Jak zaujmout velké korporace? Choďte na konference a nepodceňujte sociální sítě
Zaujmout a navázat spolupráci
s těmi největšími hráči na trhu není v dnešní ostré konkurenci
jednoduchý úkol. Partnerství s velkými korporacemi ale může malým podnikům
přinést nové příležitosti a větší stabilitu podnikání. Velkým společnostem zase
dává příležitost obstarat si některé služby či produkty externě a soustředit se
tak na samotné jádro vlastního podnikání. Jak si ale najít cestu mezi lídry na
trhu? Shrnuli jsme několik základních ověřených tipů.
Malé
a velké firmy si navzájem mohou být velmi nápomocné. Problém ale často je, že
vedení velkých podniků nemá čas vyhledávat a vymýšlet spolupráci s menšími
firmami. Malé společnosti se zároveň často neumí ve značné konkurenci natolik
prosadit, aby si otevřely dveře do kanceláří lídrů na trhu. Existuje ale
několik zásad, které mohou zvýšit pravděpodobnost, že si k sobě obě strany
najdou cestu a navážou úspěšnou spolupráci.
Udělejte
si důkladnou přípravu
Začněte tím,
že si vyhledáte a pečlivě prostudujete všechny větší podniky, se kterými by
bylo možné navázat spolupráci a vzájemně si vypomoct. Zkuste se ale na své
podnikání podívat očima těchto firem a najít příležitosti i tam, kde nejsou na
první pohled patrné. Následně prozkoumejte možnou konkurenci, s níž se o
pozornost velkých hráčů na trhu dělíte. „Velmi se vyplácí i osobní aktivita
a komunikativnost. Vydejte se proto na různé oborové akce či konference, kde se
můžete s lidmi z velkých společností setkat a dozvědět se víc o
jejich organizaci, produktech či cílech. Nebojte se je oslovit a navázat nějaký
kontakt,“ radí Jiří Jemelka, ředitel
společnosti J.I.P. pro firmy, jež působí na poli revitalizace zejména středně
velkých podniků.
Být
srozumitelný je základ
Ačkoliv znáte své podnikání i svůj produkt jako
vlastní boty, ostatní na trhu nemusejí automaticky chápat vaši nabídku či
zaměření. Ujistěte se proto, že jasně komunikujete vizi vašeho podnikání, vaši
přidanou hodnotu i příležitosti, které se ostatním ve spolupráci s vaším
podnikem nabízejí. Připravte si také pár klíčových bodů, ve kterých se lišíte
od konkurence a díky nimž můžete být snáze zapamatovatelní. Jasné a
srozumitelné by měly být jak vaše prezentace, tak webové stránky či marketingové
materiály.
Využijte
sociální sítě
Zkuste zapátrat ve svých sociálních sítích. Díky nim
například zjistíte, zda ve firmě, která vás zajímá, někoho neznáte. Takový
člověk může umět posoudit, zda je vaše nabídka pro společnost zajímavá. Nebo
bude umět poradit, s kým se ve firmě spojit. „Velké firmy neustále
někdo oslovuje a něco jim nabízí. Manažeři už tak mnohdy e-maily s nabídkami
zcela ignorují. Pokud tedy máte někoho, kdo vás může ve velké společnosti
osobně představit nebo vidí možné příležitosti pro efektivní spolupráci,
získáte obrovskou výhodu oproti konkurenci,“ podotýká Jiří Jemelka.
Buďte
odborníci
Dnes už nestačí dělat svou práci dobře. Je potřeba
dát o tom vědět i ostatním. Sdílejte své zkušenosti, poraďte ostatním, jak svou
práci dělat jinak či lépe. Na trhu začnete být vnímáni jako takzvaní opinion
leadeři, kteří jsou v oboru vždy o krok dál. Díky tomu vás zájemci o spolupráci
snáze najdou a ostatní s lehkým srdcem doporučí. Pamatujte ale na to, že
komunikační kanály by měly odpovídat cílové skupině. Vytížený manažer nemá čas
číst si dlouhé články. Raději si poslechne podcast nebo se podívá na krátké
video. Zkuste se proto i v komunikaci lišit od konkurence. I ve
velkých korporacích totiž nakonec sedí jen lidé, kteří hledají nejlepší řešení
pro své problémy.
Tento příspěvek poskytuje marketingový specialista, odborník na růst a rozvoj firem, podnikatel, školitel, lektor a kouč v oblastech management, prodej, marketing a finance – Ing. Bc. Jiří Jemelka, zakladatel společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o. zaměřené na zvyšování produktivity v obchodních i výrobních firmách (www.jip-pf.cz), provozovatel specializovaného webu www.restrukturalizace.cz a marketingového poradenství na www.btci.cz. Vystudoval VŠB-TU Ostrava, obor Management a Ekonomika, dálkově studoval na Impac University, USA, Florida 2005, studijní obor: Operations Organization.
10 let se Jiří Jemelka věnuje podnikovému a marketingovému poradenství, rozvoji, revitalizaci a restrukturalizaci firem, a vzdělávání podnikatelů, manažerů, marketingových pracovníků a obchodníků. V roce 2011 byla úspěšnost projektů na úrovni 80%. V roce 2013 vydal knihu o obchodování: Prodej, dřina nebo hra – více na: www.grada.cz Na tomto místě je Vám k dispozici se svými názory, které souvisí s podnikáním, managementem, marketingem a prodejem. Pokud řešíte složité otázky v oblasti provozu Vašeho podniku, personalistiky, financí, marketingové strategie či výkonnosti prodejního týmu a zajímal by Vás názor experta na podnikatelské, manažerské a marketingové poradenství, zvyšování tržeb a čistého zisku, neváhejte se na nás obrátit s Vaší otázkou a zjistíte, že na oplátku získáte informace, které jsou o reálném světě, rychlé aplikaci, stimulaci k výkonům, výsledkově zaměřené, nikoliv teoretické a hlavně – ziskotvorné. Pište na email: jiri.jemelka@jip-pf.cz, volejte na: 603995052.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz