Sezóna dýňového latté ve Starbucks je tady
Pro mnoho spotřebitelů po celém světě není oficiální začátek podzimu ve znamení padajícího listí, zkracujících se dnů a nižších teplot, ale ve znamení uvedení na trh dýňového latté.
Legendární latté s dýňovou příchutí od společnosti Starbucks, které se stalo kultovním nápojem pro mnoho spotřebitelů po celém světě, letos slaví 20. výročí. V loňském roce se s uvedením podzimního sezónního nápoje zvýšila návštěvnost zákazníků o 25,7 % a v prvním týdnu po uvedení kávy s příchutí dýně zaznamenala společnost Starbucks nejlepší týdenní prodeje ve své historii. Zamilují si zákazníci dýňové latté opět?
Starbucks (SBUX.US)
Jedná se pravděpodobně o nejznámější kavárenský řetězec na světě, který má více než 37 000 poboček a je zodpovědný za 3 % celosvětových nákupů kávy. Za posledních deset let zaznamenal nezastavitelný výkon s více než 170% přeceněním, ale z loňských maxim se propadl o 25 %. V posledních několika měsících se společnost se sídlem v Seattlu zapletla do kauzy rasismu, kampaně odborů, v níž její zaměstnanci požadují vyšší mzdy, a slabého oživení z Číny, která je jejím druhým největším trhem a od pandemie je brzdou.
Poslední zveřejněné výsledky zaostaly za očekáváním analytiků, přestože zaznamenaly rekordní tržby ve výši 9,2 miliardy USD, což je o 10 % více než v předchozím roce. Mezinárodní tržby vzrostly o 24 %, v čele s Čínou, která vzrostla o 46 % a očekává se, že bude dále růst, protože se zotavuje po omezeních z posledních let. Kromě toho se jen málokterá kavárna může pochlubit tím, že se v ní stojí dlouhé fronty na osobní kávu za 7 USD, a právě na to se chce společnost zaměřit.
Spotřebitelské trendy se neustále vyvíjejí, dnes je 75 % prodaných nápojů studených a zákazníci si je stále častěji objednávají s sebou nebo v drive-thru. V současnosti je 74 % objednávek podáváno prostřednictvím samoobslužných kanálů nebo mobilních zařízení, což ještě více usnadňuje jejich personalizaci. To znamená vyšší příjmy, protože každý přídavek je zpoplatněn navíc, ale také se prodloužila průměrná čekací doba. Nová strategie společnosti Starbucks zahrnuje další rozvoj modelu, který umožňuje zefektivnit objednávky prostřednictvím systému automatického dávkování ingrediencí, který by mohl být do roku 2026 k dispozici ve 40 % prodejen.
Tyto nové pokroky umožní společnosti zvýšit svůj růstový potenciál s menším počtem poboček. Dalším určujícím aspektem je, že společnost Starbucks má velmi loajální zákazníky s více než 75 miliony uživatelů nové aplikace Starbuck Rewards, kteří generují 57 % tržeb a prokazatelně pokračují v utrácení i přes zvýšení cen. Ačkoli by mohla utrpět výkyvy v důsledku odborového sdružování většího počtu zaměstnanců, existuje mnoho posilujících faktorů, které by jí mohly pomoci dosáhnout maxima, jako je zvýšení marží, prodej jejích výrobků prostřednictvím digitálních platforem a její nové stroje, s nimiž zkrátí průměrnou dobu výroby.
Zdroj: xStation5
!--cleared-->X-Trade Brokers (XTB) je mezinárodní brokerský dům, který poskytuje profesionální podmínky pro obchodování CFD na forex, indexy, komodity, kryptoměny a pro investování do akcií a ETF. Své služby neustále zdokonaluje, o čemž svědčí řada mezinárodních ocenění a potvrzují to i tuzemská ocenění Broker roku a Forex broker roku, získaná opakovaně na Investičním summitu MoneyExpo. Pro své klienty nabízí XTB poskytuje profesionální obchodní platformy MetaTrader 4 a xStation 5 s integrovanou kalkulačkou, bezplatné vzdělávání, 24h zákaznickou podporu, bezplatné vzdělávání a denní zpravodajství z finančních trhů.
Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 72 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz