ŠKOLA INVESTORA: Proč se (ne)bát IPO (část II)
V úvodním díle našeho miniseriálu jsme se věnovali možnostem financování, nyní je řada na identifikaci společností, které jsou pro IPO vhodné. Na začátku však shrňme důvody, proč by měly firmy jít na kapitálové trhy nebo raději zůstat “private”.
Dle Giovanniho Sabatiniho z italské Komise pro cenné papíry lze důvody pro vstup na trh rozdělit do čtyř základních kategorií:
-
strategické důvody: Zde existují dva důvody, a to navýšení kapitálu na financování růstu, když investiční nároky jdou nad rámec možností současných vlastníků (navíc bankovní úvěry nemusí být dostatečné), stejně jako jejich snaha diverzifikovat podnikatelské riziko mezi vícero investorů (tzv. dilution effect).
-
komerční důvody: Zde opět existují dva hlavní důvody, a to vstup do globálního konkurenčního prostředí (uskutečnění akvizic bývá zpravidla jednodušší) a samozřejmě zviditelnění firmy.
Další informace na iPOINT, http://ipoint.financninoviny.cz/detail.php?article=50831
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz