Příspěvky nebo odpovědi uživatele čezák nepřihlášený.
Výpis
příspěvků
1
až
6
(6)
prulomovy verdikt
No konečně se našel někdo, kdo těm lumpům udělal čáru přes rozpočet. V Táboře bydlím a vězte, že nad nejedním rozhodnutím zdejšího MÚ (většina z ODS) fakt zůstává rozum stát. Nevíte, zda jsou tak korumpovaní, nebo nějak psychicky narušení. Připomíná to logiku Klause z 90.let, že bankovní socík plus trh vyřeší vše. Sami pak dbají hlavně na to, aby ona ruka trhu byla opravdu neviditelná ..... :-)
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
raději trochu od věci
Líbí se mi tvůj postřeh, a taky pro to těžko hledám pojmenování. Mám stejný pocit jako ty, čtyřstovko. A myslím, že vůbec není od věci položit si otázku, jak dlouho může fungovat systém, založený na předpokladu "trvalého" růzstu, když nikdo nikdy neodpověděl na otázku (neboť si ji nejspíš ani nepoložil), KAM AŽ a hlavně PROČ má něco pořád jen růst. Ono totiž trvalý a nekonečný růst nikde v přírodě neexistuje. S jedinou výjimkou: filozofii trvalého růstu vyznává jedině fenomén zhoubného bujení. Ve vztahu k živému organismu se mu odborně říká RAKOVINA! Ze samé oslepenosti tím růstem ztrácíme, my zde v západním světě, nějaké základní instinkty. Nikdo už nevěří, že může být, prostě a jednoduše, hůř. Jenže jak známo, rakovina nakonec zahubí svého hostitele. Růst beze smyslu není trvale udržitelný.
Já to vidím na krach světové ekonomiky v tom dnešním pojetí. Proto beru motorovku a jdu do lesa. V zimě se nějaké to plínko v kamnech může náramně hodit. A se sekerou v ruce se náramně pročistí mozek. Pa pááááá :-))
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Postupný přechod k utilities
Velká přenosová kapacita české soustavy přináší ještě jeden nemalý finanční přínos v podobě tranzitních poplatků třeba za přenosy mezi Polskem a Rakouskem. Elektřina, podobně jako voda, si prostě hledá cestu (a to doslova) nejmenšího odporu a ta nemusí být nutně geograficky nejkratší. Jinak řečeno, česká elektrizační soustava funguje v rámci Evropy trochu jako současná dálniční síť, přes kterou se nyní (kvůli dálničním poplatkům v okolních zemích) transportují i dodávky, které by "normálně" směřovaly přes jiné regiony. Výhodou je nesporně fakt, že tranzit elektřiny nedevastuje přenosovou síť, což okamionech na našich silnicích tvrdit nelze.
Dosavadní doporučení:
spíše nečíst
(1)
Vaše doporučení:
Energetické krize na Floridě.
Nooo vida, ta prodejná děvka (Miroslav Zajíček) konečně vyplodila elaborát, kterému vcelku nechybí hlava ani pata. Když si vzpomenu na ty jeho totálně ujeté ortodoxně "liberální" bláboly v Respektu ..... no zkrátka, číst se to nedalo. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Viďte, pane Schwarzenberku ...?
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
zkušenost starýho chlapa
Všechno můžu podepsat. Až na jedno. Už taky nejsem mladej zelenáč. A proto se neřídím tím, co kdo o sobě presentuje. Všímám si, co kdo DĚLÁ.. To je u mne rozhodující. A mám ještě jednu schopnost. Sice dokážu zapomenout, co se stalo před minutou, ale podstatný věci nezapomínám. A já si pamatuju dobře, co dělali a co přitom říkali modří ptáci. A proto je volit nebudu. Přitom se mi líbí co říkají. Ale kdyby to aspoň říkali nějací jiní. Takhle to vypadá, že kromě bývalých Klaunových tlučhubů v tý straně nikdo jinej není. Přitom já osobně znám z komunální politiky hodně odéesáků, vesměs slušných a poctivých chlapů. Až přijde jejich čas, budu je volit bez problému. Takže zatím u mne vedou Zelení nebo Klidná síla ;-)
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Kdo sledoval včera football ?
Převodovka je zásadně jednorychlostní, aspoň pro velké výkony je to mechanicky jediná možnost. Vrtule jsou dnes zásadně stavitelné, čili podélně otočné, což umožňuje nastavit optimální úhel náběhu (a tím účinnost) pro široký rozsah rychlostí větru. Průměr rotoru a počet lopatek je pro velké výkony (stovky kW) 1-3.
Každá vrtule se vyrábí tak, aby dosáhla vytěžit z daných podmínek maximum. To znamená, že se vzájemně liší minimální a maximální rychlostí větru, při kterých dodává výkon. Při nižší než minimální rychlosti se odpojí od sítě. Při minimální rychlosti dosáhne generátor synchronních otáček a přifázuje se. Při dalším růstu rychlosti větru roste výkon a mírně se upravuje úhel náběhu. Při překročení maximální rychlosti, na jakou je větrník konstruován, se listy vrtule kvůli prevenci havárie nastaví do polohy zvané "prapor", kdy nevytváří žádný vztlak, rotor se zbrzdí a zafixuje a generátor se rovněž odpojí od sítě.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
1