Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  28.05.2003 09:38:42

Polovina českých domácností dává přednost velkým hobbymarketům


Tisková informace firem INCOMA Research a GfK Praha k projektu „DO-IT-YOURSELF 2003“

Praha 27.5.2003 - Podle výzkumu „DO-IT-YOURSELF 2003“ společností INCOMA Research a GfK Praha překročila celková prodejní plocha hobbymarketů (včetně řetězce Mountfield) v ČR již hranici 400 tisíc m2, celkový obrat realizovaný řetězci těchto velkoprodejen s širokým sortimentem zboží pro dům, dílnu a zahradu dosáhl v roce 2002 úrovně 20 miliard . Velkoplošné hobbymarkety sice reprezentují pouze necelá 2 % prodejen nabízejících příslušné sortimenty, nicméně v souhrnu to reprezentuje více než čtvrtinu prodejních ploch a téměř dvě pětiny tržního podílu co do realizovaného obratu. 

Stěžejní roli, kterou velké hobbymarketové řetězce hrají na českém trhu do-it-yourself,  potvrdil také reprezentativní spotřebitelský průzkum, který INCOMA Research a GfK Praha uskutečnily v dubnu letošního roku. Pokračuje trend mírného posilování koncentrace trhu. Zatímco před dvěma lety se 50 % spotřebitelských preferencí soustředilo mezi desítku nejvýznamnějších firem, minulý rok to bylo už jen 7 řetězců, letos si stejnou část trhu mezi sebe rozdělilo již jen 5 řetězců. S odstupem největší obrat realizují OBI a Baumax, nicméně nejvyšší míry nárůstu obratu loni zaznamenal Hornbach a také Globus Baumarkt.

Šetření DO-IT-YOURSELF 2003 také ukázalo, že průměrné roční výdaje domácností, které nakupují zboží pro domácnost, dílnu a zahradu, činí za tento sortiment necelých 18 tisíc ročně. Přes 80 % domácností sledovaného vzorku nakupovalo v uplynulém roce potřeby pro zahradu, barvy a malířské potřeby, nářadí a nástroje, potřeby pro domácnost, vysokou míru nákupů ale zaznamenaly i ostatní kategorie zboží.

Největší spontánní znalost byla zaznamenána u segmentu nářadí a nástroje, kde alespoň jednu značku uvedlo více než 80 % respondentů. Vysoké míry znalosti byly ovšem dosaženy i u dalších sortimentů. Nejčastěji jmenovanou značkou vůbec se stalo Rako, následoval Bosch a Narex.

Nejlépe hodnoceným řetězcem, co do cenového vnímání, je mezi hobbymarketovými řetězci Globus Baumarkt. Nejširší sortiment nabízí podle nakupujících Hornbach. Při hodnocení dostupnosti a informovanosti personálu získal od zákazníků nejlepší hodnocení Mountfield. Ve srovnání s předchozím rokem letos obchodní řetězce většinou výrazně posílily své aktivity v oblasti distribuce letáků. Nejaktivněji si počínal Baumax, jehož letáky byly zaznamenány ve schránkách 45 % respondentů.

 


Pramen:  DO-IT-YOURSELF 2003 (INCOMA Research + GfK Praha)

V případě zájmu o další informace o projektu „DO-IT-YOURSELF 2003“ lze kontaktovat: 
INCOMA Research – Tomáš Drtina (tel. 251 117 540)

 

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0




Polovina českých domácností dává přednost velkým hobbymarketům

Diskuze a názory

Na dané téma nejsou žádné názory.






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Zlato Forex Zákony Kalkulačka Hypotéky Tarify Práce Půjčky Školení Volby Počasí

Kalkulačka

Výpočet čisté mzdy

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Sociální příplatek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Důchodová kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Běžné účty

Hypotéky

Stavební spoření

Podílové fondy

Směnárny - Euro, Dolar

Úřad práce

Investice

Makroekonomika - ČNB

Zlato online, Stříbro, Ropa

Burza - ČEZ

Pojištění

Povinné ručení

Penzijní připojištění

Penzijní fondy

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Nový občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - TÜV spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Mapa webu

Volby

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Copyright © 2000 - 2017

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.,

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů