Prodej automobilů v USA meziročně rostl o necelé procento
Prodej automobilů v USA meziměsíčně téměř stagnoval a meziročně rostl o necelé procento. Pozorovatelé se obávají druhého pololetí, kvůli slabé ekonomice a útlumu spotřebitelské důvěry. Prodej aut předznamenává každý měsíc sílu spotřebitelské poptávky. Ta je nyní pod mikroskopem analytiků po slabším než očekávaném růstu HDP za 2Q a výrazné sestupné revizi za 1Q.
Podle červencového průzkumu Auto data se prodej ve Spojených Státech meziročně zvýšil o 0,9% na 1,049 milionů vozidel a nepatrně předčil 1,041 milionů v červnu. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek dosáhl 12,20 milionů a předčil konsenzus 11,80 milionů a 11,41 milionů v červnu. Červencová čísla jsou stále hluboko pod průměrem 17 milionů jednotek před recesí mezi lety 2000-2007. Většina analytiků předpokládá roční prodej v letošním roce na dolním konci očekávaného rozpětí 13-13,5 milionů.
Prodej GM se meziročně zvýšil o 7,6% na 214,9 tisíc, u Ford Motor o 8,9% na 180,9 tisíc. Chrysler reportoval 112,0 tisíc prodaných vozidel a meziroční nárůst o 20,1%. Podíl tuzemských značek se na trhu zvýšil na 47,7%.
Výrazný meziroční pokles zaznamenaly největší japonské automobilky. Toyota o 22,7% na 130,8 tisíc jednotek, Honda o 28,4% na 80,5 tisíc, zatímco Nissan zaznamenal nárůst o 2,7% na 84,6 tisíc jednotek. Korejské automobilky předvedly solidní výsledky a znovu předčily německou konkurenci. Hyundai vzrostla poptávka o 10,1% na 59,6 tisíc, sesterské Kia o 28,5% na 45,5 tisíc jednotek. Příznivá data vykázala značka Mitsubishi a Suzuki, červená čísla Subaru. Podíl asijských značek na severoamerickém trhu v červenci meziročně poklesl na 43,0%.
Evropským automobilkám se tradičně dařilo a nepatrně rostl i podíl na trhu. Prodej VW se meziročně zvýšil o 21,7% na 29,1 tisíc, BMW o 11,7% na 26,1 tisíc, Daimler o 17% na 21 tisíc, Audi o 17% na 9,1 tisíc a Porsche o 2,4% na 2,7 tisíc vozidel. Výrazný procentní vzestup reportovala značka Volvo, nejnižší prodej reportoval v červenci Saab a Isuzu.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz