(Kurzy.cz)
Naučí krize Čechy nakládat s penězi?
Finanční krize se výrazně dotkla bankovního sektoru, avšak pojistný trh zůstává velmi stabilní, což potvrzují i předběžné výsledky České asociace pojišťoven. Celkové předepsané pojistné na životní i neživotní pojištění za rok 2008 vykazuje téměř 5% nárůst. Finanční ani hospodářská krize se tak do pojišťovnictví v roce 2008 zásadně nepromítla. Sektor životního pojištění vyrostl v roce 2008 o 4,5 %*.
Mnohé pojišťovny se v době krize obávaly hromadného vypovídání smluv ze strany klientů, kteří budou chtít rychle získat finanční hotovost. Lidé si ovšem uvědomují, jak velkou ztrátu by to pro ně v dlouhodobém horizontu znamenalo, což potvrzují i slova obchodního ředitele pojišťovny AMCICO Martina Brůhy: “Žádné masivní výpovědi klientů jsme za poslední půlrok nezaznamenali. Naopak, za období říjen 2008 až únor 2009 byl nárůst nových klientů téměř o 100 % vyšší nežli ve stejném období v letech 2007/2008.“
Pojišťovna AMCICO si na základě nedávných událostí na finančních trzích udělala interní průzkum mezi svými zprostředkovateli a ukázalo se, že lidé se o pojištění zajímají více než dříve. A důvod? Tím jsou hlavně přetrvávající pochybnosti skupin obyvatel v brzký příznivý obrat ekonomiky a trhu finančních produktů.
„Lidé si uvědomují rizika, která je mohou během života potkat, a současné období finanční nejistoty jim přiblížila reálnost dopadů na jejich životní situaci,“ říká Pavel Souček, ředitel úrazového pojištění AMCICO. Z průzkumu pojišťovny AMCICO vyplynulo, že v současné době se její klienti nejvíce zajímají o pojistnou ochranu pro případ vážné nemoci či úrazu. Navíc často využívají možnosti připojištění pro případ ztráty zaměstnání. Ze stejného důvodu upřednostňují někteří klienti spíše častější, ale nižší platby pojistného.
Z interního průzkumu mimo jiné vyplynulo, že oslovení klienti více myslí na budoucnost, snaží se volné finanční prostředky maximálně zhodnotit a vytvořit si tak rezervu na „horší časy“. Mnohem více než dříve lidé přemýšlejí, jaké pojistné produkty jsou pro jejich životní styl a situaci nejvýhodnější a dobře si prověřují solventnost pojišťovny. Bonitnější klientela nadále volné peníze investuje, často spekulativně, kdy nakupuje levné akciové tituly. Konzervativnější investoři dávají přednost produktům s bezpečným výnosem.
„Ať již je nebo není „finanční krize“, nemoc, úrazy, smrt či odchod do důchodu nás všechny jednou čeká ať chceme nebo ne. A to je dostatečně dobrý důvod k tomu mít uzavřenou kvalitní pojistnou smlouvu.“ doplňuje Martin Kopecký, ředitel agenturní sítě pojišťovny AMCICO.
*Zdroj: tisková zpráva České asociace pojišťoven
AMCICO
PRVNÍ AMERICKO-ČESKÁ POJIŠŤOVNA, a.s. (AMCICO) zahájila svou činnost na českém trhu v říjnu 1992. Je dceřinou společností American Life Insurance Company (ALICO), která patří ve světě pojišťovnictví ke špičce a poskytuje tak společnosti cenné zázemí. AMCICO nabízí širokou škálu kvalitních produktů životního, úrazového, investičního a skupinového pojištění, které se osvědčily v mnoha zemích světa a které jsou schopny uspokojit požadavky klientů všech věkových kategorií. AMCICO je zdravá a stabilní pojišťovna. Pojistné smlouvy uzavřené AMCICO pojišťovnou jsou jejími přímými závazky v České republice. Pojišťovna AMCICO je velmi dobře kapitalizována a vícenásobně převyšuje požadavky na kapitálovou přiměřenost.
ALICO
American Life Insurance Company (ALICO), dceřiná společnost American International Group, Inc. je jednou z největších mezinárodních životních pojišťoven na světě. Pobočky a dceřiné společnosti ALICO nabízejí širokou škálu produktů životního a zdravotního pojištění, včetně tradičního životního pojištění, variabilního univerzálního životního pojištění a úvěrového životního pojištění, jakož i doplňkové produkty pojištění léčebných výloh a úrazové pojištění, zdravotní pojištění a pojištění pro případ hospitalizace, skupinové životní pojištění, penzijní pojištění či pojištění vyplácené formou důchodu, poskytované prostřednictvím různých prodejních sítí. Společnost působí ve více než 55 zemích a regionech světa, mimo jiné též v Japonsku, Evropě, na Středním Východě, v jižní Asii, v Latinské Americe a karibské oblasti.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři