... je věnována Pánu Bohu. A s ním já nemám žádný problém. Bůh je entita mimo nám známý i neznámý vesmír. Je tedy principiálně nepoznatelný, nedefinovatelný, a hlavně nelidský. Na základě v současnosti dosaženého poznání fyziky by mohl Bůh vegetovat mimo prostor a čas, neboť jak spekulujeme, i prostor a čas vznikl za velkého třeskotu z něčeho, co my musíme se vší pokorou nazvat ničím. A v tom ničem je právě podstata onoho Boha, jako čisté abstrakce, jako metavesmíru, vesmíru nad/za naším vesmírem. Z meta-podstaty Boha je zřejmé, že ho v žádných pojmech našeho vesmíru nemůže ani nijak pojmenovat, charakterizovat, a to nikdy ani v libovolném budoucnu, nedává smysl mu vkládat jakoukoli motivaci, či snad podsouvat Mu zájem o Jeho dílo, neboť už zájem je čistě lidský koncept.
... jistě, pokud spekulativně budeme předpokládát, že to byl On, kdo inicioval velký třesk, můžeme Boha pozorovat zprostředkovaně skrze Jeho dílo obecně, a skrze lidskou smečku speciálně. Je to pozorování vysoce rozporuplné, z čistě lidského úhlu pohledu vysloveně nevábné. Někdo by snad mohl vyslovit domněnku, že Láska a schopnost Milovat je Božská mantra, ale jiný by zcela stejně opodstatněně mohl totéž vyslovit o Nenávisti a schopnosti Ničit. Nakonec jde o rub a líc téže mince, když zničení jednoho dá život jinému, a láska k jednomu nás vede k ničivé lhostejnosti ke všemu ostatnímu. Tudy cesta k Bohu opravdu nevede, neboť Jeho dílo by ukazovalo na velmi psychopatického Boha, pro něhož jsme jen krysy v kleci.
... ano, axiomaticky můžeme přijmout, že Bůh stvořil náš vesmír. Ale už je vážnou otázkou, zda si toho vůbec povšiml, a téměř jistě je ke Svému dílu, včetně nás, dokonale lhostejný, řečeno lidským chápáním. Co Bůh rozhodně není, to je náš vesmír. Kde Bůh určitě není, to jsou naše duše/vědomí. Bůh je mimo. Mimo naše chápání, mimo náš vesmír, mimo náš čas. Koncept Boha může přesto být pro lidstvo civilizačně užitečný, ale jen ve vhodně prezentované formě. Pochopitelně lživé, neboť jak z výše uvedeného plyne, pravdivá být nemůže. Ale forma musí být vhodná. Určitě nemůže jít o nekonsistentní pošetilosti, idiotské zázraky a mocensky manipulativní schémata. A to jsou všechna aktuální náboženství. Tedy, Bůh ano, ale ...