(Kurzy.cz)
Komentáře k maloobchodu - domácnosti se nebojí utrácet
České domácnosti se nebály utrácet ani v úvodu posledního kvartálu roku. Klesající ceny u řady výrobků, zkracující se řady nezaměstnaných a vysoká důvěra v ekonomiku nadále patřily mezi hlavní faktory silně rostoucího maloobchodu.
V porovnání se zářím mírně zrychlil meziroční růst tržeb jak prodejcům aut, tak prodejcům mimo tento segment. Prodej aut si nadále udržel nejvyšší dynamiku, zájem spotřebitelů však v porovnání s předchozími dvěma měsíci posílil i o nepotravinářské zboží. Největší skok v dynamice pak zaznamenaly tržby za oděv a obuv, které meziročně poskočily o víc jak desetinu. Na druhé straně mírně polevily nákupy přes internet, které po dlouhých letech, i když jen těsně, nedosáhly na dvouciferný růst. Podmínky v české ekonomice dávají dobrý předpoklad k tomu, že nákupní apetit domácnosti v nadcházejícím období jen tak neopustí. Spotřebitelská poptávka by tak měla být i nadále jedním z klíčových motorů růstu české ekonomiky.
Patrik Rožumberský
Ekonom
Economic Research
UniCredit Bank Czech Republic and
Slovakia, a.s.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz