Po odstoupení ŘSD ČR od smlouvy s původním zhotovitelem (sdružení TGS JOINT VENTURE zastoupeného spol. GEOSAN GROUP a.s.) byla stavba „D1 modernizace - úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov“ zanechána v rozestavěném stavu. Zejména z důvodu silně opotřebovaného a částečně nefunkčního systému odvodnění dálnice (kanalizace i drenáže) v úseku 91,240 – 94,100, nefunkční drenáže ve středním dělicím pásu dálnice v úseku cca 94,100 – 97,800 a havarijního stavu vozovky velké částí daného úseku dálnice přistoupilo ŘSD ČR bezodkladně k výběru nového zhotovitele. S ohledem na naléhavost byla stavba „D1 modernizace - úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov“ rozdělena. Práce, které budou provedeny v letošním roce na dálnici, byly soutěženy ve zkráceném výběrovém řízení. K podání nabídky bylo vyzváno celkem 7 firem, které se již účastnily modernizace D1 na ostatních úsecích, kde provedly kvalitní práci. S nabídkou 640 mil. Kč (bez DPH) zvítězila společnost Skanska. Během letošní stavební sezóny budou provedeny následující práce: - Nezbytné opravy před modernizací - Práce ve středním dělícím pásu v km 91,210 – 98,000 - Modernizace levého jízdního pásu km 98,000 – 104,817 Další práce budou soutěženy v rámci standardního výběrového řízení: Dostavba nadjezdu na sil. III. třídy mezi obcí Bystrá a městem Humpolec – probíhá zpracování zadávací dokumentace. Zbytek stavebních prací (tj. modernizace 3 rozsahu modernizovaných vozovek dálnice včetně souvisejících prací) – probíhá zpracování zadávací dokumentace, zahájení zadávacího řízení se předpokládá v květnu tohoto roku a zahájení stavebních prací začátkem stavební sezóny roku 2020. Dle předpokladu budou hlavní stavební práce na dálnici D1 v úseku EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov dokončeny v říjnu 2020 s tím, že v první polovině r. 2021 budou probíhat dokončovací práce vyžadující pouze lokální omezení provozu na dálnici.