Obecné zásady pro přijímání žádostí o informace, jejich evidenci a jejich vyřizování Informační kanceláří MF
- Žádosti o poskytnutí informace, které se mohou (podle §13 zákona) podávat ústně, písemně, případně prostřednictvím telekomunikačních zařízení, přijímá a vyřizuje Informační kancelář.
-
Při přijímání žádostí o poskytnutí informací sdělí přijímací pracoviště žadateli výši úhrady, kterou je ministerstvo (jakožto povinný subjekt) oprávněno žádat. Výše těchto úhrad se řídí schváleným Sazebníkem úhrad.
-
O ústně podané žádosti o informaci, kterou nelze poskytnout ihned při jejím podání, se sepíše záznam, který se po přečtení předloží žadateli k podpisu.
-
O podaných žádostech se vede samostatná evidence, která obsahuje:
-
číselné označení žádosti,
-
datum podání,
-
jméno, příjmení a adresu žadatele (u fyzických osob),
-
označení právnické osoby včetně adresy a IČA (u právnických osob),
-
předmět informace,
-
způsob a datum vyřízení.
-
-
Pokud žádost směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může Informační kancelář co nejdříve, nejpozději však do sedmi dnů, namísto poskytnutí informace sdělit žadateli údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace.
-
Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí zveřejněné informace, Informační kancelář mu ji poskytne.
-
Informační kancelář informaci neposkytne, je-li požadovaná informace označena za utajovanou skutečnost, má-li informace vypovídat o osobnosti a soukromí fyzické osoby, je-li požadovaná informace označena za obchodní tajemství nebo má-li vypovídat o majetkových poměrech fyzické osoby. Případy kdy povinný subjekt informaci neposkytne jsou podrobně upraveny v § 7 až 10 zákona.
-
Informační kancelář dále omezí poskytnout informace v případech uvedených v §11 a v §12 zákona. Mezi ně patří zejména případy týkající se výlučně vnitřních pokynů ministerstva a jeho personálních předpisů nebo když jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí ministerstva a nebyla ukončena.
-
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Související informace
Prostřednictvím telefonních a faxových čísel | ||
---|---|---|
Telefon: | Tomáš Stehlík |
+420 25704 2719 |
Pavla Erlichová |
+420 25704 2722 |
|
Fax: | +420 25704 9272 +420 25704 9273 |
|
Úřední hodiny v IK |
Pondělí: |
8.00 - 17.00 |
Prostřednictvím osobního doručení | ||
Adresa: | Podatelna MF Letenská 15 118 10 Praha 1 |
|
Úřední hodiny podatelny | Pondělí: Úterý: Středa: Čtvrtek: Pátek: |
7.30 - 17.00
7.30 - 16.15 |
Doprava: | Tramvaj č. 12, 22, 23 Metro A - Malostranská |
|
Prostřednictvím elektronické pošty | ||
Email: |
Pro podání žádostí o informace podle zákona č.106/1999 Sb.: podatelna@mfcr.cz |
|
Prostřednictvím poštovního úřadu | ||
Adresa: | Ministerstvo financí ČR Informační kancelář - odbor 10 - Kancelář ministra Letenská 15 118 10 Praha 1 - Malá Strana |
Zařazeno | čt 08.11.2018 00:11:00 |
---|---|
Zdroj | MFČR |
Originál | mfcr.cz/cs/o-ministerstvu/sluzby-verejnosti/informacni-kancelar/zakladni-informace/ |