Čeští výrobci sportovních potřeb si berou na mušku trh Spojených států

Čeští výrobci sportovních potřeb si berou na mušku trh Spojených států

12.10.2016 / 22:19 | Aktualizováno: 12.10.2016 / 22:57

I když jsou Američané často spojováni s nadváhou a nezdravým životním stylem, stále větší část populace se snaží přejít na zdravější životní styl, v praxi tedy jíst organickou stravu a více aktivně sportovat.

Podle dostupných údajů přes 42 milionů Američanů alespoň občas provozuje jogging, 38 milionů rybaří či sportovně střílí, 24 milionů si zahraje basketbal, 4 miliony má předplatné ve fitness centrech.

Největší zájem žít zdravě a dělat sport má přitom nastupující generace mileniálů (lidé narození v 80. a 90. letech) a generace Z (lidé narození po roce 2000), které s sebou přináší i nové trendy, např. větší zájem o evropský fotbal či o jízdu na kole, o fitness (více než ¼ má předplatné) a outdoorové sporty včetně kempování, lovu a sportovní střelby. Tato generace také stále častěji využívá nositelnou technologii (wearables) a používá některou z 50 000 dostupných sportovních mobilních aplikací.

Za sportovní vybavení utratí Američané téměř 65 miliard USD ročně, což je o více než 20% více než před deseti lety. Dalších až 30 miliard USD ročně pak utratí za rekreační dopravní prostředky včetně kol, lodí, karavanů a sněžných skútrů. Výdaje na sportovní aktivity na rozdíl od jiných komodit zásadně nenarušila ani hospodářská krize mezi lety 2008 – 2012.

Do této vysoce perspektivní oblasti sportovního zboží se snaží více proniknout i české firmy. Například firma Crussis vystavovala své koloběžky na veletrhu Interbike v Las Vegas a dnes testuje zájem americké veřejnosti o tento výrobek v půjčovnách na plážích Santa Monica / Los Angeles. Své výrobky hodlá nabízet i přes internetový obchod Amazon.

Expozice firmy Crussis na výstavě Interbike Las Vegas

Expozice firmy Crussis na výstavě Interbike Las Vegas

Své koloběžky v USA představila i firma Yedoo a internetový obchod pro americké zákazníky provozuje i asi nejznámější česká firma v oboru koloběžek Kostka nebo firma Botas nabízející mimo jiné designové sportovní boty. S outdoorovým sportovním oblečením zkouší uspět firma Bushman, s loveckými rukavicemi Holík International. UHER COMPANY, výrobce a dodavatel vnitřní i venkovních hřišť a povrchů, otevřel svou pobočku v Severní Karolíně. Americké hokejové týmy hrají s puky české firmy Gufex.

Trend zdravé a sport provozující Ameriky sebou přináší nové obchodní příležitosti, které by neměly české firmy rozhodně opomíjet.

Marino Radačič, ekonomický diplomat, Generální konzulát ČR v Los Angeles

Tomáš Trnka, ekonomický diplomat, Generální konzulát ČR v Chicagu



Zařazenost 12.10.2016 22:10:00
ZdrojMZv ČR v Los Angeles
Originálmzv.cz/losangeles/cz/obchod_a_ekonomika/cesti_vyrobci_sportovnich_potreb_si.html
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V