby a malé a střední firmy. Svým klientům nabízí ucelené portfolio finančních produktů a služeb s důrazem na využívání přímého bankovnictví. Celkový počet klientů již přesáhl 475 tisíc; z toho na 118 tisíc klientů využívá Osobní a Firemní účty eBanky. Vlastníkem eBanky je k 30.6.2006 Česká pojišťovna, která drží 100 % akcií eBanky. eBanka je držitelkou ocenění Nejdynamičtější banka roku 2005 a Účet roku 2005 a řady dalších cen.
Kontakt:
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz