Zaměstnanci nepodporují pozdější odchod do penze ani zvýšení daní nebo snížení důchodů - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Okomentovat na facebooku


Výpis příspěvků 1 až 20 (51)
 
přečíst (9) 24.12.22 08:30  Jiří  (242707)

V tomhle státě to podojili samolibí hovniválové

Kutáleli si tu svoji kuličku z trusu a mysleli si, že jsou středem vesmíru. Jistě, na západě jim tleskali. Dokonce i bustičku jim udělali,ale zároveň a jen tak mimochodem si nás zprivatizovali. Jako takové malé stádečko volů a kraviček. Takovému volečkovi se těžko dostává z postroje a pokud střečkuje moc, může skončit na jatkách. Nehledě na to, že je mezi námi dost kolaborantů, kteří lidem co vyjadřují názory neochoty se nechat zotročovat a zneužívat, vyhrožují kriminálem. Jejich vyhrožování a agresivita se stupňuje mírou odporu zotročených občanů. Nástup současné totality není náhodný. Souvisí se slábnutím a upadáním současného systému.Ve světle současné represe a nenávisti se nějaké svátky jeví poněkud paradoxně.Proto přeji všem kteří už zažili lepší časy, aby neztráceli naději. Jednou tahle mizerie musí skončit.
Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 23.12.22 23:52  Naml91  (254359)

Každá koruna dobrá

Jsem velice rád, že existují ještě banky, které lidem dávají odměny za založení bankovního účtu 1url.cz/@RB1
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (17) 23.12.22 17:36  Šmoula Mrzout  (243470)

To jsou mi paradoxy.....

Stačí zvolit Danuši Čaputovou-Nerudovou za prezidentku a na důchody bude. Zruší "bezplatné" zdravitnictví anebo zruší "bezplatné" školství, to je nějaká soci porucha či co. Nevím, nejsem odborník.Zvyšování odchodu věku do důchodu prosazuje jen ten, kdo chce ničit společnost. Čím déle budou muset lidi aktivně pracovat, tím míň bude míst pro mladé. Což vyvolá sociální napětí. O to asi politikům jde. Není na důchody? Na Danuši bych nesázel, stačí zastavit vyplácení dividend korporacím, zakázat daňové ůniky korporacím ve stylu milionových plateb za logo a jiné nesmysly a v rozpočtu zůstane min.500mld. Kč navíc.Každému, kdo mele nesmysly o tom, že si lidi za malé důchody můžou sami, že by si lidi zdraví měli kompletně hradit, řeknu, co kdyby se ti narodilo postizene dite? Mel bys na jeho lecbu i kdyz nebude nikdy uspesna? Hodis hi ze skaly jak ve staré Spartě? Ne. Budeš první, kdo bude křičet, že se stát nestará!
Dosavadní doporučení: přečíst (17)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (25) 23.12.22 18:03  Mahas  (227140)

To jsou mi paradoxy.....

Abych tomu rozumel. Takze v Evrope, krome ultralevicacke Francie, jsou vsichni uplne blbi, protoze pocitaji s vekem odchodu do duchod minimalne v 68 letech, nekdy i dele, dle veku doziti? Malo mist pro mlade? A na to jste prisel sam? Uvedomujete si, ze na nasem pracovnim trhu nezamestnanost mladych prakticky neexstuje? Kdo chce, tak pracuje. Ze problem byvaji ufnukani petapadesatnici, kteri se odmitaji za praci stehovat, dojizdet nebo naucit neco noveho? Dale, pokud tady nebudeme mit hovadsky zakonik prace jako ve Francii nebo Spanelsku, tak nedostatecne vykonneho a nedostatecne prizpusobiveho, lineho se ucit nove veci, ceskeho pred/duchodce zkratka vyhodite. A jako zamestnavatel typicky jeste usetrite. Problem je snadna propustitlenost, toho se Stredula a spol. strasne boji, ale ta by mela byt co nejvyssi. Ne posunuti veku odchodu do duchodu. Zamestnavatel nema byt kojna. Takze socialni napeti vyvolavaji hromadne zadosti o predcasne duchody u ceskych linych predduchodcu, kterym to budou povinne platit druzi. Proste cechacci = postsocialisticti vychcankove, ze? Kdo neokrada stat, okrada rodinu. Jejich heslo z roku pred 1989. Zvaneni o vyplaceni dividend je typicky levicacky vymysl. Kde to tak maji, liny soudruhu Smoulo? Ta firma sem investuje prave proto, aby si vytvorila zisk a ten at klidne vyvede, po zdaneni, jako vsude jinde. Ale problem je demograficka krivka a tu kecama o unicich 500 mld rocne nezmenite. Jak souvisi, mily hlupaku, narozeni postizeneho ditete, ktere automaticky ziska s 18. narozeninami status invalidniho duchodce (pokud je postizeni vyrazne) s tim, ze typicky cesky duchodce je tluste, vyzrane, vyhulene a vychlastane cune, ktere se k to u dopracovalo cist svym prasackym zivotnim stylem a lecbu mu plati druzi a co si na duchod neni schopen naalokovat prakticky zadne penize, protoze vse prozral a prochlastal a prohulil? Odpovim si sam. Nijak. Venku se na duchod financne pripravuji prakticky od prvni vyplaty, investuji mezi 10-20% svych cistych prijmu, to jen vypatlani cechacci jsou presvedceni, ze je v duchodu ze 100% musi zivit stat a to pri zachovani bezpoplatkoveho zdravotnictvi. Nastesti zubari ukazuji cestu. A jeste ti duchodci placou, ze jsou ty duchody nizke, ze? Takze typicke zvasty levicackeho netahla, co odmita zodpovednost za svuj zivot a prehazujeto na druhe, ze? Za zivotni uroven v duchodu jsme primarne kazdy zodpovedny sam. Z toho se nemate sanci vyvliknout.
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (25)
Vaše doporučení:
přečíst (8) 25.12.22 20:00  Pepan Gee  jkotnyzavinacatlas.cz  (254384)

To jsou mi paradoxy.....

Ve Vašich reakcích jsou rozpory a neznalosti. Na jedné straně obviňujete budoucí důchodce, že jejich příspěvky do důchodového pojištění byly "drobné"(což je pravda, proto je výdělek např. z roku 1986 pro výpočet důchodu násoben koeficientem cca 15), ale na druhé straně byste po nich chtěl, aby měli naakumulován 11násobek (současného?) ročního příjmu. A útoky na předdůchodce? Víte, že tzv. předdůchod je předdůchodci vyplácen pouze a jedině z jeho úspor na jeho osobním důchodovém připojištění a že stát se kromě příspěvku na spoření nijak na jeho výplatě nepodílí? A že žadateli o předčasný důchod se jeho výše trvale snižuje o 0,7 - 1,2% za každých 90 dnů předčasnosti? Takže pokud by někdo šel do předčasného důchodu o maximálně možných 5 let, bude mít důchod trvale nižší o cca 25-30%? (Výpočet je komplikovaný a pro neorientované prakticky nepochopitelný). Takovou zhůvěřilost nikdo neudělá bez vážného důvodu.
Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (4) 25.12.22 21:00  Pepan Gee  jkotnyzavinacatlas.cz  (254384)

To jsou mi paradoxy.....

Předdůchod a předčasný důchod jsou dva různé produkty - ale to jistě víte. Na první si musí našetřit sám žadatel a ten druhý je oproti řádnému starobnímu důchodu trvale snížen - o to více, o kolik je "předčasnější"
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (2) 25.12.22 21:07  Mahas  (227140)

To jsou mi paradoxy.....

Jestli jste si nevsiml, tak vzdy pisu pred/duchodci. Nikdy predduchodci a starobni duchodci. Mozna to neni terminologie CSSZ, ale rozhodne to neni spatne, vysvetleni uz jsem podal. Cili znova, obe skupiny jsou 55-65 a 65+ (a starobni duchodkyne ci duchodci, kterym vznikl narok na starobni duchod drive - u nekterych zen to bylo kdysi dokonce v 53 letech)
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (2)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (9) 25.12.22 20:55  Mahas  (227140)

Lzete a vite to

1. Prispevky soucasnych starobnich duchodcu predstavovaly drobne. Jinak u nizkovydelavajicich predduchudcu 55-65 let (typicka nizsi trida) to bude vzdy predstavovat drobne. Jenze redukcni hranice osekani zasluhovosti byla donedavna na 18.000 kc. Nad ni se vam k vymere duchodu pocita jen kazda ctvrta koruna, ze? Tedy orezani zasluhovosti o 75%. Ted, se zmenou minimalni penze se asi bude posouvat. Presto temto lidem vzhledem k dobe, kdy odchazeji do duchodu, nominalne prijmy vuci ciste mzde/platu poklesnou nejmene a procentualne vzdy nejmene. Ostatnim vyrazne vice. Cim vice jste do systemu odvedl, tim vice jste potrestan. Takove orezani zasluhovosti v Nemecku nemaji, ze? …………………………..2. Mit naakumulovano 11 prumernych rocnich platu je vec, kterou doporucuji ekonomove. Viz odkaz na podcast ve vate. Krome 12-14% nejchudsich, kteri jsou zavisli na socialnim systemu i v Nemecku ci Britanii, o Skandinavii vubec nemluve, to lze dosahnout pri odkladani 10-20% cistych prijmu a zhodnocovani napr. v akciich ( vykon indexu S&P 500 je dlouhobe 10% nad inflaci, cili za 35 let investovani dosahnete pri discipline tech svych 11 rocnich platu v dobe odchodu do duchodu s velmi vysokou pravdepodobnosti. A propady zazijete kazdych 8-10 let, presto lide v zapadni Evrope, ale treba i v Polsku ci Slovinsku nadale investuji. A trhy vam udelaji z te castky, diky slozenemu uroceni , 50% a vice .Tesne pred terminem odchodu do duchodu bud prevadi akcie do bezpecnejsich veci nebo naakumuluji tolik, ze ani pokles hodnoty portfolia o 13% ( to je realne pokles S&P 500 letos, diky silicimu dolaru a neklesajici korune) tak si snadno nechate vyplacet kazdy rok 4% z celkove hodnoty. Vznikne neco, cemu se rika nekonecna renta. To ale plati spise pro ty vice vydelavajici. V diskuzi pod clankem nekolik lidi ze stredni tridy priznalo, ze se takhle chovali a dokonce chteji odejit z prace v 60 letech, maji vic nez tech 11 svych rocnich platu v dobe odchodu z prace…………………….3. Naucte se cist, predduchodci jsou pro me lide, kterym je 55-65 a porad fnukaji, i kdyz pracuji. Neni to clovek, ktery odesel do predduchodu ani do predcasneho duchodu, coz oba vime, ze jsou dve rozdilne kategorie. A tihle lide, tedy 55+ jsou ti nejvetsi fnukálkove, spolu se starobnimi duchodci. Ti chodi na vrabelovske demonstrace, ti ocekavaji, ze ma stat povinnost je v duchodu kompletne zivit, ti vse typicky prozrali ( tvori s kategorii 65+ spicku obezity (BMI 30 a vic) v CR a cesti seniori jsou v ramci sve vekove kategorie nejtlustsi v Evrope ), prochlastali (maji dle statistik vetsi celkovou spotrebu alkoholu nez 18-35) a prohulilil (v CR nejvice kouri ktera vekova kategorie? Ano, spravne , 65+)…………………………..To jsou paradoxy.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (9)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (7) 27.12.22 17:05  Pepan Gee  jkotnyzavinacatlas.cz  (254384)

Lzete a vite to

Jsem ročník, který za sametové revoluce už pracoval. Takže jsem zažil transformaci s roční inflací cca 30% (o výši se nechci hádat) a můj ROČNÍ příjem z roku 1986 se rovnal mému MĚSÍČNÍMU příjmu v roce 2008 a ten z roku 2008 je zase poloviční proti tomu mému současnému. Podotýkám, že od roku 1991 dělám tu samou práci na plný úvazek. Tak mě napadlo spočítat, jak velkou část příjmu bych si musel odkládat, abych naakumuloval 11násobek mého (současného) ročního příjmu (mám výpisy ročních příjmů od ČSSZ). A vyšlo mi to tak, že bych si ze svých měsíčních příjmů musel odkládat 52% a tyto úložky by musely být úročeny 6% p.a. každoročně (složený úrok jsem používal, buďte bez obav). Tak bych rád potkal toho chytrého investičního poradce, abych ho vzal tyčí po hlavě, aby se mu v ní rozsvítilo. Samozřejmě hypoteticky, jsem velice mírumilovný člověk. Při poklesu ročního výnosu na reálnějších 3,5% bych si musel odkládat už 65% měsíčního přijmu. Protože fondové (nebo individuální) spoření může fungovat jen ve stabilním prostředí bez transformačních nárazů a období vysokých inflací - a to nejde nikdy zaručit. Takže pokud se na něj chcete spoléhat, tak Vám přeju hodně štěstí a aby se Vám podobné nárazy vyhnuly. Ale v dnešní době..... Nic lepšího, než průběžně financované důchody, nikdo nevynalezl.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (9) 27.12.22 17:13  Mahas  (227140)

Lzete a vite to

😂😂😂😂 to jste spocital blbe. Investice se typicky urocily poslednich 30 let 10% p.a. Index S&P 500. Ono z v CR je nemale procento lidi, kteri uz tu rentu k duchodu berou. Svoji vlastni, naakumulovanou. Takze to slo. Jen to lide vaseho formatu nedelali. Nikdo nerika, ze se ma zrusit prubezny system, ale ze ten bude v case predstavovat v prumeru max 20% prumerny mzdy, kdyz dnes je to pres 40%. Okecavejte si to jak chcete. Stat na vic mit nebude. Z osobni zodpovednosti za svuj prijem v duchodu se nemate sanci vymluvit.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (9)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 27.12.22 20:14  Pepan Gee  jkotnyzavinacatlas.cz  (254384)

Lzete a vite to

S&P měl před 30 lety hodnotu 422. Při růstu 10% p.a. by po 30 letech musel mít dnes hodnotu 7 300. Má 3800. Ale u mě máte pravdu - menší chyba ve vzorečku - při 6% zhodnocení bych nemusel odkládat 52% svých příjmů, ale "jenom" 45% a při 3,5% zhodnocení ne 65% ale jenom 62%. Jestli to podle Vás činí ten scénář reálnější, to nechám na Vás. Nedokážete pochopit, že 45% mého ročního příjmu v roce 1992 činilo 18 475 Kč a složený 6% úrok za 29 let by dělal jenom 81 632 Kč, takže dohromady by mi to k potřebnému 11násobku současného ročního příjmu 6,5 mio přispělo jenom 100 tisíci - čili téměř neznatelně. Lidé mého věku půl života pracovali za méně než 10 000 čistého měsíčně. Z toho miliony nenaakumulujete, kdybyste se po.ral. Sorry
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (3) 28.12.22 06:03  Mahas  (254433)

Lzete a vite to

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (5) 27.12.22 20:27  Mahas  (227140)

Lzete a vite to

Tak jinak, oni to venku takhle nedelaji? Neinvestuji? Kazdy, kdo jen trochu muze? Netvori jim tyto penize podstatnou cast prijmu v duchodu? A tim minim podstatnou, ne 10-15% mesicniho prijmu? Jinak od roku 2000 je vzestup prumerne mzdy prakticky linearni. Jistotu nema nikdo, ale opakovani divokych devadesatek - 1991-1996 - to uz se tezko bude opakovat. Samozrejme muze prijitjina katastrofa, ale nechapu, co navrhujete. Je lepsi tech 10-20% cistych mesicnich prijmu prozrat a neinvestovat? Opet, kdyz jsem ve Svycarsku, Nemecku, Britanii ci Dansku rekl, ze u nas duchodci na duchod nemaji naalokovano prakticky nic, tedy ze se prakticky ze 100% spolehaji na stat, tak na me zustali nevericne koukat, notabene, kdyz prumerny duchod osciluje mezi 30-40% prumerne mzdy.https://cs.wikipedia.org/wiki/Pr%C5%AFm%C4%9Brn%C3%A1_mzda
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (5)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 27.12.22 22:25  Pepan Gee  jkotnyzavinacatlas.cz  (254384)

Lzete a vite to

Jo, dělají. Ale ani v jedné ze jmenovaných zemí divoké 90tky neproběhly a jsou synonymem pro stabilitu - jak výdělkovou, tak inflační. A že má něco lineární růst, neznamená, že je to ku prospěchu. Pokud je procentuální růst výdělků podstatně vyšší, než reálně dosažitelné procento zhodnocení úspor, ke spoření ani investování to rozhodně nevybízí. V průběžně financovaném systému důchodů nejsou "černými pasažéry" ani tak OSVČ (dostanou důchod odpovídající odváděnému pojistnému - při minimálním odvodu minimální důchod), jako spíš bezdětní. Jako rodič dvou vysokoškoláků mám představu, kolik jsem "za ně" utratil do dospělosti. A oni budou dalšími plátci do systému. A bezdětní všechny tyto peníze "neutratí" za děti, ale užívají si za ně života, ale čekají, že na jejich důchod se budou svými odvody skládat děti těch ostatních. Ing. Ivo Patta má vymyšlený ucelený systém, který by více odvodově zatížil tyto bezdětné, kteří by si tak spořili na svůj důchod. Ti "děťní" by dále zůstali v průběžném systému. Asi to nejde politicky prosadit, ale aspoň to dává smysl. Na zdi našeho supermarketu je inzerát na práci, nějak jako 28 tisíc (hrubého) prodavačka a 33 tisíc (hrubého) zástupce vedoucího. Už vidím, při dnešních cenách všeho, těch naakumulovaných potřebných asi tak 15 mio, až ty dnešní mladé holky budou odcházet do důchodu.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (7) 27.12.22 22:39  Mahas  (227140)

Lzete a vite to

To se shodneme, ale kdy za poslednich 40 let venku nastala ta vami popisovana situace? Ja to beru tak, ze komanci uz se snad nevrati, aby to tady zase zplundrovali a tudiz, neprijde-li Putin ci valka s Cinou, tak je lepsi investovat, protoze v dlouhodobem horizontu investice prekonavaji inflaci a ne o malo. Prispevky Patty ctu na seznamu v diskuzi, ale je to smesne. Nefunguje to tak nikde na svete. Bezdetni meli vyssi dane jen za komunistu. Kdyby to fungovalo, uz by to davno nekde bylo. Ale i kdyby, to tu demografickou situaci nezmeni. Ten system se muze dostat do rovnovahy bud redukci realne hodnoty duchodu, prodlouzenim veku odchodu do duchodu, zamestnavanim vyrazne vetsiho poctu duchodcu a hlavne prenesenim casti zodpovednosti za svuj duchod na ty lidi. Nikdo nechce rusit prubezny system, ale kdyz jsem cetl, ze 90% ceskych senioru v dobe odchodu do duchodu (z roku 2019, teda pred Buresovo rozhazovanim penez) nemelo naalokovano ani 250.00 kc, tak to me vydesilo. Navic je to vec jinde nevidana. Pritom se o te potrebe mit nemale prostredky z vlastnich zdroju mluvi minimalne poslednich 25-30 let. Cesi se na to vykaslali.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (7)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (7) 27.12.22 23:54  Pepan Gee  jkotnyzavinacatlas.cz  (254384)

Lzete a vite to

Ano, posledních 25-30 let (ale to se dostáváte před "divoké 90") se mluví o tom, jak dostat úspory z těch, kteří sotva vyjdou "od výplaty k výplatě". Vy si vážně myslíte, že dva lidi s příjmem z toho inzerátu mohou uživit sebe a 2 děti plus zaplatit buď hypotéku nebo 20 000 měsíčně za byt a ještě naakumulovat 10 mio pro každého do předdůchodového věku? Slezte z toho pohádkového obláčku dolů.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (7) 28.12.22 06:22  Mahas  (254433)

Lzete a vite to

Ano, to si vazne myslim, protoze takove lidi znam. Nejdriv se odvedou penize na duchod a bydleni a z toho zbytku se zije. Nelibi? Presne takhle to delaji venku, vcetne napr. Polska ci Slovinska. Spotreba alkoholu v CR, kdyz vynechate lidi, jako jsem ja, tedy abstinenty, je 0,8 cisteho 100% alkoholu na mesic, to je flaska na vino. Slivovice ma typicky 50-60% alkoholu. Chlastame jak duhy a ono to dost leze do penez. Spotreba alkoholu posledni tri roky rostla, takze zvaneni o tom, ze za to muzou najezdy mladych Danu ci Svedu na Prahu neobstoji, neb v dobe covidu sem nikdo nejezdil. Nejvice kouri v CR generace 65+. Zajezdy na letni dovolene jsou vyprodane. Ne, vazne je nevykoupilo tech 20% nejbohatsich, z nichz podstatna cast s cestovkou kamkoliv letet odmita. Do Chorvatska uz davno nejezdime s chlebem a rizky autobusem. Ne, vazne na tom nejsme vsichni tak spatne jako ti posledni v pelotonu, cili tech 14% nejchudsich. Soucasny rozdil v inflaci mezi CR (20%) a zapadni casi EU (9%) je dan nikoliv cenami energii, ale rozhazovanim penez, prevazne za Burese. Pak taky agrofertim (a potravinarskym obecne) zdrazovanim, proc se neprizivit, kdyz to ti Cesi stejne koupi? A znova, venku to i ti dva z toho inzeratu delaji, tech 10% davaji stranou, jako prvni. V CR ne, ze? “ Průměrnou roční spotřebu alkoholu na osobu odhadují analytici na 8 litrů čistého alkoholu, resp. 9,5 litrů, pokud ze vzorku vyjmeme abstinenty. Z výzkumu je také patrné, že muži ve srovnání se ženami vypijí dvojnásobek alkoholických nápojů. Loni na jednoho muže připadlo asi 13 litrů čistého alkoholu, na ženu necelých šest. Spotřeba alkoholu má od 2014 stoupající tendenci, loni byla nejvyšší za poslední tři roky.Výzkum také upozorňuje na propojení konzumace alkoholu a kouření tabákových výrobků.”https://www.seznamzpravy.cz/clanek/data-cesi-v-karantene-pili-vice-alkoholu-petina-denne-171466
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (7)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 28.12.22 12:13  Pepan Gee  jkotnyzavinacatlas.cz  (254384)

Lzete a vite to

My dva bychom si nakonec rozuměli. Lidi v ČR ale nežijí "venku" (kde venku se něco takového stalo - divoké 90), měnová reforma z roku 1953 zanechala takový dopad, že při jakémkoli otřesu se lidé bojí, že "padnou peníze" a že nemá cenu šetřit, raději prostavět, projíst a prodovolenkovat. Ano, jsme strašně tlustý národ se spotřebou alkoholu stejnou, jako oficiálně Rusko. Ale co s tím? Kdo v pátek prohlásí, že "se jde zdunit", tak je pro okolí ne za vyvrhela, ale za "hrdinu". Dokud se to neotočí, nepůjde s tím nic udělat. A když ho někdo najde potom nad ránem opilého v bezvědomí, tak na záchytku ho přijmou pouze s dobrozdáním lékaře, že za jeho přepravy vozem Policie a za pobytu na záchytce nemůže dojít k poškození jeho zdraví. A to žádný doktor nenapíše, protože kdyby se např udusil zvratky a zemřel, tak ten doktor půjde do kriminálu. Tak to u nás je. Člověk se může opít "do mrtva", ale jakmile nějaký dobrosrdečný kolemjdoucí zavolá záchranku, tak od té doby se mu "nesmí nic stát", jinak jde do kriminálu někdo jiný. Takže na záchytce nakonec pobývají pouze "chodící" opilí, kteří dělali na veřejnosti bordel. Ti opravdu "tuzí" se zadarmo vyspí v nemocnici na JIPce. Psal jsem kdysi vládnímu koordinátorovi pro boj proti alkoholismu, že Policie sice kontroluje a pokutuje personál za nalévání alkoholu mladistvým, ale nijak nekontroluje dodržování dalšího odstavce paragrafu stejného zákona, a to zákaz nalévání alkoholu podnapilým. On mi napsal, že tato problematika se bude řešit změnou zákona - který nakonec neprošel, protože hostinské nehodlal trestat za nalévání podnapilým, ale za škodu, kterou ten opilý následně způsobil - no a to neprošlo. Samozřejmě se rozpoutá debata, kdo je ten "podnapilý", že to může být člověk i po jednom pivu. Používám na to odpověď, že podnapilého pozná každý, kromě hostinského. Ale zpátky k důchodům - svobodní (a před/důchodci s dospělými dětmi) mají vyšší daně i teď v důsledku absence slevy na dani "na děti". Ale je to málo. Příspěvky ing. Patty na seznamu jsou o ničem, nechá se najít celý jeho koncept. Porovnáte-li životní náklady bezdětných manželů a "dětných" manželů, kteří mají větší možnost, něco naakumulovat? Pokud "venku" mají natalitu na ženu kolem 2, tak je průběžný systém udržitelný. U nás při Klausově transformaci klesla na 1,3 a ještě se nevzpamatovala a i dnes se stále zvětšuje skupina lidí, kteří neplánují žádného potomka, popřípadě si k tomu prvnímu dítěti nepořídí druhé, ale psa. A to je cesta ke konci průběžného systému. Přídavky na děti to nespasí, takže ten Pattův systém je cesta - "trestat" za bezdětnost vyššími odvody, při narození dětí se jim vrátí jako vhodné přilepšení, při nepořízení dětí platí pořád - na svůj penzijní účet, který je podle jeho návrhu úročen 1% nad inflaci - takže teď by jásali. Mějte se hezky.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 28.12.22 11:02  Pepan Gee  jkotnyzavinacatlas.cz  (254384)

Lzete a vite to

My dva bychom si nakonec rozuměli. Lidi v ČR ale nežijí "venku" (kde venku se něco takového stalo - divoké 90), měnová reforma z roku 1953 zanechala takový dopad, že při jakémkoli otřesu se lidé bojí, že "padnou peníze" a že nemá cenu šetřit, raději prostavět, projíst a prodovolenkovat. Ano, jsme strašně tlustý národ se spotřebou alkoholu stejnou, jako oficiálně Rusko. Ale co s tím? Kdo v pátek prohlásí, že "se jde zdunit", tak je pro okolí ne za vyvrhela, ale za "hrdinu". Dokud se to neotočí, nepůjde s tím nic udělat. A když ho někdo najde potom nad ránem opilého v bezvědomí, tak na záchytku ho přijmou pouze s dobrozdáním lékaře, že za jeho přepravy vozem Policie a za pobytu na záchytce nemůže dojít k poškození jeho zdraví. A to žádný doktor nenapíše, protože kdyby se např udusil zvratky a zemřel, tak ten doktor půjde do kriminálu. Tak to u nás je. Člověk se může opít "do mrtva", ale jakmile nějaký dobrosrdečný kolemjdoucí zavolá záchranku, tak od té doby se mu "nesmí nic stát", jinak jde do kriminálu někdo jiný. Takže na záchytce nakonec pobývají pouze "chodící" opilí, kteří dělali na veřejnosti bordel. Ti opravdu "tuzí" se zadarmo vyspí v nemocnici na JIPce. Psal jsem kdysi vládnímu koordinátorovi pro boj proti alkoholismu, že Policie sice kontroluje a pokutuje personál za nalévání alkoholu mladistvým, ale nijak nekontroluje dodržování dalšího odstavce paragrafu stejného zákona, a to zákaz nalévání alkoholu podnapilým. On mi napsal, že tato problematika se bude řešit změnou zákona - který nakonec neprošel, protože hostinské nehodlal trestat za nalévání podnapilým, ale za škodu, kterou ten opilý následně způsobil - no a to neprošlo. Samozřejmě se rozpoutá debata, kdo je ten "podnapilý", že to může být člověk i po jednom pivu. Používám na to odpověď, že podnapilého pozná každý, kromě hostinského. Ale zpátky k důchodům - svobodní (a před/důchodci s dospělými dětmi) mají vyšší daně i teď v důsledku absence slevy na dani "na děti". Ale je to málo. Příspěvky ing. Patty na seznamu jsou o ničem, nechá se najít celý jeho koncept. Porovnáte-li životní náklady bezdětných manželů a "dětných" manželů, kteří mají větší možnost, něco naakumulovat? Pokud "venku" mají natalitu na ženu kolem 2, tak je průběžný systém udržitelný. U nás při Klausově transformaci klesla na 1,3 a ještě se nevzpamatovala a i dnes se stále zvětšuje skupina lidí, kteří neplánují žádného potomka, popřípadě si k tomu prvnímu dítěti nepořídí druhé, ale psa. A to je cesta ke konci průběžného systému. Přídavky na děti to nespasí, takže ten Pattův systém je cesta - "trestat" za bezdětnost vyššími odvody, při narození dětí se jim vrátí jako vhodné přilepšení, při nepořízení dětí platí pořád - na svůj penzijní účet, který je podle jeho návrhu úročen 1% nad inflaci - takže teď by jásali. Mějte se hezky.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:


Diskuze Zaměstnanci nepodporují pozdější odchod do penze ani zvýšení daní nebo snížení důchodů, další stránky: 1 | 2 | 3 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Zaměstnanci nepodporují pozdější odchod do penze ani zvýšení daní nebo snížení důchodů

Zaměstnanci nepodporují pozdější odchod do penze ani zvýšení daní nebo snížení důchodů - zdrojová stránka k tématu diskuze Zaměstnanci nepodporují pozdější odchod do penze ani zvýšení daní nebo snížení důchodů.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Zaměstnanci nepodporují pozdější odchod do penze ani zvýšení daní nebo snížení důchodů e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Zaměstnanci nepodporují pozdější odchod do penze ani zvýšení daní nebo snížení důchodů.

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  635.00  +0.16% 
 ČEZ  854.50  +0.65% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 116.00  +0.22% 
 GEN DIGITAL  491.00  -3.16% 
 GEVORKYAN  252.00  -0.79% 
 KOFOLA CS  272.00  +0.37% 
 KOMERČNÍ BANKA  862.00  +0.06% 
 MONETA MONEY BANK  97.00  -6.19% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 960.00  +1.01% 
 PHOTON ENERGY  44.40  0.00% 
 PILULKA LÉKÁRNY  180.50  -0.55% 
 PRIMOCO UAV SE  900.00  +1.69% 
 VIG  728.00  -2.02% 
Komodity online
 Ropa 88.70 USD 26.04   
 Zlato 2339.74 USD 26.04   
 Stříbro 27.21 USD 26.04   
 Káva 223.33 USD 26.04   
 Cukr 19.43 USD 26.04   
 Bavlna 80.92 USD 26.04   


Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.