Věra Stárová (GfK-Praha)
Internet a telefony  |  22.12.2004 11:47:49

Budeme se v obchodech sami bát?
Myš, která domů přiveze sýr i mléko


Praha, 21. prosinec 2004 - Nákupy? Pro někoho sen a ideální způsob trávení volného času, pro jiného noční můra. Obzvláště před koncem roku, pro který jsou charakteristické přeplněné obchody zbožím i nakupujícími, plná parkoviště, fronty u pokladen. Uživatelé internetu patří do kategorie nakupujících, kteří by účast v nákupním šílenství oželeli. Z výsledků online šetření výzkumné agentury GfK totiž vyplývá, že 9 z 10 internetových uživatelů by alespoň občas vyměnilo cestu do hypermarketu za pohodlný nákup prostřednictvím internetu.

Nákup prostřednictvím internetu není nic nového. V minulém roce nakoupilo v internetovém obchodě více než 2 miliony Čechů. Nejčastěji si vybrali knihy, DVD, CD, elektroniku, výpočetní techniku nebo bílé zboží. Společnost GfK se v listopadové vlně CAWIbusu zajímala, zda by internetoví uživatelé přivítali novou online službu obchodních řetězců.

Její princip je jednoduchý a již delší dobu funguje na mnoha vyspělých trzích. Služba usnadňuje zákazníkům provádět běžné nákupy (potravin, běžné drogerie, úklidových prostředků atd.) v obchodním řetězci. Zákazník nemusí vážit cestu do obchodu, ale sestaví svůj nákupní lístek přímo na internetových stránkách obchodu. Zaměstnanci prodejny připraví objednané zboží, zákazník si ho v určitou hodinu pouze vyzvedne a zaplatí na místě.

Druhá varianta konceptu je pro nakupujícího ještě pohodlnější. Zákazník odešle online objednávku, ale zároveň ji také prostřednictvím internetu zaplatí. Obchodník zpracuje objednávku a přiveze nákup až k zákazníkovi domů.

Z šetření vyplývá, že by téměř 90 % uživatelů internetu přivítalo koncept obchodního řetězce nabízejícího online objednávku běžného nákupu s dovozem až na místo určení, desetina oslovených by takovou službu s vysokou pravděpodobností využívala pravidelně. Nové službě jsou nakloněni častěji muži, a to tací muži, kteří ještě sdílejí jako závislí domácnost s rodiči (do 19 let) a uživatelé ve věku 30 - 39 let. Ti, kteří by takových služeb obchodního řetězce nevyužili, jsou především respondenti nad 60 let a z domácností s nižším čistým měsíčním příjmem do 10 000 .

V porovnání s druhým konceptem je služba obchodního řetězce nabízející online objednávku bez rozvozu objednaného zboží o něco méně atraktivní. I tak by se k jejímu vyzkoušení odhodlalo plných 75 % internetových uživatelů.

V obou případech by většina online zákazníků byla ochotná nezachovat věrnost svému oblíbenému obchodnímu řetězci, pokud by takovou službu nenabízel. Služby, tzv. e-shopping, by totiž využili i v případě, kdy by ji nabízel jiný řetězec než ten, u kterého nejčastěji realizují své běžné nákupy.

Do jaké míry se budou obchodníci inspirovat vizemi svých nakupujících je zatím ve hvězdách. Možná již příští Vánoce budou pro některé zákazníky pohodlnější. Místo ztráty času v přeplněném obchodě si přes počítač prostřednictvím virtuálního sluhy v klidu objednají podle interaktivního katalogu třeba nákup potravin na vánoční stůl. Za chvíli už vidíte přijíždět auto s logem obchodního řetězce.

Skupina GfK v ČR

Skupina GfK v ČR –  GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu.

Více viz: www.gfk.cz, www.incoma.cz

Skupina GfK v ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.

 

GfK Group

GfK Group má více než 130 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 200 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. Více viz: www.gfk.com

 

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Consumer Tracking

Informační servis k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování a chování spotřebitelů nejen u předmětů denní potřeby, ale i předmětů dlouhodobé spotřeby a služeb.
Více viz: www.gfk.com

HealthCare

Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby veterinárních léčiv. 
Více viz: www.gfk.com

Retail & Technology Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.
Více viz: www.gfkms.com 
Media

Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.
Více viz: www.gfk.com

Custom Research

Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb k optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.
Více viz: www.gfkcr-ww.com


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688