Název životní situace:
Žádost o informaci
Základní informace:
- Žádost o informaci podle zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v aktuálním znění
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
- Fyzická nebo právnická osoba
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
- Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu uvedeného zákona. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování-liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
- Je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny povinného subjektu. Neobsahuje-li žádost uvedené náležitosti, popř. není-li elektronická žádost podána uvedeným způsobem, není žádostí ve smyslu zákona 106/1999 Sb. a žádost se odloží. Další postup je stanoven v § 14 uvedeného zákona.
- Žádost lze podat rovněž prostřednictvím Portálu občana
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace:
- Podáním žádosti o informaci – písemně, ústně, elektronicky
Na kterém úřadu můžete tuto životní situaci řešit:
- Magistrát města Jihlavy, Masarykovo náměstí 1, 58601 Jihlava
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit:
- Na odboru kanceláře tajemníka Magistrátu města Jihlavy, právním oddělení, tel. 565 592 017,
- v úřední hodiny: Po, St 8.00 – 17.00; Pá 8.00 – 14.00, respekt. každý pracovní den ve stanovené pracovní době
Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:
- Nejsou předepsány
Jaké jsou potřebné formuláře a kde je získáte:
- Žádost o informaci - formulář je zveřejněn na internetových stránkách statutárního města Jihlavy. Není předepsán – žádost lze sepsat a podat i bez tohoto formuláře.
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit:
- Úhrada nákladů za poskytnutí informace je stanovena ve vnitřním předpisu č. 9/2023
Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
- 15 dnů od přijetí podání nebo od upřesnění žádosti, lhůta může být prodloužena o 10 dnů ze závažných důvodů dle zákona
Můžete využít tuto elektronickou službu:
- epodatelna@jihlava-city.cz
Podle kterého právního předpisu se postupuje:
- Zákon 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v aktuálním znění
- Vnitřní předpis č. 9/2023 k uplatňování zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Jaké jsou související předpisy:
- Zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů
- nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (nadále Nařízení) a podle dalších předpisů v oblasti ochrany osobních údajů
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
- Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí. Odvolání se podává u Magistrátu města Jihlavy, kanceláře tajemníka, právní oddělení.
- O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán, kterým je Krajský úřad Kraje Vysočina.
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností:
- Sankce se neukládají.
Za správnost návodu odpovídá útvar:
- Kancelář tajemníka, právní oddělení
Za správnost návodu odpovídá pan/paní:
- JUDr. Věra Hromadová, vedoucí právního oddělení
Návod je zpracován podle právního stavu ke dni:
- 1.10.2006
Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost:
- 16. 5. 2024
Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace:
- K přijetí žádosti o informaci je kompetentní i každý odbor a podatelna magistrátu.
Vytvořeno / změněno: 7.11.2006 / 16.5.2024 | Zveřejnit od: 11.6.2002
Zařazeno | čt 16.05.2024 11:05:00 |
---|---|
Zdroj | Jihlava |
Originál | jihlava.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=5967&id=53074 |