HBR: Podmínka úspěchu v moderní ekonomice

„Naším konkurentem, se kterým prohráváme, není HBO, ale Fortnite.“ Takto hodnotí svou tržní pozici společnost Netflix a jak na stránkách Harvard Business Review podotýká Mark Purdy z Accenture Institute for High Performance, tento pohled vyvolal velkou diskusi. Logika je ale zřejmá: Netflix má 149 milionů uživatelů, hru Battle Royale od Fortnite hraje 250 milionů lidí. Čas, který uživatelé tráví na tradičních médiích, se snižuje a „je čím dál těžší získat si pozornost spotřebitele. Ten vyžaduje stále větší interakci a „budoucnost spotřeby je v konvergenci obsahu, hry a interaktivních služeb.“ Podle Purdyho můžeme jít dokonce ještě dál: Každá společnost bude muset v budoucnu přemýšlet jako firmy podnikající v oblasti zábavy.

Příkladem této strategie může být Starbucks v Šanghaji, kde se spojil se společností Alibaba a vytvořil „zábavní park pro kávu“. Kosmetický gigant L’Oréal zase vytvořil aplikaci, díky níž si může uživatel „vyzkoušet“ 64 verzí celkového vzhledu. Na obsah a zábavu se také stále více zaměřují společnosti jako Red Bull, Coca-Cola či Unilever. Díky novým technologiím tak nastává posun k interaktivně doplněné multisenzory a virtuální realitou.

V minulosti platilo, že největší zábavou byly například sportovní události, kde se sešel dav skandujících lidí. Nyní je ale k dispozici virtuální realita, která vyvolává pocit, „že jsme tam.“ Díky Oculus Venues tak byli například fotbaloví fanoušci z celého světa schopní užít si fotbalové zápasy na mistrovství světa v Rusku tak, jako by byli přímo na stadionu. Začínají se dokonce formovat virtuální komunity, protože řadu aktivit si nejvíce užijeme s přáteli a lidmi podobných zájmů.

Spotřebitelé budou mít v budoucnu také mnohem více možností, jak hodnotit daný produkt. Již nyní mohou například díky aplikaci společnosti Ikea posoudit, jak by vypadal její nábytek v jejich pokoji. Lidé plánující dovolenou si pak díky virtuální realitě mohou prohlédnout případnou destinaci. Pojišťovna Allianz zase vybudovala virtuální dům, ve kterém mohou klienti interaktivně zkoumat potenciální nebezpečí, včetně toho, co může napáchat prasklé akvárium.

Firmy budoucnosti tak budou podle Purdyho muset mnohem více přemýšlet jako společnosti nabízející zábavu, a ne jen jako výrobci a prodejci zboží. To mimo jiné znamená, že budou vytvářena nová partnerství, která vytvoří zážitky požadované zákazníkem. Úspěch pak bude záležet na tom, zda se firmě podaří dostat se do širšího podvědomí zákazníků, na dobré znalosti trhu a v neposlední řadě na schopnosti vyhnout se skandálům a přešlapům, které by nenávratně poškodily dobrou pověst firmy.

Zdroj: HBR


Zařazenoút 14.05.2019 10:05:00
ZdrojPatria
Originálpatria.cz/zpravodajstvi/4126206/hbr-podminka-uspechu-v-moderni-ekonomice.html
KategorieUdálosti
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V