Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

Ve Vsetíně je nový společný odbavovací terminálu pro železniční a autobusovou dopravu. Cestující na nádraží mohou také naplno využívat nový podchod k jednotlivým nástupištím. Jde o konkrétní výsledek probíhající modernizace celé stanice, která začala v závěru roku 2021 a skončí letos v prosinci.

Modernizace vsetínské stanice pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí
  • DJI_0027.JPG
  • DSC02400.jpg
  • vsetin.jpg
Follow @min_dopravy
Zobrazit galerii (3)
Dosavadní nádražní budovu ve Vsetíně nahradil dvoupodlažní prosklený objekt dopravního terminálu, který nyní začíná sloužit cestujícím v železniční i autobusové dopravě. „Vsetín je dalším příkladem, že se i v našich podmínkách daří propojovat různé druhy dopravy budováním společných terminálů. Zlepšování přestupních vazeb je jednou z cest ke kvalitnější veřejné dopravě, čímž se zvyšuje její atraktivita pro širokou veřejnost,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Jedním z hlavních cílů projektu byla náhrada stávajících nástupišť s úrovňovým přístupem přes koleje. Nová jsou dostatečně široká a zastřešená. „Cestující se díky jejich výšce dostanou pohodlně přímo do vlaku. Pro bezpečný příchod jsme vybudovali podchod s výtahy na jednotlivá nástupiště. Začíná už v obchodním domě Smetanka a prochází pod celým kolejištěm, aby propojil městské části na obou stranách stanice,“ popisuje některé přínosy rekonstrukce generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

„Na nové vlakové nádraží jsme se intenzivně připravovali již od roku 2015. Ve spolupráci se soukromým investorem jsme vybudovali přilehlou nákupní zónu, která nyní tvoří s nádražím a vznikajícím autobusovým terminálem funkční celek. S předstihem jsme vykupovali pozemky a chystali studii nové podoby lokality. Tato příprava se vyplatila, protože Ministerstvo dopravy i Správa železnic naše náměty přijaly a dnes vidíme povedený výsledek,“ přiblížil starosta Vsetína Jiří Čunek.

Práce zahrnovaly přestavbu celé stanice a také navazujícího úseku do zastávky Ústí u Vsetína. Z hlediska bezpečnosti bylo důležité zrušení přejezdu přímo ve stanici, auta už mohou využívat novou silnici a most přes říčku Rokytenku. Namísto dosavadního přechodu ve Štěpánské ulici vznikl podchod, který ústí do ulice U Křivačkárny.
Zhotovitelem stavby s celkovými náklady přes 2,5 miliardy korun jsou společnosti OHLA ŽS, STRABAG Rail a AŽD. Většina prací je už hotová. Pokračuje výstavba parkovacího domu a autobusového nádraží.

Realizace stavby Rekonstrukce ŽST Vsetín je spolufinancována Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celková výše způsobilých nákladů projektu je 114 908 997 eur. Míra podpory EU dosahuje 73,63 % ze způsobilých nákladů, výše dotace tak činí maximálně 84 607 494 eur, tedy zhruba 2 129 936 673 korun. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.


Zařazenopá 03.05.2024 17:05:00
ZdrojMDČR
Originálmdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Modernizace-vsetinske-stanice-pokrocila,-cestujici?returl=/Medi...
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V