Eurozóna - spotřebitelská důvěra v září mírně stoupla
Po několika měsících, kdy se spotřebitelská důvěra snižovala, došlo v září k mírnému zlepšení (o 1,3 bodů na -6,4 bodů). Hlavním důvodem je dle nás vnímání spotřebitelů ohledně brexitu, kdy došlo k uklidnění situace a spotřebitelé tak nyní nevnímají rizika tak výrazně.
Problém je, že rizika brexitu se v tuto chvíli pouze odložily do budoucna. Jinými slovy si Británie rozhodnutím odložit oficiální zahájení procesu vystoupení z EU získala čas, aby mohla snížit ekonomické škody. Problém je ten, že se tak jen negativní dopady odložily na příští rok, kdy situace kolem brexitu dle nás sníží růst HDP eurozóny o 0,2-0,3 procentního bodu. Británie proces vystoupení z EU oficiálně začne v lednu nebo únoru.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz