Tak jednoduche to zrejme vsechno nebude.
Plno americke tezke dopravni techniky na silnicnich a kolejich hluboce nesplnuje emisni limity.
At uz je duvod, ze byli registrovany pred vstup prisnych emisnich limitu v platnost nebo maji vyjimku
(hasicska vozidla, lode etc.), nic neubira na pravde ze u v USA jsou emise z dopravni techniky znacne.
Kalifornie je snad jedine ktera je striktnejsi nez zbytek Federace a to predevsim kvuli sve nevyhodne geograficke a
klimaticke poloze (udoli mezi vysokymi horami a zapadni vetry co emise drzi pri pobrezi proti horam).
Co se tyce emisi posledniho vykriku motorove mody, primemu vstrikovani zazehovych motoru s turbodmychadlem,
tak ty take diky vysokym teplotam a palivovym nuklejim z trysek maji vuci svym strasim atmosfericky plnenym
bratricku bez primeho vstrikovani vyrazne vyssi mnozstvi prachovych castic (PM),
ktere ale nemusi oproti vznetovym dieslovym motorum vubec filtrovat. Snad az EURO 7 norma jim toto zlo zatrhne.
To ze Folkswag'n fixloval je sprosta lumparna a doufam, ze bude razne potrestana.
Tento trest ale nevyresi technicky mnohem obsahlejsi problem, a to jak uklidit po te nehorazne mase ctyrkolich plechovek,
co denne zaplavuje cesty.
Obavam, se zadny soucasne prodavany automobil je vyraben tak aby co nejmene skodil zivotnimu prostredi.
Soucasne automobili jsou staveny tak, aby predevsim uspokojili narocneho zakaznika,
kteremu uz bohuzel dlohou nestaci 100 HP, a bokem musi nejak splnit emisni testy,
ktere ale maji s realitou v beznem provozu pouze malou sanci na porovnani.
Jedno je jasne, tak jako byli bankeri po financni krizi v letech 2007-2008 podrobeni skrutyne a tvrdsim pravidlum,
stejne trnita cesta bude pro svetovy automobilovy prumysl.
Budouci auta s sebou budou velmi brzy vozit celou chemickou fabriku plnou katalizatoru a filtru ve vyfukovem potrubi,
coz jejich cenu zjevne prodrazi.
V blizke budoucnosti nebudeme do vozu pouze cerpat paliva, ale take mocovinu pod skvelym komercnim nazvem AdBlue
a mozne ze i mnohe dalsi chemicke slozky.