Na už 86. Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji v arénách v Tampere a Rize se letos mohou fanoušci hokeje pobavit a odreagovat hned několika způsoby. Slouží k tomu fanouškovské kabiny Škoda Auto, hlavního oficiálního sponzora šampionátu.
Například poblíž Nokia arény v Tampere na ploše 500 metrů čtverečních najdou hokejoví fanoušci fanouškovskou aktivační zónu s několika vystavenými vozy Škoda, obří brankářskou maskou a několika dalšími stanovišti. Na těch si lze, stejně jako v další aréně v Rize, vyzkoušet, jaké to je ocitnout se v roli hokejového brankáře nebo nahlédnout do hokejové kabiny. V ní čeká soutěž v podobě oblékání hokejové výstroje ve správném pořadí.
Fanouškovská zóna Škoda Auto před arénou v Rize.
Pomocí brýlí virtuální reality pak lze ve zhruba půlminutových sekvencích sledovat zákulisní dění: nejprve prázdnou kabinu, do níž začínají přicházet hráči, kteří se připravují na utkání. Poté už přichází trenér s předzápasovou motivační promluvou a tým může vyrazit na led. Fandové mohou také sledovat, jak to v šatně vypadá o přestávce a nasát i atmosféru po skončení utkání. V další aktivitě mohou fanoušci předvést svou šikovnost při práci se zmenšenou hokejkou a ve fanouškovské místnosti je k vidění historická hokejová výstroj, plakáty z předešlých Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji, značkou Škoda podporovaný pohár pro nejužitečnějšího hráče Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2023 a ve vybrané dny i trofej IIHF pro letošní mistry světa.
Vedle toho jsou po celé ploše fanouškovské zóny Škoda rozmístěny QR kódy – ty lze naskenovat prostřednictvím mobilního telefonu a zúčastnit se tak soutěže o hokejový dres či vstupenky na šampionát, který se bude příští rok konat v České republice a to konkrétně v Praze a Ostravě. Anebo zažít další zajímavosti ve virtuálním světě.
Na flotilu vozů Škoda na letošním Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji se můžete podívat zde.
Virtuální fanouškovská zóna
Celá plocha fanouškovské zóna Škoda totiž letos vůbec poprvé dostala svou digitální kopii. Jako nový komunikační kanál a rozšíření existujícího virtuálního prostoru Škodaverse slouží během mistrovství Virtuální fanouškovská zóna. „Se startem turnaje jsme spustili virtuální dvojče plochy fanouškovské zóny Škoda, které reálný prostor věrně zrcadlí: jeho rozložení je stejné a návštěvníci si mohou zahrát tytéž hry, jen v digitální podobě,“ popisuje Luca Zicconi, vedoucí Web3 Studia ve Škoda Auto.
Také ve virtuálním prostoru se lze přenést do role brankáře, vyzkoušet si brankářský postřeh nebo pootevřít dveře hokejové kabiny a pozorovat hemžení uvnitř. V některých z těchto aktivit bylo možné vyhrát i NFT tokeny, které mají podobu trojrozměrných otáčejících se brankářských masek. Každá z nich přitom reprezentuje danou zemi, návrhy designu masek vytvořila umělá inteligence a finální 3D objekty zpracovalo Studio Blup z Velké Británie.
Brankářské masky jako NFT
Do 23. května bylo možné ve virtuální fanouškovské zóně Škoda také soutěžit o NFT tokeny s podobou trojrozměrných brankářských helem. Unikátní brankářské masky reprezentují každou ze zemí hrajících na turnaji a její kulturní dědictví. Vznikly na základě rozsáhlého výzkumu různých kulturních prostředí a s použitím umělé inteligence, která vytvořila prvotní návrhy. Ty pak byly upraveny za pomocí 3D vizualizace a vznikly tak realistické prototypy. Konečným cílem bylo vytvořit unikátní masky, které brankáři obvykle nemají možnost nosit, a zároveň oslavit jedinečné dědictví každé země.
Zařazeno | út 23.05.2023 15:05:00 |
---|---|
Zdroj | Škoda auto |
Originál | skoda-storyboard.com/cs/zivotni-styl/virtualni-i-skutecna-hokejova-zabava/ |
Kategorie | HOKEJ, SPORT, Životní styl |