(Kurzy.cz)
Spending Pulse: US sváteční tržby letos rostly o 3,5%
Prodeje v segmentech nejvíce svázaných se svátky jako jsou oblečení, elektronika nebo například luxusní zboží rostly meziročně o 2,3%.
Největší růst zaznamenaly segmenty prodeje šperků a dětského vybavení. Prodeje elektroniky a luxusního zboží bez započtení šperků meziročně stagnovaly, pokles pak zaznamenaly prodeje pánských a dámských potřeb.
National Retail Federation před vánoci odhadovala růst maloobchodních tržeb v posledních dvou měsících roku o 3,9% oproti 3,5% v loňském roce.
ShopperTrack před vánoci odhadoval růst pouze o 2,4%, což by bylo nejméně od roku 2009. Podle této agentury v týdnu před 21. prosincem počet návštěv v obchodech poklesl meziročně o 21% a objem prodejů poklesl meziročně o 3,1%.
Výrazným jmenovatelem letošní hlavní nákupní sezóny roku byly nebývala velké slevy, ke kterým se mnohé obchody uchýlily ve snaze přilákat co nejvíce zákazníků.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz