Moravské víno zachutnalo v Koreji. Region nyní láká místní turisty za ním přicestovat i do Česka

Moravské víno zachutnalo v Koreji. Region nyní láká místní turisty za ním přicestovat i do Česka

04.12.2023 / 10:19 | Aktualizováno: 06.12.2023 / 01:47

Nejen milovníci kvalitního vína, ale také cestování si v tomto týdnu přišli na své v Soulu. Projekt ekonomické diplomacie s názvem Moravská vinařská tour unikátně propojil prezentaci našich vinařů a zároveň v novém světle představil možnosti turismu do této lokality zaměřeného právě na poznávání tohoto skvělého řemesla a s ním spojených tradic. Akce ukázala nejen možnosti, které se českému vínu na tomto téměř čtyřsetmilionovém trhu nabízí, ale také potenciál, který představují korejští turisté pro různé regiony Česka.

Jen do letošního října se do Jižní Koreje importovalo víno v hodnotě 374 mil. EUR. Místnímu trhu prozatím dominují produkty především Francie, Itálie a USA, jejichž tržní podíl dosahuje až 70 %. Silný růst korejského trhu s alkoholem v minulých letech, ke kterému přispívaly zejména covidové uzávěry a konzumace alkoholu doma, nyní vystřídal pokles - ve srovnání s rokem 2022 se o 23 % snížil celkový objem prodeje a o 12 % hodnota prodaného vína. Současné trendy však ukazují změnu pohledu Korejců na konzumaci vín, a to zejména těch dražších. Trh se začíná přeorientovávat spíše na kvalitu a ne už tolik na kvantitu. Zájmu korejských zákazníků v současnosti silně dominují na prvním místě šumivé (šampaňské) víno a bílé víno. Až poté následují vína červená, fortifikovaná, vinné destiláty atd. Aby měly české produkty na korejském trhu co největší šance, měly by dbát především na následující aspekty. V poslední době jde na korejských spotřebitelích vidět únava z již zažitých vín a přejí si zkusit něco nového. Dobrý marketing, který je nezbytný vždy, by se tedy měl zaměřit na prezentaci produktů jako něco nového a „neokoukaného“. Místní importéři nyní hledají zejména produkty v rozumném poměru kvality a ceny. Viněta by vždy měla být ideálně v angličtině, což následně zjednodušuje přijetí produktu jak ze strany importérů, tak spotřebitelů. Korejská pravidla pro import potravin a nápojů jsou přísná, čeští producenti by se s nimi měli včas důkladně seznámit a vyhnout se tak případným problémům při proclení.

Čtrnáct vinařství z ČR dorazilo na začátku prosince do Soulu prezentovat to nejlepší ze své produkce. K více než 120 zástupcům z řad korejských importérů, restauratérů a someliérů či influencerů se přidalo na 12 turistických společností. Projekt ekonomické diplomacie organizovaný ve spolupráci s místním zastoupením agentury CzechTourism a financovaný Ministerstvem pro místní rozvoj, Centrálou cestovního ruchu - Jižní Morava, Národním vinařským centrem ČR – salonem vín a Krajským úřadem Jihomoravského kraje unikátním způsobem propojil prezentaci našich vinařů a zároveň v novém světle představil možnosti turismu do lokality jižní Moravy, který by se zaměřil právě na poznávání tohoto skvělého řemesla a s ním spojených tradic. Korejští turisté, kteří představují jednu z největších skupin, které do Česka směřují, tak budou mít motivaci zavítat i do jiných, zatím pro ně ne tolik častých regionů. Celodenní prezentaci dominoval masterclass pro odborníky pořádaný Národním vinařským centrem. Doplnily jej možnosti ochutnávek a rovněž prezentace jižní Moravy jako atraktivní turistické destinace. Akce se konala za zájmu místních médií a předcházela jí on-line marketingová kampaň s cílem podpořit celý projekt. „Když vidím dnešní zájem, je jisté, že naši vinaři rozhodně mají co nabídnout. Osobně jsem přesvědčená, že první setkání s naším vínem sice Korejci zažijí v Soulu, ta další už ale budou následovat u nás na Moravě,“ sdělila zástupkyně velvyslance Jana Cimbolincová, která producenty na akci rovněž dorazila podpořit.

Další důležité informace k tomuto odvětví korejského trhu je možné získat na odkazech níže:
1. Mininisterstvo zemědělství, potravin a rurálních záležitostí: https://www.mafra.go.kr/english/index.do
2. Ministerstvo bezpečnosti potravin a léčiv: https://www.mfds.go.kr/eng/index.do
3. Ministerstvo obchodu, průmyslu a energetiky: https://english.motie.go.kr/www/main.do

V případě zájmu mohou české společnosti kontaktovat obchodní oddělení zastupitelského úřadu ČR v Soulu na adrese: commerce_seoul@mzv.cz.

Jakub Kopecký, ekonomický specialista ZÚ Soul

Masterclass pro odborníky pořádaný Národním vinařským centrem

Masterclass pro odborníky pořádaný Národním vinařským centrem

Prezentace jižní Moravy jako atraktivní turistické destinace

Prezentace jižní Moravy jako atraktivní turistické destinace



Zařazenost 06.12.2023 01:12:00
ZdrojMZv ČR Seoul
Originálmzv.cz/seoul/cz/obchod_a_ekonomika/x2023_12_04_ceske_vino_zachutnalo_v_koreji_jizni.html
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V