I na realitách v Česku se dá vydělávat

Pavel Daniel, 10.7.2008

Společnost SATPO oslovuje svými developerskými projekty tzv. střední a vyšší příjmové skupiny. „V praxi to znamená, že, zjednodušeně řečeno, domy jen nepostavíme, ale řešíme v dané lokalitě také například rozsah služeb, které budou mít v domě noví vlastníci k dispozici,“ vysvětluje Irena Reichlová, obchodní ředitelka SATPO Development.

 

Ze všech možných stran můžeme v poslední době slyšet, že doba nepřeje rozvoji realitních projektů, co si o tom myslíte?

S tímto tvrzením nelze zcela souhlasit. Samozřejmě jsou lokality, kde tato situace může být aktuální, nicméně si myslím, že se to netýká Prahy a Středočeského kraje. Rozhodně ne zajímavých lokalit, na které se specializuje naše společnost. Samozřejmě tento názor můžeme slyšet ze všech stran, zcela jistě jej podporuje i hypotéční krizeUSA a nedávné zvýšení DPH u novostaveb. Developerské projekty jsou často připravovány i několik let a jakákoliv „krize“ se jich případně dotkne až s  odstupem.

              

Orientujete se na tzv. střední a vyšší cenové segmenty, co si pod tím máme představit?

Při akvizici projektu se soustřeďujeme hlavně na lokalitu. Hlavním kritériem je místo, jeho okolí apod. Zároveň se při přípravě projektu velmi věnujeme řešení dispozic, vnitřních standardů jednotek a domu, ale také rozsahu služeb, které budou mít noví vlastníci v domě k dispozici. Tyto služby jim bude zajišťovat správce objektu, na jehož výběr klademe také velký důraz. Výběr lokality sám o sobě určuje cenovou hladinu projektu, my se dále snažíme postavit projekt odpovídající lokalitě a požadavkům klientů na bydlení.

 

Znamená to i jistou, řekněme třeba vyšší garanci, ochranu proti k zneužití peněz, majetku, či pověsti vašich klientů?

Všechny platby klientů jsou zajištěny proti „zneužití“, a to buď bankovní garancí, kterou u vybraných projektů poskytujeme klientům zdarma, příp. klient skládá své finanční prostředky na vázaný účet banky, jež zajišťuje projektové financování, s kterým investor nemá možnost disponovat. Snažíme se, aby naše značka SATPO byla sama o sobě garancí kvality, důvěryhodnosti a spolehlivosti. S naším individuálním přístupem ke klientům se nám to, doufám, daří. Také nám záleží na tom, jak se klientům bude v dokončeném domě bydlet, jak budou ty které prostory využívat, zda budou spokojeni. Je pro nás důležité, aby se klientům nový domov líbil a byli v něm spokojeni.

 

Jak si lokality pro své projekty vybíráte?

Obecně by se dalo říct, že se zaměřujeme na centrum a širší centrum Prahy, případně jiných lukrativních měst. Důležitá je dostupnost a občanská vybavenost v okolí, také množství zeleně, parků, dětských hřišť a sportovišť apod.

 

V čem jsou jednání s partnery pro realizaci projektů v rozsahu, v jakém je nabízíte vašim klientům jiná, složitější, či jednodušší oproti těm, kde se jen domy postaví a prodají?

Myslím, že v dnešní době jsou veškerá jednání složitá. Rozdíl je v tom, že na rozdíl od větších developerů si nemůžeme dovolit procesy standardizovat, každé jednání z každým klientem je v něčem jiné. Přizpůsobujeme se v rámci možností jejich požadavkům na splátkový kalendář, klientské změny či jiné nestandardní požadavky.

 

Ještě se vraťme k realitní situaci.. Můžeme vidět, že i zavedené společnosti na pražské burze těžce ztrácejí pod nepříznivými dopady americké hypoteční krize, jak se budete bránit zlým dopadům na realitním trhu vy?

Zkvalitňováním služeb pro naše zákazníky a  neustálým „vylepšováním“ našich projektů se zabýváme bez ohledu na nepříznivé okolnosti. Proto si troufám říct, že právě s ohledem na tuto skutečnost a náš segment, nebudeme nuceni přikročit k zásadním razantním obranným krokům.

 

Nestandardním věcem prý často odpovídají i nestandardní prodejní kanály, je tomu tak i ve vašem případě?

Ano, je to tak. Samozřejmě používáme běžné prodejní kanály, nicméně převážná část exkluzivních jednotek je prodávána přes osobní kontakty. Ať již naše, či některého z našich zprostředkovatelských partnerů či některého našeho klienta, který již s námi obchod uzavřel a doporučil nás svým přátelům.

 

Kudy se podle vás bude ubírat vývoj na realitním trhu?

Jak jsem již řekla, náš segment trhu se dále rozvíjí. Jinak bychom museli jít do podrobností.

 

Jak funguje komunikace s klientem, než se projekt dokončí a po té?

Náročná komunikace s klientem probíhá ve čtyřech vlnách. První samozřejmě hned na začátku obchodního procesu, kdy s klientem řešíme obchodní podmínky, smlouvy apod., druhá vlna nastává při řešení klientských změn klienta, třetí při předání jednotky a dokončení obchodního procesu (podpis kupních smluv, řešíme hypotéku klienta apod.) a poslední – čtvrtá, když s klientem řešíme reklamačních závady. Právě tato poslední fáze probíhá po dokončení projektu.

 

Ziskovost firmy je vždy klíčová, říká staré ekonomické klišé, lze podle vás ve střednědobém časovém horizontu vydělávat i v Česku na realitách?

Ano. Nicméně odhaduji, že nároky klientů na samotný standard poskytovaných služeb realitní či jiné zprostředkovatelské kanceláře budou stoupat. V což jako odborníci doufáme a zároveň vítáme.

 

Každá cenová hladina realitních projektů má svoje "typické" materiály.... kdybych měl zjednodušit, jakým dáváte přednost ve svých projektech?

Pokud máte na mysli prodejní materiály, snažíme se poskytnou klientům podrobné informace jak v tištěných materiálech tak v prezentaci na webu. Veškeré potřebné informace si může klient vyhledat na našich webových stránkách ještě před první schůzkou s prodejcem, při osobní schůzce v našem prodejním centru obdrží prezentační brožuru s podrobnými dispozicemi, popisem standardů apod. Také si může standardní vybavení fyzicky prohlédnout v naší vzorkovně. Myslíme si, že kdokoliv z nás má dnes málo času, proto chceme klientům co nejvíce zjednodušit vyhledávání potřebných informací tak, aby měl možnost se velmi rychle rozhodnout.

 

S jakými obchodními partnery nejraději a možná také nejčastěji spolupracujete při realizaci projektů?

Záleží, koho máme na mysli. Obecně mohu říci, že každý partner je pro nás jedinečný a máme ke všem stejný přístup.

 

Jaké jsou vaše strategické cíle v horizontu příštích 3-5 let?

V našem strategickém plánu bychom rádi až ztrojnásobili nabídku projektů, dále přemýšlíme o jiných lokalitách a to nejen v České republice, ale také na Slovensku. Rovněž si pohráváme s myšlenkou expanze i na jiný, než pouze rezidenční trh.

 

Irena Reichlová

Prošla po Střední průmyslové škole několika firmami. Vyzkoušela pozice ve společnostech Realia Ostrava, Velkoobchod Zajac, Mediatel, DIRECT MARKETING Praha, či TAMRANDS Praha. V roce 1999 začala působit jako realitní markéř a v roce 2000 nastoupila do společnosti SATPO Praha na pozici oborové makléřky s odpovědností za prodej a pronájem bytů a rodinných domů, prodej pozemků. Postupně se vypracovala přes pozici Manažerky prodeje a Vedoucí obchodního oddělení až na post obchodní ředitelky.



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články None