Evropská komise označila společnost Booking jako gatekeepera pro svou online zprostředkovatelskou službu Booking.com a rozhodla se neoznačit X Ads a TikTok Ads. Paralelně Komise otevřela šetření trhu, aby dále posoudila odpor předložený v souvislosti s online sociální sítí X. Tato rozhodnutí následují po revizním procesu provedeném Komisí po obdržení oznámení tří společností o jejich potenciálním postavení jako gatekeeperů dne 1. března 2024. Komise stanovila, že služba Booking.com splňuje relevantní prahové hodnoty a zároveň otevřela šetření trhu k posouzení online sociální sítě X. Komise rovněž rozhodla, že X Ads a TikTok Ads nebudou označeny za gatekeepery. Po označení musí Booking splnit relevantní povinnosti podle DMA do šesti měsíců a Komise bude monitorovat jejich dodržování.
Zařazeno | po 13.05.2024 18:05:00 |
---|---|
Zdroj | CEBRE |
Originál | cebre.cz/aktuality/komise-oznacuje-spolecnost-booking-jako-gatekeepera-a-otevira-setreni-trhu-ohledn... |
Kategorie | Aktuality, Digitální agenda, Ochrana spotřebitele, Zajímavosti |
Autor | Pavel Zelenka |
guid | https://cebre.cz?p=50542 |