Sociální poradenství
Název životní situace:
Sociální poradenství
Základní informace:
- Občanům je poskytováno sociální poradenství vedoucí k předcházení nebo řešení nepříznivé sociální situace, která může vzniknout v důsledku ztráty zaměstnání, nízkého příjmu, závislostí, nepříznivého zdravotního stavu, péče o osobu se zdravotním postižením, ztráty bydlení, rizikového způsobu života apod. Účelem poskytovaného sociálního poradenství je předcházení vzniku nepříznivých sociálních situací, případně řešení již vzniklých sociálních událostí, včetně intervenčních zásahů za účelem prevence a zpětného začlenění osob do sociálního prostředí.
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
Zejména:
- osoby v nepříznivé životní a sociální situaci
- osoby, které se neorientují v systému sociálního zabezpečení
- osoby se zdravotním postižením nebo duševním postižením
- osoby pečující o osoby závislé na péči jiné osoby
- osoby ohrožené sociálním vyloučením
- osoby ohrožené hmotnou nouzí
- osoby ohrožené zadlužením
- osoby ohrožené ztrátou zaměstnání
- osoby po ukončení výkonu trestu odnětí svobody nebo osoby ve výkonu trestu
- osoby ohrožené rizikovým způsobem života
- osoby, které ztratily přístřeší nebo se nachází v nejistém či neadekvátním bydlení
- oběti agrese, trestné činnosti a domácího násilí
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
- Podmínkou je dobrovolnost a ochota spolupracovat se sociálními pracovníky.
- Životní situace jsou řešeny za použití různých metod sociální práce včetně terénní sociální práce a komplexního posouzení sociální kauzy. Je prováděno individuální plánování kroků a cílů, které by měly vést ke zlepšení situace klienta. V rámci poskytování komplexní sociální péče spolupracují sociální pracovníci s regionálně dostupnými poskytovateli sociálních a souvisejících služeb, státními institucemi a obcemi.
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace:
- Osobní návštěvou sociálního pracovníka odboru sociálních věcí – oddělení sociální správy, telefonicky, e-mailovou či písemnou korespondencí. Sociální pracovník může občana navštívit v jeho přirozeném sociálním prostředí.
Na kterém úřadu můžete tuto životní situaci řešit:
- Problematiku řeší obecní úřad obce s rozšířenou působností podle místa trvalého bydliště, tj. Magistrát města Jihlavy, odbor sociálních věcí, oddělení sociální správy.
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit:
Odbor sociálních věcí, oddělení sociální správy
Jihlava, Vrchlického 16
- Bc Vlastimil Novotný – vedoucí oddělení, tel.: 565 593 710, e-mail: vlastimil.novotny@jihlava-city.cz
- Hana Freyová, DiS. – sociální pracovnice, tel.: 565 593 711, e-mail: hana.freyova@jihlava-city.cz
- Bc. Petra Kantová - sociální pracovnice, tel.: 565 593 712, e-mail: petra.kantova@jihlava-city.cz
- Šárka Pokorná, DiS. – sociální pracovnice, tel.: 565 593 714, e-mail: sarka.pokorna@jihlava-city.cz
- Ivana Schlőglová, DiS. – sociální pracovnice, tel.: 565 593 715, e-mail: ivana.schloglova@jihlava-city.cz
- Bc, Ladislava Munduchová – sociální kurátor pro dospělé, tel: 565 593 713, e-mail: ladislava.munduchova@jihlava-city.cz
Bc. Monika Štěpková – sociální kurátor pro dospělé, tel: 567 593723, e-mail: monika.stepkova@jihlava-city.cz
pondělí a středa: 8:00 – 17:00 hod
pátek: 8:00 – 14:00 hod
Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:
- Je vhodné mít s sebou podklady k danému problému a průkaz totožnosti. Sociální poradenství lze však poskytnout v případě přání klienta i anonymně.
Jaké jsou potřebné formuláře a kde je získáte:
- Žádné
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit:
§ Bez poplatků
Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
- Lhůty nelze obecně stanovit, sociální pracovník se věnuje klientovi individuálně, zpravidla ihned, případně je po vzájemné dohodě stanoven termín další schůzky.
Kteří jsou další účastníci (dotčení) postupu:
- Na řešení sociální situace se mohou podílet také rodinní příslušníci, úřady, poskytovatelé sociálních a souvisejících služeb a další osoby či instituce.
Jaké další činnosti jsou po vás požadovány:
- Aktivní spolupráce klienta se sociálním pracovníkem. Plnění společně stanovených úkolů tak, aby byl naplněn cíl, ke kterému má sociální práce směřovat.
Můžete využít tuto elektronickou službu:
- epodatelna@jihlava-city.cz
Podle kterého právního předpisu se postupuje:
- Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů
Jaké jsou související předpisy:
- Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
- Bez opravných prostředků
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností:
- Sankce nejsou stanoveny
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to:
- http://www.mpsv.cz
- http://www.kr-vysocina.cz
- http://portal.gov.cz/portal/obcan/situace/
Za správnost návodu odpovídá útvar:
- Oddělení sociální správy odboru sociálních věcí Magistrátu města Jihlavy
Za správnost návodu odpovídá pan/paní:
- Bc. Vlastimil Novotný
Návod je zpracován podle právního stavu ke dni:
- 1.5.2024
Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost:
- 15.5.2024
Datum konce platnosti návodu:
- Nestanoveno
Vytvořeno / změněno: 11.8.2016 / 20.5.2024
Zařazeno | po 20.05.2024 08:05:00 |
---|---|
Zdroj | Jihlava |
Originál | jihlava.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=5967&id=514101 |