Ping An v novém žebříčku britské společnosti Brand Finance dominuje jako nejhodnotnější pojišťovací značka světa. Její aktuální cena je 33,6 miliardy USD. Následují Allianz a China Life Insurance.
Britská společnost zaměřená na hodnocení značek a na poradenství v oblasti brand strategie Brand Finance plc zveřejnila nový žebříček hodnot pojišťovacích značek "Insurance 100 2024". "Hodnota značky" je zde chápána jako čistý ekonomický přínos, kterého by vlastník značky mohl dosáhnout, pokud by značku licencoval na volném trhu.
Ping An před Allianz a China Life Insurance
Jasnou jedničkou zůstává čínská společnost Ping An: její ocenění se odhaduje na 33,607 miliardy USD (co znamená nárůst hodnoty +4 % oproti roku 2023). Druhé místo letos opět patří Allianz, jejíž hodnota je 24,566 miliardy USD (meziročně dokonce +17 %).
Stejně jako v loňském roce patří třetí místo opět do Číny, konkrétně pojišťovně China Life Insurance (17,517 miliardy USD; +2 %). Čtvrté místo znovu obhájila evropská značka, francouzská Axa (16,565 miliardy eur; +4 %).
Z dalších šesti značek v první desítce jsou tři z Číny – China Pacific Insurance (CPIC) na 5. místě, People's Insurance Company of China (PICC) na 7. místě a AIA na 8. místě. Další tři značky patří hráčům z USA (Geico na 6. místě, MetLife na 9. místě a Progressive na 10. místě).
"Strategická agilita" čínských pojišťovacích značek
„Pokračující růst čínských pojišťovacích značek na globálním trhu zdůrazňuje jejich strategickou agilitu a neúnavnou snahu o inovace, zatímco jejich evropské protějšky, jako jsou Allianz a Axa, prokazují pozoruhodnou přizpůsobivost prostřednictvím strategií zaměřených na zákazníka a digitální transformace,“ říká Alex Haigh z Brand Finance.
„Naše analýzy ukazují, že tito hráči jsou dobře připraveni na růst ve stále konkurenčnějším prostředí,“ pokračuje výkonný ředitel Brand Finance Asia Pacific. Pokud se podíváme na hodnoty značek podle jednotlivých zemí, dominuje Čína s 25,56 %, těsně před USA s 24,58 %. Následují Německo (8,73 %), Japonsko (5,51 %) a Kanada (5,31 %). Na ostatní země připadá vždy méně než 5 %.
Jak si vedly značky známé i u nás
Brand Finance zveřejňuje hodnoty značek pouze pro první desítku, nicméně u dalších 90 brandů je zveřejněno jejich konečné pořadí. Do první dvacítky se dále dostaly Generali (12. místo; předchozí rok: 17. místo), Zurich (17. místo; předchozí rok: 19. místo), Poste Italiane (19. místo; předchozí rok: 18. místo) a Munich Re (20. místo; předchozí rok: 20. místo).
V seznamu 100 se objevila také další dvě jména rakouských subjektů působících u nás: VIG (Vienna Insurance Group) se umístila na 81. místě (předchozí rok: 78.) a UNIQA na 90. místě (předchozí rok: 87.). Nizozemská NN byla hodnocena na 47. pozici (loni 42.).
Další informace
Celý žebříček nejhodnotnější stovky, včetně dalších informací a seznamů za předchozí roky až do roku 2015, je k dispozici na webu Brandirectory, který je součástí Brand Finance. Celou zprávu si lze také za poplatek objednat on-line ZDE.
Zařazeno | po 29.04.2024 12:04:00 |
---|---|
Zdroj | O Pojištění.cz |
Originál | opojisteni.cz/pojistny-trh/jake-je-poradi-svetove-nejcennejsich-pojistovacich-znacek/c:27042/ |