Zisk společnosti Unilever stoupnul o 6 %
Zisk společnosti Unilever stoupnul o 6% na 1,25 miliardy dolarů. Unilever PLC, výrobce zmrzliny Ben & Jerry's, kosmetické řady Dove, čaje Lipton atd. uvedl, že jeho zisk se zvýšil o 6 % v prvním čtvrtletí roku 2006, ale růst jeho tržeb trh zklamal. Společnost zabývající se spotřebními výrobky vydělala 990 milionů eur (1,25 miliardy dolarů) od ledna do března letošního roku, oproti loňsku, kdy se jednalo o 934 milionů eur. Čistý zisk z pokračujících operací se zvýšil o 10% na 1 miliardu eur (1,26 miliard dolarů). Výnosy stouply o 9 % na 9,54 miliard eur (11,48 miliardy dolarů), převážně kvůli příznivým pohybům měny. Odhlédnuto od měnových výhod, v zásadě tržby vzrostly méně než se očekávalo. Akcie Unileveru, který také vyrábí u nás nejznámější tatarskou omáčku a majonézu – Hellmanns, polévky a různé přísady Knorr, anebo méně známý olivový olej Bertolli, spadly o 3% na 10,32 dolarů na Londýnské burze ihned po oznámení výše tržeb. Analytik společnosti Mirabaud Securities p. Julian Lakin prohlásil, že výše zisku byla posílena, více než se předpokládalo,nakládáním s výnosy a daňovou sazbou, která byla menší než se předpokládalo. Podle Lakina mnoho analytiků předpovídalo větší zisk než jsou 1,25 miliardy dolarů. Ředitel společnosti Patrick Cescau řekl, že společnost je tento rok na cestě k udržení horní čáry růstu a zvyšování marže. Celosvětová spotřební poptávka je masivní, ačkoli západní Evropa zůstává netečná, společnost zaznamenala nedávno náhlý obnovený vzestup v některých cenách zboží. Tržby, podle prohlášení společnosti Unilever, vzrostly o 2,9 % v Americe, 9 % v Asii a Africe, vyrovnávajíc půl procentní pokles v Evropě. Dle investičního analytika Davida Langa výsledky ukázaly, že společnost se „vrací zpět na cestu“ s množstvím a tvorbou cen lepší, než se předpokládalo. John Rothenberg, místopředseda společnosti v oblasti investic, uvedl, že společnost pokračuje v plánu prodat její obchodní činnosti v Evropě týkající se mraženého jídla, zahrnující značku Bird´s Eye, koncem tohoto roku. Podle Rothenberga se již Unilever setkal se zájmem z mnoha stran, a podotýká, že dělají dobrý pokrok. Unilever oznámil svůj záměr prodat v únoru svoji nedostatečně výkonnou divizi, s výjimkou provozní činnosti týkající se mraženého jídla v Itálii. Od roku 2000, Unilever hodně sází na své největší značky, vybral si 400 značek z celkového počtu 1500, aby do nich více investoval. To zvýšilo reklamu na většinu značek po ztrátě ve čtvrtém čtvrtletí roku 2004. Současně Unilever uznal, že pomalu reagoval na pokles na trhu a konkurenci z firmy Procter & Gamble Co., a chtěl zlepšit svoji korporátní strukturu. Unilever v prosinci oznámil, že se bude držet své korporátní struktury ve Velké Británii a Nizozemí, ale chtěl by zjednodušit kótování akcií společností. Analytici byli zklamáni, že Unilver neoznámil sloučení jejich Správních rad, které by podle nich eliminovalo překrývání a pomohlo transparentnosti. Kateřina Černíková,DiS.
Tento komentář, který se týká investic na amerických kap. trzích, má pouze informační charakter. Jakékoli odhady výnosů nebo údaje o minulých výnosech slouží pouze pro informační účely a nejsou zárukou výnosů budoucích. Hodnota portfolií tvořena převážně akciemi v čase kolísá a není-li uvedeno jinak, návratnost investice není zaručena. Bc. Petra Coufalová je registrovaným investičním zprostředkovatelem poskytujícím investiční službu dle §8 odst. 2. písm. a) zákona o CP. Bc. Petra Coufalová je držitelem živnostenského oprávnění na finanční poradenství.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz