Na uzemí baden-würtenbergského hlavního města Stuttgart platí již od roku 2010 zákaz vjezdu vozidlům s červenou
(nafťáky s Euro 1 a Euro 2 emisní normou) a žlutou plaketou (nafta Euro 3 a Euro 2 s lapačem sazí)
či cokoliv co plaketu vůbec nemá. Benzín s katalyzátorem (EURO 1 platí už od 1993 ) má vždy EURO 5 t.j. zelenou.
Existuje pár vyjímek jako třeba záchranné složky (ale ty mají obvykle tak velký nájezd km, že vozový park často
obnovují).
Co tedy přibylo jsou nafťáky EURO 3 s lapačem sazí (těch moc na trhu nebylo) a EURO 4 (s či bez lapače),
které se mohli tak jako tak přihlašovat pouze do konce 2010.
To znamené, že změna potrefuje nafťáky starší 8 a více let. Ať mi nikdo, kdo koupil nafťák s EURO 4 netvrdí,
že to ještě nenajezdilo přes 200 tis. km. Takové auto je spíše na povinný odpis u technické kontroly
než na zákaz vjezdu do jednoho města.
Vždyť nafťáci byly a budou především o ekonomii provozu pří velkém nájezdu km a pak teprve o nějaké ekologii.
Opravdový pokrok bych viděl v přidání EURO 5 a 6a, či vůbec prostě vypráskat z města všechna auta kromě zásobování
a nejnutnějších složek správy a záchraných. To by ale i místní politici a soudci museli pěšo, na kole či v socce a to zrovna
není příliš nóbl.
Vlk se nažral a koza zase zůstala celá.