Školní den začal přivítáním, kdy nejen žáci 2.C, ale i žáci z jiných tříd měli při prvním pohledu na psy úsměv na tváři. Před třídou se tvořily hloučky dětí, protože i žáci 2. stupně se chtěli se psy přivítat a prohlédnout si je. Před samotným průběhem tematického dne byli žáci poučeni o správném chování ke zvířatům.
Druháci se během celého dne dozvěděli mnoho zajímavostí o psích plemenech, o využití psů v minulosti, o emocích psů vůči lidem. Na různých obrázcích byly popsány emoce psů, kteří měli například uši postavené dozadu, uši sklopené, vyceněné zuby a mnoho dalších emocí. Dalším z témat byly smysly – to bylo propojeno s předmětem prvouky.
Zpestřením pro žáky byla hra, kterou žáci hráli po skupinkách. Cílem bylo zapamatovat si co nejvíce psích plemen, které byly na obrázku, a následně je napsat na papír. Poté měli složit z rozstříhaného papíru obrázek psa. Poslední aktivitou, která je společně se psy čekala, bylo čtení psům.
Čtení psům navozuje nejen klid u dětí, ale odbourává postupně stres, úzkost a samostatná přítomnost psa přináší především radost. Pes totiž nikdy nehodnotí, ani nekritizuje, ale pouze člověku naslouchá.
Pes je totiž nejlepší přítel člověka.
Připravila: Adéla Tesáčková