EU podpoří stavbu dálnice D 8
Částkou 62 milionu eur přispěje k dostavbě úseku 870 dálniční trasy D 8 mezi Trmicemi a hranici se Spolkovou republikou Německo (SRN) Evropská unie (EU) . Uvedenému rozhodnutí Evropské komise (EK) předcházelo dvouleté hodnocení a průzkumy expertů EK, kteří studovali materiály předložené českou stranou i připomínky našich ekologických sdružení. Generální ředitelství EK nakonec projekt výstavby zmiňovaného úseku posoudilo kladně. Na dnešní tiskové konferenci v Ústí nad Labem poskytl závěrečnou zprávu EK novinářům ústecký krajský hejtman Jiří Šulc. Celkové náklady na výstavbu mají činit více téměř pět miliard korun. Jak Šulc uvedl, zpráva EK ukázala dřívější námitky a protesty ekologů jako zbytečné a neopodstatněné. Ve zprávě EK je dále uvedeno, že se evropská exekutiva rozhodla výstavbu dálničního úseku 870 podpořit proto, že projekt její výstavby je dobrý, navazuje na výstavbu sousední dálnice ve SRN a splňuje podmínky pro financování z evropských zdrojů. Na základě společné studie českých a německých expertů došlo ke změně trasy závěrečného úseku dálnice na našem území mimo Chráněnou oblast Labských pískovců. Došlo zároveň ke změně místa pro přechod státní hranice u Krásného Lesa na Ústecku. EK prosadila úpravy v konstrukčním návrhu tunelů na dálniční trase 870. Hlavní tunel Panenská bude dlouhý téměř dva kilometry. EK na rozdíl od českých ekologů nepodporuje delší tunelové trasy s ohledem na vážné důsledky požárů v nedávných letech v dálničních tunelech v Rakousku a Itálii. Jediným kritickým bodem zprávy EK je konstatování, že rozbor sociální udržitelnosti výstavby dálnice D 8 měl být lépe zdokumentován. Kdyby měla EK dříve k dispozici informace o enviromentálních a ekonomických dopadech stavby úseku 807, mohla projekt schválit již dříve. Podle Aloise Lichnovského z Ředitelství silnic a dálnic bude úsek 870 D 8 Trmice - státní hranice se SRN dokončen v roce 2006. Složitější je situace u úseku 805 Lovosice - Řehlovice, kde se počítá se zahájením hlavní části dálničních staveb v roce 2005 a s dokončením celého úseku až v roce 2008. Původně měla být celá mezinárodní dálnice D 8 z Prahy na státní hranici se SRN postavena do konce roku 2005. Zejména kvůli odvoláním ekologických sdružení se výstavba neustále prodlužuje. -alv-, -jh- Copyright 2003 Česká informační agentura, s.r.o. |
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz