Makro: Spotřebitelská důvěra Německa bude v září na vzestupu, GfK
Spotřebitelská důvěra Německa by se měla v září nadále zlepšovat ovlivněn přílivem pozitivních makrodat. Ekonomika vykázala ve druhém čtvrtletí největší expanzi od roku 1997, inflace je velmi mírná a pracovní trh stále robustní. Faktory nejistoty ovšem zastupují úsporná rozpočtová opatření a ukončení stimulačních programů. Ukazatel očekávání a budoucí příjmy v srpnu výrazně vzrostl, indikátor výdajové plány stagnoval.
Průzkum spotřebitelské důvěry zhruba 2000 německých domácností společností Gfk Group očekává pro měsíc září zlepšení o 0,1 bodu na 4,1 bodů. Většinový konsenzus předpokládal 4,0 body, po předběžném výsledku 3,9 bodů za srpen.
Ukazatel ekonomická očekávání předvedl v srpnu opět silný růst o 9,8 bodů na 46,6 bodů poté, co vylétl o 31,3 bodů v červenci. To znamená nejvyšší hladinu od srpna 2007 před recesí. Ve stejném období vloni dosahoval -7,5 bodů.
Optimistický výhled ovlivnil indikátor budoucí příjmy, jenž v srpnu vzrostl o 6,9 bodu na 36,0 bodů, po vzestupu o 20,9 bodů v červenci. Ve stejném období vloni dosahoval 8,8 bodů.
Indikátor výdajové plány stagnoval na vysoké úrovni 27,9 bodů poté, co v červenci oslabil o 2,5 bodů. V červnu zaznamenal po čtyřech měsících poklesu významný růst, ovlivněn mistrovstvím světa ve fotbale. Vloni se ukazatel pohyboval na hladině 24,7 bodů.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz