Tak jsem se odvážil po dlouhé době zase investovat do Čezu, který je sice v současné době dle mne nadhodnocený, ale začal jsem vidět jeho novou budoucnost.
Jedná se zatím jen o vizi, ale věřím ji.
ČEZ brzy přestane expandovat, ale využije svých vysokých finančních toků, k založení dceřiné společnosti
ČEZ ZEV as., což znamená, že bude expandovat na trhu elektromobilů. Jednak bude sám prvním zákazníkem své dcery a tudíž budou všechny služební vozy jezdit na elektřinu. Tím klesnou náklady na vozový park a díky nočnímu dobíjení se i zefektivní výroba el. energie. Zároveň další dcera
ČEZ ET as. vybuduje infrastrukturu k dobíjení elektromobilů i pro zákazníky a bude provozovat vlastní obdobu CCS karet, tzv.
ČEZ energy kredit. . První takovéto čerpačky budou budovány přímo u rozvoden, takže s minimálními náklady. Další se budou umísťovat u klasických benzínek, kde jsou opět minimální náklady k jejich zřízení.
Tím se bude ČEZ výrazně podílet na ekologickém rozvoji dopravy, nejen u nás, ale i v zemích kam expandoval. Smog ve městech bude minulostí.
Rovněž bude prostřednictvím další dcery vyrábět baterie pro nové vozy.
Dnes jsou již technologie elektromobilů na takové úrovni, že mají nižší náklady na kilometr téměř o polovinu, jsou rychlejší, mají větší akceleraci, nulové emise, jsou v podstatě bezhlučné a hlavně každý prodaný elektromobil (
Čezmobil...ve znaku bude okřídlený blesk) bude zároveň skvělý zákazník pro naše
3 JE.
Dobíjení nočním proudem bude trvat cca 7 hodin, rychlodobíjení u čerpaček cca 10 minut, cena vozu by neměla překročit 300 000...z toho skoro jedna třetina připadá na baterie ( které firma bude vyrábět ). Vozy budou mít dva prostory pro zavazadla, jelikož jsou baterie umístěny v podvozku a nepotřebují, kromě elektromotorů v kolech žádné nádrže, výfuky, převodovky, chlazení atp.
Tak to je budoucnost
ČEZ.
10 000