Výdaje na reklamu v ČR klesají
Uvedl to Petr Majerik ze společnosti ZenithOptimedia Prague (ZOP). Celosvětový pokles činí 8,5 procenta, dodal. "Pokles kopíruje negativní vývoj HDP a díky předchozímu vysokému tempu růstu a nadprůměrné inflaci cen za reklamní prostor v uplynulých letech je v ČR vyšší, než ve zbytku světa," uvedl Majerik.
Letošní pokles v Česku však některé studie popisují ještě dramatičtěji. Podle prognóz společnosti OMD se reklamní výdaje včetně venkovní reklamy letos sníží o 21,9 procenta na 22,43 miliardy korun. Pokles reklamy se podle mnohých průzkumů a statistik vyhne pouze internetu. I zde ovšem krize zanechá svou stopu. Zatímco v předchozích dvou letech rostly výdaje na internetovou reklamu o víc než pětinu, letos se podle prognózy OMD zvednou "jen" o 10,8 procenta z loňských 3,4 miliardy korun. Podle Sdružení pro internetovou reklamu se ale reklamní výdaje na internetu letos zvýší zhruba o deset procent z loňských pěti miliard korun.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz