Spotřebitelské ceny Japonska v únoru meziročně stagnovaly
Spotřebitelské ceny Japonska v únoru meziročně stagnovaly. Meziměsíčně inflace klesla o 0,1%, po snížení o 0,2% v lednu, uvedl údaj japonského statistického úřadu. Největší vliv na CPI, měl pokles cen v kategorii oděvy a obuv, domácí potřeby a bydlení, potraviny a smíšené zboží. Růst zaznamenaly ceny služeb, dopravy a telekomunikací a vzdělávání.
Meziroční vývoj negativně ovlivnily ceny vzdělávání (-13,0%), vybavení pro domácnost (-3,5%) a bydlení (-0,5%). Rostly ceny v kategorii smíšené zboží (6,7%), služeb (2,1%), doprava (0,7%), potraviny (0,5%) a oděvy a obuv (0,2%). Ceny zboží se meziročně zvýšily o 0,9%, ceny služeb klesaly o 0,8%.
S vyloučením cen potravin se CPI v únoru snížil o 0,1%, v meziročním srovnání prohloubil pokles z -0,2% na -0,3% a setrval v nepřetržitém poklesu 24 měsíců. Výsledek vyšel v souladu s očekáváním. Index spotřebitelských cen bez promítnutí energií i potravin klesl o -0,1% a v meziročním srovnání setrval beze změn na -0,6%.
Vývoj spotřebitelských cen metropole Tokio vyšel podle očekávání, spotřebitelské ceny v březnu rostly o 0,2% a v meziročním porovnání prohloubily pokles z -0,1% na -0,3%. V říjnu a listopadu 2010 se index přechodně pohyboval v kladných hodnotách. Klíčový index CPI bez promítnutí cen potravin vzrostl o 0,4% a v meziročním srovnání zúžil pokles z -0,4% na -0,3%. Ve stejném období před rokem klesl o 1,8%.
V roce 2010 se očištěný index spotřebitelských cen Japonska pohyboval na úrovni -1,0%, oproti -1,3% v roce 2009. Pro rok 2011kabinet projektuje nárůst inflace o 0,3%.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz