Odpojení EU od ruských energií Rusko nijak zásadně nepoškodí, spočítali ekonomové z českého pracoviště CERGE - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 1 až 50 (59)
 
spíše nečíst (1) 20.04.22 21:03  achne  (239522)

Německo do konce letošního roku zastaví dovoz ropy z Ruska ..!

 Podle agentury Reuters to dnes řekla ministryně zahraničí Annalena Baerbocková po schůzce s resortními kolegy z pobaltských zemí.

Podobně se už koncem března vyjádřil německý ministr hospodářství Robert Habeck.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (11) 16.04.22 19:17  Joewell  (243113)

To určitě

Tak zrovna takpvým tiktakům z junivérsity bych nevěřil ani nos mezi ušima!Jojo celoevropsky obchod s elektřinou na burze nám přinese levnotu - taky slibovali. A teď chcipl pes kočka prase i medvěd a dokonce i zajíc s vlkem.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (10) 17.04.22 09:44  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (243112)

To určitě

Fiala se chystá založit "Reflektor mladých" a s drahotou zatočí po ODéSácku.

Budou chodit mezi lidi a sledovat, jestli se někde netopí zbytečně dlouho... nebo jestli se někde zbytečně nesvítí. Oni si ty svazácké skupinky dobře pamatují. Hleděli večer do oken, jestli nemají obyvatelé paneláků příliž rozsvíceno a agitovali, že musí šetřit :-))))

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (10)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (23) 16.04.22 18:42  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (243112)

Takže co to znamená?

Česko kupuje 1000 metrů plynu za 95 EUR v Amsterdamu na spotové burze, Maďar nakupuje 1000 metrů přímo od Gazpromu za 6 až 8 EUR.  

Na tomto faktu nezmění nic žádné tlachání do prázdna.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (23)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (5) 16.04.22 22:52  Dacan Strom  (213907)

Takže co to znamená?

Kolik toho koupili? Koupili vůbec něco, když máme v zásobnících dost do června?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (17) 16.04.22 16:38  achne  (239522)

prodejné děvky z Německa

Aféra je pro Němce nepříjemným příkladem toho, s jakou naivitou donedávna jejich politici přistupovali k Putinovu režimu

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-stredni-evropa-jedna-ruka-s-gazpromem-nemecka-politicka-plnila-strategii-kremlu-198559#source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (17)
Vaše doporučení:
přečíst (11) 16.04.22 19:35  JendoSlaff  (235799)

prodejné děvky z Německa

Tak voni maj takovou krtkovou tradici. Koneckonců stačí se podívat na životopis třebas takového Gerharda Schrödera - říšský kancléř 1998-2005; předseda dozorčí rady Rosněftu 2017-současnost. Kariéra jak ze žurnálu.

Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (10) 16.04.22 18:03  JendoSlaff  (235799)

prodejné děvky z Německa

Tak voni maj takovou krtkovou tradici. Koneckonců stačí se podívat na životopis třebas takového Gerharda Schrödera - říšský kancléř 1998-2005; předseda dozorčí rady Rosněftu 2017-současnost. Kariéra jak ze žurnálu.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (10)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (9) 16.04.22 15:38  achne  (239522)

Biden otočil. ....Americká vláda rozšíří těžbu ropy a plynu...!

Nabídne federální pozemky k těžbě.......
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (9)
Vaše doporučení:
přečíst (8) 17.04.22 07:45  roman  i.romanzavinaccentrum.cz  (243118)

Biden otočil. ....Americká vláda rozšíří těžbu ropy a plynu...!

To je sice pěkné, ale jak ho dovezou a čím přečerpají?

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:
přečíst (10) 16.04.22 16:05  Jan Tatarka  (243107)

Biden otočil. ....Americká vláda rozšíří těžbu ropy a plynu...!

Tak ještě že tak. Člověk je hned klidnější. Je to moc fajn pocit, když nejlepší demokracii světa vede člověk v nejlepších letech a hlavně skutečný profesionál, který se orientuje.

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (18) 16.04.22 18:12  Dacan Strom  (213907)

Biden otočil. ....Americká vláda rozšíří těžbu ropy a plynu...!

Proti Putlerovi pořád ještě dobrý, ten neví, která bije a žije si ve své vylhané realitě.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (18)
Vaše doporučení:

přečíst (11) 16.04.22 14:23  Martin64xy  (243106)

Jak souvisí obchodní bilance se schopnosti financovat válku?

Argument je, ze kvůli embargu Rusko míň dováží a tak nepotřebuje peníze z ropy a plynu. To, že domácnosti si za svoje ruble v Rusku nic nekoupí ještě neznamená, že vládě nebudou chybět petrodolary na zbrojení ne?

Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (17) 16.04.22 14:30  Dacan Strom  (213907)

Jak souvisí obchodní bilance se schopnosti financovat válku?

Díky sankcím toho moc nevyzbrojí už před válkou nebyli schopni dokompletovat moderní zbraně určené na vývoz, protože jim chybí západní elektronika a systémy. A to ještě praktikticky o žádné sankce nešlo.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (17)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (16) 16.04.22 15:31  achne  (239522)

Jak souvisí obchodní bilance se schopnosti financovat válku?

trpělivost a čas ...!     jejich  KONEC přijde

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (16)
Vaše doporučení:

přečíst (13) 16.04.22 14:16  Jan Tatarka  (243107)

CERGE?

Neměl by se na ně zaměřit pan prokurátor Mříž? Budou to nejspíš placení putinovi švábi! 

Dosavadní doporučení: přečíst (13)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (14) 16.04.22 13:23  v.g.  (243105)

Odpojení EU od ruských energií Rusko nijak zásadně nepoškodí?

Nepočítal som to, ale keby to bola pravda, tak by to odpojil Putin okamžite.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (14)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (16) 16.04.22 18:07  Dacan Strom  (213907)

Odpojení EU od ruských energií Rusko nijak zásadně nepoškodí?

Putlerovi počty moc nejdou, ve škole radši lámal spolužákům nohy a navíc má cinknutý sčot.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (16)
Vaše doporučení:

přečíst (28) 16.04.22 10:35  Tonfa  (243102)

Já jsem klidný

Máme skvělou vládu.  A když to nevyřeší naše skvělá vláda, vyřeší to trh. A kdyby to náhodou nevyřešil trh a kapitalismus, tak to vyřeši demokracie. A kdyby to nevyřešila demokracie, vyřeší to evropské hodnoty. No a kdyby naneštěstí všechno selhalo, pořád je tu Evropská unie a hlavně Evropská komise, která by nás přeci nenechala padnout. I když já myslím, že to nakonec zvládnou jenom ty unikátní a současně univerzální hodnoty samy o sobě. Pravda láska zvítězí nad ruským plynem a ropou!

Dosavadní doporučení: přečíst (28)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (19) 16.04.22 11:00  JendoSlaff  (235799)

Já jsem klidný

Je jasné, že se jedná o ironii. Teď ale trochu vážně. Bereme plyn od země, která nás má na seznamu "nikoliv-přátel" (žeby "ne-přátel"??). Máte ty koule dál provozovat plynový kotel? Nemáte strach, kdy se Putin rozhodne, že by jsme s ním měli jednat s "chladnější hlavou?" Přijde mi, že s plynem má teď EU "koule v odšťavňovači" a měla by se snažit je z něj co nejdříve dostat. A to nikoliv tím, že od Ruska přestane plyn brát, ale tím, že bude mít možnost ho nahradit. Mělo by to mít pozitivní dopad i na valuace.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (19)
Vaše doporučení:

přečíst (20) 16.04.22 09:26  bobo  (235679)

EU

Iba idiot si muže mysleť,že zastavením kohoutku plynu z Ruska poškodí samotnou krajinu.Rusaci mají kam svuj plyn vyvážať(India,Cina,Japonsko a pod).Zbblá EU se zobudí a začne znovu nakupovať plyn cez prekupníky jako Madari alebo Nemci,ale bude to drahý.

Dosavadní doporučení: přečíst (20)
Vaše doporučení:
přečíst (6) 16.04.22 13:51  Martin64xy  (243106)

EU

Ropu je možno částečně vyvézt jinam, ikdyz Rusko na to nemá dost infrastruktury (přístavy, tankery). Ale plyn ne. Ten budou muset pálit na místě. Nejde tu těžbu ani zastavit.

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (18) 16.04.22 10:30  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (243072)

EU

Ano, ono to tak dopadne. Máme už s překupníky zkušenosti. Překupníků je dostatek. Nakoupí plyn a ropu na Madagaskaru a doma zjistíme, že je zase Ruský... ale 4krát dražší. Svoboda a demokracie přece něco stojí, že :-))))

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (18)
Vaše doporučení:
přečíst (3) 16.04.22 14:10  Dacan Strom  (213907)

EU

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 16.04.22 14:34  Dacan Strom  (213907)

EU

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (12) 16.04.22 10:35  JendoSlaff  (235799)

EU

Je to zajímavé.. my sice máme strašnej problém postavit terminály na přepravu plynu z US ale Rusko má potrubí očividně instantně? Koukal se někdo na přepravní kapacitu RF?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (12)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (4) 16.04.22 14:19  Martin64xy  (243106)

EU

Rusko ma plynovod do Činy, ale ten vede z jiných nalezišť a uspořený plyn pro EU tam nejde přesměrovat. Kapacity pro LNG taky nemá. U ropy je to komplikovanější. Tam záleží na tom za jakou cenu se najde náhrada na světových trzích. Pokud bude ropa z Íránu nebo Venezuely pro Činu levnější, tak nebude mít důvod kupovat od Ruska.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:
přečíst (5) 16.04.22 14:05  Dacan Strom  (213907)

EU

Ještě jsem nikde neviděl, kolik dělají tranzitní poplatky tím plynovodem až z Jamalu, když jen Ukrajině se platí cca 3 $/MWh. Přerava plynu LNG tankerem z USA vyjde na 10 $/MWh, z Kataru, nebo Afriky o něco méně.

Rozdíl mezi plynem z plynovodu a LNG tak nebude tak velký, aby něco ospravedlňovalo trojnásobné ceny. Rusáci s cenou plynu manipulují přes rok a hlavní tržby má Rusko z Ropy, která by šla nahradit snáze. O snížení závislosti na Rusku se měla Evropa snažit před deseti lety, teď už je hlavně díky Němcům pozdě a o to víc nás to bude bolet.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (26) 16.04.22 08:54  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (243072)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

Naši liberální marxisté by měli Rusku ukázat, že máme demokracii a rozhodli jsme se demokraticky, že Ruský dezinformační plyn nepotřebujeme. My raději demokraticky zmrzneme, než abychom ho kupovali. Jak říká velký Havlista Bartušek - "Budeme to my, kdo zavře kohoutky, protože to my nakupujeme. Rozhodují ti kdo nakupují. Nám nebude Rusko nic vnucovat" :-))) 

Tak jsem po 30ti letech zjistil míru infantility u těchto smělých pokrokových svazáků. Jasně, máme právo zmrznout a zastavit vlastní průmysl. Přece nám do toho nebude Rusko strkat čumáky, že. Ostatně, proč by to Rusko dělalo?:-))) A co si na takovém tajtrdlíkovi Bartuškovi vezmeme potom? Mávátka s vlaječkami EU a UK :-))))

Dosavadní doporučení: přečíst (26)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (7) 16.04.22 18:01  Dacan Strom  (213907)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

Řešit se mělo před dvaceti lety, když se Putler odkopal v Čečně, nebo Moldavsku. Už při okupaci Gruzie a o pár let na to při okupaci Ukrajiny bylo pozdě.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (7)
Vaše doporučení:
přečíst (5) 16.04.22 15:24  Kevlar  (240307)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

Němci už diskutují o frakování - mají velká ložiska břidlicového plynu, ale jeho těžba by nyní narazila na jejich vodní zákon. Nastavili si velmi přísné ekologické zákony, avšak už debatují o jejich možné změně.

Tohle by mohla být jedna z více cest jak plyn zajistit.

Další možností s výhledem několika let jsou ložiska plynu nedávno objevená v Izraeli.

Ono to nakonec půjde, uvidíte. Důležité je se předem nepodělat. ;-)

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 16.04.22 18:04  Dacan Strom  (213907)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

Jasně, že to půjde, ale ne somrováním u čmoudů, ale vlastní těžbou. Copak si myslí, že když v Evropě zavřou vrty kvůli ekologii, tak že jinde to budou těžit šetrně?

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (6) 16.04.22 20:09  JendoSlaff  (235799)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

No, já bych to popravdě radši bral u čmoudů. O:-) Co jsem tak četl tak například v Nizozemí plyn těžili. Pak ale zjistili, že ty zemětřesení spojené s vytěženejma kapsama je stojí víc prachů, než za kolik ten plyn potom střelí. Dokud chtěj prodat, proč to nebrat... ;)

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 16.04.22 22:49  Dacan Strom  (213907)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

Byly tam nějaké propady půdy, ale většinu plynu mají v moři a tam je snad jedno, ...

Víc by asi vadilo, že má jejich plyn vyšší obsah dusíku a menší výhřevnost. Plynová ložiska jsou skoro v celém Severním moři, Skotové chtěli začít těžit plyn, osamostatnit se, dát si přihlášku do EU, ... Rusáci nejsou jediní, komu se těžba plynu v Evropě nehodí do krámu.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (17) 16.04.22 10:55  JendoSlaff  (235799)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

Snažil jsem se dohledat Vaši citaci v googlu a nepochodil jsem. Mohu slušně poprosit o zdroj? Podle toho co jsem od něj našel by mě to nepřekvapilo. Rád bych ale viděl konkrétní kontext. Zavřít plyn bylo v Evropě v plánu již před Ukrajinskou anabází. Například v Nizozemí plánují cca od roku 2018 konec plynu do roku 2030. V roce 2021 byly vypracovány "okresní" aplikační plány, včetně ekonomických rozvah jednotlivých řešení. Teď to vypadá, že se možná v rámci přechodu střelíme do nohy, zatím tomu ale moc nenasvědčuje. Naopak to vypadá, že všichni pečlivě počítají kolik můžou oželet. Když se podíváte na cenu plynu na burze, tak už to zdaleka není ono "levné palivo." Jak už jsem psal jinde - je čas se rozhodnout, jestli cpát prachy Putinovi a posílat je komínem, nebo namísto drahého plynu investovat do alternativ tam kde to jde. Například tepelná čerpadla si vyrábíme sami v ČR. Elektřinu do nich taky. Je také stále spousta nezateplených domů. Při současných cenách plynu je návratnost zateplení velmi přívětivá. Při současné inflaci by se to možná vyplatilo i když by to člověk namísto cashe máznul půjčkou od home creditu nebo jiného lichváře. Ano, jsou místa, kde odstranit/omezit spotřebu plynu nejde. Zatím to ale vypadá, že se vlády soustředí na nalezení míst kde to lze. Doufám, že zbytek jsou jenom silná slova do médií.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (17)
Vaše doporučení:
přečíst (9) 16.04.22 11:37  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (243072)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

Nemohu posloužit, protože jsem tohle slyšel Bartuška tvrdit v živém vysílání ČT, dokoknce dvakrát. On tam často vystupuje, on je takový smělý a pokrokový aktivista a má v ČT dveře permanentně otevřené.

Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:
přečíst (14) 16.04.22 11:15  Zdeněk Havlík  emailnareklamyzavinacseznam.cz  (243103)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

Jendo, je vidět že se moc neorientuješ. Od minulého týdne zdražil zase o 50% polystyren, a stojí více než 3x tolik než před 1,5 rokem (stavím RD). Zateplení naší bytovky, co tu lidé nejprve odmítly, by stálo skoro půl milionu na byt + úroky z drahého úvěru což udělá za 25 let tu samou částku. Takže za 25 let to je celkem skoro 1 mil na byt myslíte že se to vrátí? Asi ne co?  Před 6-ti lety tato bytovka vyšla na 2,5 mil zateplení , před 2 roky 4,5 a ted před posledním zdražením na necelých 10 mil. (bytovka 24 bytů). Takže jedině dotace, důchodci by to stejně nezvládli platit. A ještě bych chtěl vidět jak dáte tep. čerpadla na balkony neb v bytovce je 24 kotlů - každý svůj. To Vám samozřejmě odmítne i hygiena - oprávněně. Ono by se to chtělo nejprve porozhlédnout než plácat blbosti. Nemluvím o průmyslu tam to nenahradíte. Dále haly, žádným tep. čerpadlem nevytopíte, proberte se lidi zfanatizovaní

Dosavadní doporučení: přečíst (14)
Vaše doporučení:
přečíst (5) 16.04.22 12:28  JendoSlaff  (235799)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

Ne, na tohle jsem nenarazil. Zateploval jsem minulej podzim a nepoužíval jsem polystyren. Dělal jsem k tomu ještě soláry s dotací a měl jsem vypočítanou reálnou návratnost někde kolem 8 let. Při současném výhledu cen elektřiny a inflaci si myslím, že možná budu už za 4 roky na svém. Půlmíč na byt.. to je drsná cena. Kolik se ušetří na vytápění při současných tržních cenách plynu? Bytovky by měly být řešeny teplovody, nebo vrtem. Souhlasím s Vámi, bylo by vážně na palici, aby každá jednotka měla čerpadlo. Co se týče větších prostor, zde prosím ochutnávka 700kW tepelného čerpadla: https://www.ecop.at/en/product/ . Očividně to škálovatelné je. Jak píšete u polystyrenu - i u čerpadle je otázkou ekonomická návratnost. Děkuji za zlepšení rozhledu.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:
přečíst (9) 16.04.22 11:34  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (243072)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

Tepelná čerpadla je pouze grandiózní obchodní trik, skoro bych řekl podvod. Teplo musí napřed někde vznikat, pak lze s ním "pracovat". Fyzikální zákony se obejít prostě nedají. nechápu tu vlnu nadšení pro tepelná čerpadla. Lidé už asi ztrácejí smysl uvažovat. Podle mne se dají aplikovat max. do 5% nemovitostí a i tam bude spotřeba elektřiny stoupat, protože čerpadlo musí spořebovávat elektřinu. Takže už vidím, jak majitelé platí za elektřinu vyšší sazby :-) A beztak to nezatopí a nezatopí. Leda že by ve sklěpě topili kamnama a čerpadlo by jim teplo akumulovalo, ale proč tak složitě? Nechápu. Všichni nemají postavené činžáky nad termálním zdrojem. Prostě je to k ničemu.

Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:
přečíst (5) 16.04.22 12:35  JendoSlaff  (235799)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

Míněno přátelsky, nikoliv útočně: a jak Vám asi "vzniká" chlad v ledničce? ;) Tepelné čerpadlo je pouze otočený systém. Teplo odebírá (==čerpá) z venku (čerpadlo vzduch-voda), případně z vrtu (lepší účinnost, vzduch-země). Kouzlo je v tom, že na přečerpání např. 4.5kW tepla z venku spotřebuje na práci jenom 1 kW (příklad, kdy voda v topení má mít 35°C a venku má vzduch +2°C). Nezaměnil jste čerpadlo za geotermální vrt? Co se týče aplikovatelnosti - pro vysokou účinnost je důležité mít nízkoteplotní vytápění (např. trubky v podlaze) a dobrou izolaci (aby člověk nemusel kupovat obroskou kysnu, která je dražší), pak to vychází ekonomicky přívětivě.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (7) 16.04.22 14:20  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (243072)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

Chápu, že je to ekvivalent ledničky :-) Ale je to asi to samé, jako nahrazovat spalovací motory autem na baterii. Elektro auta také jezdí na kolech, ale baterie musíte nabíjet výrobou elektřiny. Tak jak se musí vyrobit elektřina, tak se stejně musí vzít pro chod čerpadla i teplo. Ochlazování je z fyzikálního hlediska snadnější, protože atmosféra ochlazuje sama a zadarmo. Jenže teplo musíte napřed někde mít po ruce. Samotný teplotní rozdíl v atm k ohřátí nestačí, teplo se prostě musí někde krmit. (spalováním, třením atd...) Aby mohl člověk vytopit byt, musí spotřebovat na chod čerpadla podstatnou dávku elektřiny. A kolo nesmyslů se uzavírá. Tak jak elektroauto, tak i tepelné čerpadlo prostě neudělá výkon. Pouze jede a je závislé na dodávce jiného zdroje. U čerpadla je to elektřina. Náklady se prostě nikdy nevrátí, pokud se uživatel nesmíří s chladnou ložnicí, jako řidič s výkonem auta na baterii. Oba mají dvě věci společné - reklama, sny, smělé cíle = drahý provoz, výsledek nedostačující. Platit prachy za cíle se mi opravdu nechce.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (6) 16.04.22 17:58  JendoSlaff  (235799)

Je třeba to řešit soudruzi... a my to vyřešíme :-))))

Vážený pane Pijacku, srovnání s elektroauty není v tomto případě namístě, mimochodem mám atmosférický benzín. ;) Tepelné čerpadlo pracuje na principu tzv. obráceného carnotova cyklu. Máte pravdu, že na chod čerpadla se opravdu musí někde vzít ("krmit") teplo. To se v tomto případě bere z atmosféry, či ze země, nikoliv ze spalování, či tření. Atmosféra neochlazuje, nýbrž vyrovnává teplotu. Tepelné čerpadlo teplo nevyrábí, nýbrž přesouvá. Čerpadlo vezme teplo z atmosféry, tu ochladí a vypustí ho v domě - ten ohřeje. Jelikož samovolný děj je opačný, tedy že se teploty srovnávají (když je venku zima, barák chladne, když je venku vedro, barák se ohřívá), je potřeba dodat práci. Práce je ta elektřina, co je spotřebována na chod čerpadla. Čerpadlo tedy pálí energii jenom na to, aby teplo přesouvalo. Na první pohled je padlé na hlavu, že by z 1kW elektřiny šlo vytěžit třeba 4kW tepla. Pravdou je ale to, že se ta 1kW použije na to, aby člověk mohl přesunout 4kW tepla zvenku dovnitř proti přirozenému spádu, nikoliv aby to teplo vyrobil. Carnotův cyklus: https://cs.wikipedia.org/wiki/Carnot%C5%AFv_cyklus , teplené čerpadlo: https://cs.wikipedia.org/wiki/Tepeln%C3%A9_%C4%8Derpadlo .

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (39) 15.04.22 22:27  Kevlar  (240307)

Ono to půjde.

Ve welt.de zmiňují, že jen za duben z Ruska odešlo kolem 100 tisíc IT specialistů a že z toho Putin bude mít docela problém. Píší, že v Rusku začal nový odliv mozků.

Takže ono to půjde. Putinovo Rusko se odebéře do středověku. :)

Dosavadní doporučení: přečíst (39)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (19) 16.04.22 09:34  pamětník  (234173)

Ono to půjde.

Typický fejk a nebo li nesmysl. Pokud nladí rusové odcházejí, tak aby získali zkušenosti a velká část se pak zpět vrací. Západ se tak snaží aby se Rusko zbavilo Putina, ale může se  spálit v tom, že kontrolu převezme armáda a opět komunisti a pak se nestačí divit.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (19)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 16.04.22 12:39  Kevlar  (240307)

Ono to půjde.

Není to žádný fejk. Odcházejí, nevrací se. Ten pohyb je jen jednosměrný.

https://www.welt.de/wirtschaft/plus238174599/Russland-Putin-verliert-allein-im-April-100-000-IT-Fachkraefte.html

 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (17) 16.04.22 10:34  JendoSlaff  (235799)

Ono to půjde.

Jak už jsem psal níže, píší to očividně sami Rusové. Kdo by to podle Vás musel tvrdit, aby to pro Vás fejk nebyl?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (17)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (20) 16.04.22 08:21  Zorro  zorrozavinacpost.cz  (243099)

Ono to půjde.

Když to říkají soudruzi z welt.de, tak to musí být pravda. Asi jako ta, že do Německa přišli samí doktoři a inženýři. :) 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (20)
Vaše doporučení:
přečíst (19) 16.04.22 08:35  JendoSlaff  (235799)

Ono to půjde.

A když to říkají sami soudruzi z Ruské Asociace pro elektronickou komunikaci sídlící v Moskvě? (https://www.datacenterdynamics.com/en/news/70000-russian-it-professionals-have-left-the-country-another-100000-could-leave-in-a-month/ , https://www.themoscowtimes.com/2022/03/22/170k-russian-it-specialists-could-emigrate-by-april-industry-a77034). Kdo by to podle Vás měl tvrdit, aby to pro Vás bylo dostatečně důvěryhodné?

Dosavadní doporučení: přečíst (19)
Vaše doporučení:
přečíst (4) 16.04.22 14:24  Dacan Strom  (213907)

Ono to půjde.

Máňa říkala, že jak to nepotvrdí Sputnik, nebo Palamentní listy, tak to není směroplatný.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:


Diskuze Odpojení EU od ruských energií Rusko nijak zásadně nepoškodí, spočítali ekonomové z českého pracoviště CERGE, další stránky: 1 | 2 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Odpojení EU od ruských energií Rusko nijak zásadně nepoškodí, spočítali ekonomové z českého pracoviště CERGE

Odpojení EU od ruských energií Rusko nijak zásadně nepoškodí, spočítali ekonomové z českého pracoviště CERGE - zdrojová stránka k tématu diskuze Odpojení EU od ruských energií Rusko nijak zásadně nepoškodí, spočítali ekonomové z českého pracoviště CERGE.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Odpojení EU od ruských energií Rusko nijak zásadně nepoškodí, spočítali ekonomové z českého pracoviště CERGE e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Odpojení EU od ruských energií Rusko nijak zásadně nepoškodí, spočítali ekonomové z českého pracoviště CERGE.


 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  678.00  +1.19% 
 ČEZ  914.00  -0.76% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 163.00  +2.11% 
 GEN DIGITAL  560.00  0.00% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KOFOLA CS  282.00  -0.70% 
 KOMERČNÍ BANKA  784.50  -0.19% 
 MONETA MONEY BANK  96.10  -0.41% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 900.00  -0.27% 
 PHOTON ENERGY  44.80  +0.45% 
 PILULKA LÉKÁRNY  177.00  0.00% 
 PRIMOCO UAV SE  800.00  -1.23% 
 VIG  774.00  +0.52% 
Komodity online
 Ropa 83.92 USD 17.05   
 Zlato 2415.48 USD 17.05   
 Stříbro 31.50 USD 17.05   
 Káva 205.83 USD 17.05   
 Cukr 18.11 USD 17.05   
 Bavlna 75.96 USD 17.05   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.