Cestovní kanceláře už musejí uvádět konečnou cenu zájezdu
PRAHA (MEDIAFAX) - Nabídka zájezdů v Česku zažije největší změnu za posledních 20 let, uvedl v sobotu mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura. Na přesném výkladu nového zákona, který platí od 18. listopadu, se dohodlo ministerstvo financí a AČCKA.
Všechny cestovní kanceláře v České republice musí bez výjimky nově vždy uvádět konečnou cenu zájezdu, tedy součet všech položek, které jsou součástí ceny zájezdu.
"Klient tak bude vždy informován o celkové ceně zájezdu a nemusí složitě sčítat jednotlivé rozdělené položky. Platí to jak pro tištěné katalogy, tak pro internetovou nabídku," řekl Okamura.
Do celkové ceny zájezdu musí cestovní kanceláře nově zahrnout všechny předpokládané a nevyhnutelné částky a složky zájezdu včetně palivových příplatků či letištní taxy. Z celkové ceny zájezdu lze vyčlenit pouze položky, které nejsou nutnou součástí zájezdu jako například cestovní pojištění či víza.
Jedinou přechodnou výjimku mají ty cestovní kanceláře, které již vytiskly katalogy pro příští rok před datem účinnosti tohoto zákona, tzn. před 18. listopadem 2009.
Kontrolu dodržování nového zákona mají na starosti místní finanční ředitelství, dále krajské a obecní úřady. Za nedodržování zákona hrozí nově cestovním kancelářím pokuta až jeden milion korun.
Dana Rybáková, rybakova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz