Příspěvky nebo odpovědi uživatele Miloš









Příspěvky nebo odpovědi uživatele Miloš. Výpis příspěvků 1 až 50 (321)


určitě nečíst (8) 06.03.24 09:03  Miloš  (283023)

symbolická akce

Praktický význam založení takového spolku je nulový. Vláda má právo rozhodnout o transformaci ČEZu bez ohledu na existenci třeba deseti takových spolků. Spolek může usnadnit obranu proti krokům, které by překračovaly práva akcionářů. Představa, že někdo nějak poškodí akcionáře ČEZu bez přiměřené náhrady, je však mimo realitu - to si u takové společnosti nemůže nikdo dovolit. Jasně, mnoho drobných akcionářů bude vždy vykřikovat, že je někdo poškodil, ale to už je jiná věc...
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (8)
Vaše doporučení:

přečíst (8) 22.02.24 11:22  Miloš  darbujan34zavinacgmail.com  (274401)

..

No zničení ekonomiky Německa v režii USA se daří dobře, záchrana bude v přechodu na válečnou ekonomiku a hurá na Rusko, usa samo zustane mimo to nas všechny jen vyzbrojí jadernejma zbranema aby jsme se mohli bránit a zničit jejich nepřítele
Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (23) 20.12.23 11:55  Miloš  (270908)

us

Izrael okupuje Gazu a USA chtějí okupovat celý svět, to jsou kořeny největšího zla.Kolik že statisíců žen a dětí umřelo při válce usa proti iráku a kde jsou sankce a zabavování majetku na tohle největší zlo planety...
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (23)
Vaše doporučení:

přečíst (9) 11.12.23 11:32  Miloš  darbujan34zavinacgmail.com  (274401)

chudnem

Chudneme rychlostí blesku co jiného se dá čekat když berem papír ,kterého se vytváří nekonečno.
Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:

přečíst (43) 17.11.23 10:23  Miloš  darbujan34zavinacgmail.com  (274401)

USA

No kdyby nám naši západní majitelé nestahovali k sobě každý rok stovky miliard zisků co tady vytvořej díky naší šikovnosti levné pracovní síle a loutkové vládě možná už jsme tady taky měli líp,ale to by tu zas ta práce nemusela být že.Rusko bylo donuceno k válce roztahováním Nato k jejich hranicím USA by udělali to stejné kdyby jejich sousedi stavěli na svém uzemím ruské základny že, takže těch 100 tisíce slovanů co zahynuli v téhle válce maj jasného viníka, západ má krev na rukou,jak ten Napoleon i Hitler potřebuje získat pod svou nadvládu ohromné ruské uzemí plné surovin,aby prodloužil život umírajímu dolaru.
Dosavadní doporučení: přečíst (43)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 15.11.23 23:27  Miloš  (274311)

Demence anařů nezná hranic

Jaká klika, že jsme narazili na odbornici :-) Sice odbornici spadající do stejné kategorie jako její tvrzení, že "F-35 budou za 5 let zastaralé a úplně k ničemu", což zrovna moc duchaplná dezinformace není, ale další její příspěvky jsou naštěstí mnohem zábavnější.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (11) 15.11.23 14:13  Miloš  (274257)

Demence anařů nezná hranic

Debatovat se dá jen s lidmi, kteří jsou debaty schopni, toto nemá smysl. Místo debaty vidím Tvé zoufalé pokřikování po diskutujících způsobené neschopností tolerovat, že jiní lidé mohou mít jiný názor než ten, který se usadil ve Tvé hlavě. Uznávám, že to není nic lehkého, žít s takovým handicapem - ale nevzdávej to. Co dnes vypadá beznadějně, se za pár let může obrátit k lepšímu, a slušně debatovat se třeba nakonec naučíš.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (11)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (29) 15.11.23 08:46  Miloš  (274257)

Demence anařů nezná hranic

Přesně. ANO = všechno vyplundrovat a po nás potopa. Typické pro ně je, že nemají žádné ohledy na budoucnost - přitom letka se kupuje na půl století dopředu. Nedává smysl nakoupit nějaký šrot a někdy po dvaceti letech se to draze snažit napravovat.A pokud jde o starost, že v rozpočtu nebudou potřebné peníze, stačilo neblbnout a neplundrovat státní rozpočet naprosto nepřiměřeným a chaotickým zadlužením během covidu, a populisticky nerušit superhrubou mzdu - tím vším nejen rozvrátili státní finance, ale vydatně zatopili pod inflačním kotlem. Svádět problémy státního rozpočtu na nákup letadel, to je klasický argumentační faul.
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (29)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 22.10.23 22:53  Miloš  (272716)

analytik Lukáš Kovanda

Možná místo vysmívání "uvědomělým zeleným" investorům, kteří se nechali "zmámit" zelenými technologiemi, aniž si uvědomili, že "špinavý průmysl" potřebujeme,možná by bylo vhodnější zmínit válku na Ukrajině a již v předstihu před ní zahájenou energetickou válku Ruska proti Evropě. K těm afektovaným výkřikům o historické nejvyšší ceně Shellu - na grafu použitém v článku Lukáš Kovanda sám ukazuje, že za necelé čtyři roky zhodnotil Shell cca o 25% - totéž, co index ESG. V této z kloubů vymknuté době bych toho od akcií Shellu čekal víc. A důvody, proč index ESG dostává v těchto letech "na frak", snad chápe každé malé dítě. Tedy až na výjimky :-)
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 09.10.23 11:15  Miloš  (270908)

usa

No tak jak řekl Trump , tenhle útok financovala americká vláda, cíl jasný útok na írán s podporou izraele.Usa žijí z válek největší prodejce zbraní války a chaos potřebuje.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (25) 31.08.23 15:49  Miloš  (268758)

drzé čelo

Drzé čelo, to je to, co ukazuje Michl. Dosazení Michla Zemanem do čela ČNB byl totální průšvih, ČNB přestala aktivně pracovat, a Michl jen se založenýma rukama čekal, až se vše vyřeší "samo". Proti inflaci neudělal vůbec nic. Chlubil se, že se zaměřuje na udržování silné koruny, koruně však dávaly sílu devizové rezervy nahromaděné za Rusnoka, na kterého se teď Michl jen snaží házet špínu. Pokud se likvidita bankovního sektoru zvýšila o bilion korun, byl to další důvod pro zvyšování úrokových sazeb, ve kterých by ČNB nepochybně pokračovala nebýt té nešťastné změny ve vedení ČNB. Zemanův muž způsobil paralýzu ČNB, a tím obrovské škody. Nyní má tu drzost "sypat popel na hlavy svých předchůdců" a tvářit s jako ten, kdo nemůže spravit vše najednou. Realita je ale taková, že nic nic nespravuje, základní nástroje nevyužívá, a jen přihlíží tomu, jak věci samospádem neřízeně běží.
Dosavadní doporučení: přečíst (25)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 28.08.23 16:32  Miloš  darbujan34zavinacgmail.com  (268531)

OJE

Žijem v otroctví bankéřů co vytvářejí prachy z ničeho a berou si z nich od nás úrok,to je ten důvod inflace , to je samozřejmost tenhle gigantickej podvod kdy se banky spřáhli s vládama a ožebračujou ná, to fakt nikomu nevadí..
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 05.06.23 22:25  Miloš  (262586)

Není kupní síla jako kupní síla

Až tak překvapivé informace článek nepřinesl. Mnohem zajímavější by bylo porovnávání kupní síly Čechů vůči zahraničnímu spotřebnímu koši, například rakouskému, německému, francouzskému. Taková kupní síla Čechů nepochybně roste díky rostoucím mzdám, silné koruně a díky tomu, že se mnohým zemím vyhnula naše česká specialita, "vyčůraná inflace" způsobená tím, že spousta českých dodavatelů rozeznala současnou dobu jako příležitost k testování, kam až mohou se svými cenami zajít i v situacích, kdy se dodavateli náklady výrazně nezvýšily.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 27.05.23 21:00  Miloš  darbujan34zavinacgmail.com  (262047)

..

Sleduji i nižší grafy a trh se opravdu tlačí silně nahoru ,přijde mi to jako po tom co končil covid a cena začla krásně pumpovat up.Všichni maj strach aby to nezmeškali a ty co se drželi stranou začnou honem naskakovat a poletíme o to víc.To , že je celej tenhle systém nekonečného tištění bezcennejch papírků jeden velkej sud s prachem je ale taky pravda, můj recept je vybrat si pár větších akcií co těžko krachnou a při případném pádu prostě postupně dokupovat, to že půjdem dříve nebo později výš je skoro jisté.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (14) 26.05.23 09:25  Miloš  (261985)

Vše co dělají má jen zamaskovat jejich lenost A hlavně neschopnost

Vážená, nemusíte zbytečně mluvit a těch 5000 jste mohla obdarovat někoho chudého a potřebného ve vašem okolí a neplácat hlouposti.
Dosavadní doporučení: přečíst (14)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 23.05.23 14:48  Miloš  (261840)

Boží mlýny

Pravda, velcí kluci tady byli a budou, ale jejich možnosti jsou u ČEZu omezené. ČEZ není žádná Sigma Dolní Benešov, která může na akcionáře udělat dlouhý nos, kdy si vzpomene. Podraz s ČEZem pod koberec nezameteš. Například i v době nejdivočejšího vyvlastňování jsme s ostatními drobasy vyhráli soud nad Mittalem - a "drobasi" v ČEZu jsou v úplně jiné váhové kategorii. V tomto směru nemám žádné obavy - zrovna tak, jako nemám obavy, že stát v dohledné době sežene peníze na vyplacení vyvlastňovaných akcionářů. Mnoho předchozích vlád si vylepšovalo rozpočet prodejem akcií ČEZu - věří snad někdo tomu, že všechny tyto hříchy vezme na sebe Fialova vláda a bude ty akcie kupovat zpátky za mnohem větší peníze, než za které ty akcie předchozí vlády rozfofrovaly? Snaží se teď uhádat každou miliardou úspor, a půjdou si půjčovat stamiliardy na vyvlastňování akcionářů ČEZu (nebo jinak řečeno, na pokrytí hříchů předcházejících vlád, které si akciemi ČEZU vylepšovaly skóre). To je přeci nesmysl, tomu nemůže nikdo věřit.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (11) 22.05.23 22:03  Miloš  (261840)

Boží mlýny

Ivo, podle mého jsi vystrašený až příliš. Divoký východ s vytěsňovacími praktikami postavených na podplacených posudcích už máme za sebou - pár šrámů z té doby si také olizuju. U ČEZu je to něco úplně jiného. Jednak doba pokročila, a co bylo možní tehdy, by už těžko procházelo. Ta druhé - největší prasárny s vyvlastňováním dělali soukromí vládci akciovek, nikoli stát. Za třetí - ČEZ má úplně jiné rozměry, mezi jeho akcionáři jsou jak úplní drobasi, tak finanční instituce, fondy a podobně. Ze stejných důvodů, pro které stát nemohl ČEZu diktovat ceny elektřiny během energetické krize (jakkoliv k tomu opoziční chytráci nabádali), ze stejných důvodů důvodů nemůže stát takové akcionáře vytěsnit podpásovým způsobem - důvodem je nikoliv obava ze soudních pří, ale jistota takových pří. Problém klesajících cen ČEZu je jinde - pokud se nestane nic nepředvídaného, vrchol energetické krize máme dávno za sebou, situace se bude více a více uklidňovat, ceny energií klesat - a energetický klondajk, ze kterého se ČEZ radoval, se stane jen vzpomínkou. Cena akcií samozřejmě pofičí dál a dál dolu - a může spousta lidí pokřikovat po vládě, že za to může připravované vyvlastnění, jenže realita je neúprosná - ty "pohádkově" vysoké ceny energií jsou minulostí, a naopak očekávaný vývoj směřuje ke stále levnějším cenám, tudíž ke stále levnějším akciím ČEZu. Hned by se na mě mohli vrhnout všichni, kdo věří na nekonečný energetický cenový mejdan, ale podívejte se na klesající predikce na cenu ČEZu - prostě to tak je,Ještě jedna věc - neměl bych velké obavy z nedočkavosti státu vyplatit akcionáře ČEZu - to by na to stát musel někde najít peníze...
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (11)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (9) 10.05.23 16:18  Miloš  (261091)

Kovanda Alenka Karel...

Kovanda ze popisuje fakta? To britky smysl pro humor. Blaboleni o tom, ze "rozvrat verejnych financi je mytus", to jsou ona fakta? Vzdyt Kovanda ani nevi, co je to inflace - pred par mesici jsem ho tady nachytal, kdyz blouznil o tom, ze do inflace se nemaji pocitat koncove ceny energii u zakazniku po zastropovani, ale prepocitane ceny bez statnich zasahu. Neni to ani ekonom, ani politik, jen porad placa cim dal vestsi hlouposti, a prekvapive casto ma k tomu stejne noty jako Alenka a spol.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (9)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (11) 10.05.23 14:04  Miloš  (261091)

Kovanda Alenka Karel...

Martik - tak ted premyslim nad temi sebekritickymi slovy "kdo je ozralej a hloupej, nema psat na internet". Moudre by bylo se tech slov drzet, ale nutkani bylo silnejsi, ze? A tak jsme se dozvedeli, ze Fiala je bolsevik, ze neni ropa (Martik se asi vratil z Madarska), ze neni plyn (asi jede na Havickove straseni z podzimu lonskeho roku). To, ze Cina nestiha vyrabet leky a Evrope v tomto riziku zaspala, za to muze samozrejme take Fiala. A ze tady nekdo zatopil pod inflacnim kotlem pri rozhazovani ze statni kasy pred volbami, za to podle Marika take Fiala. Alespon na jednom se shodneme - verejne finance jsou opravdu v rozvratu, otresny struktaralni schodek jako dar predchozi vlady tu situaci ostre zhorsuje. Slova Kovandy o tom, ze rozvrat verejnych financi je jen mytem, jsou jako dost casto mimo realitu. Zacit by se melo napravou strukturalniho schodku spachaneho minulou vladou, kdy pri ruseni superhrube mzdy klesla danova zatez o 100 miliard, opravou populistickych valorizaci duchodu (duchodci jsou nejvyznamejsi volicskou silo ano, takze za stejny cas, kdy prumerne platy rostly o 6 procent, vzrostly prumerne duchody o 30 procent), proste vratit se k fungovani statni kasy do doby, nez doslo k jejimu populistickemu drancovani.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (11)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (21) 10.05.23 00:34  Miloš  (261032)

Kovanda Alenka Karel...

Kovanda se uź odkopal úplně. Nějakou dobu si sice hrál na ekonoma, čím dál otevřeněji je to už jen pokleslá agitace ve prospěch velkouzenáře. Kovanda kompletně převzal agendu i slovník Alenky a Karla, ti však mají lhaní v popisu práce - pracují pro stranu, kde noty rozdává jeden muž. Co však nutí "ekonoma" Kovandu, aby se k té kampani připojoval, a stavěl realitu na hlavu hlásáním mouder jako "rozvrat veřejných financì je mýtus" a podobně? Do teď jsem si myslel, že bagatelizovat sekeru strukturálního deficitu, kterou zaťalo hnutí ANO, mají tu drzost jen zástupci ANO, protože jsou za to placení. Nebo jaký je vztah Kovandy k Babišovi? Zjevně vřelejší než k ekonomii.
Dosavadní doporučení: určitě nečíst (21)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (7) 04.05.23 22:17  Miloš  darbujan34zavinacgmail.com  (260499)

..

Vyhrát volby no tak možná s korespondenčním hlasováním a lék na inflaci přestat používat papírky a vrátit se k definici peněz popsané v americké ustavě jako určité množství zlata nebo stříbra...a citát od George Washingtona:Papírové peníze ve vašem státě budou mít takový účinek, že zniči obchod, utlači poctivé a otevřou dveře všem druhům podvodů a nespravedlnosti...a dnešní svět mu dal za pravdu.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

přečíst (28) 26.04.23 10:57  Miloš  darbujan34zavinacgmail.com  (259829)

Přesně..

No tohle bych nečekal, ano Blackrock je ten co financuje válku na Ukrajině ten který spravuje biliony dolarů ten za kterým stojí bankéři co se nemůžou dočkat, až ovládnou Rusko, pokud se rozhodnout nebojovat dál do posledního Ukrajince bude to skvělá zpráva,ale těm mrtvím už život nevrátí stejně jako v ostatních válkách co vedli jménem americké hegemonie..
Dosavadní doporučení: přečíst (28)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 09.04.23 18:06  Miloš  (258603)

Pošta....

Alespoň to někdo řekl na plnou pusu.....Ovšem si říkám,kdo převezme ty statisíce zásilek ze zahraničí?....Když už?.Služba pošty v tomto segmentu je bída,ale budou kurýři fungovat líp,když jim ty mantinely ukládá zákon?.A když prodejce nabízí jen poštu,tak na zásilky zapomeňte,neboť např.Číňana nezajímají poměry v Čechostánu.....
Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 22.03.23 07:08  Miloš  (257888)

proč nám nutí video?

Nesmyslný trend - informace nebo názory, které mohou být přehledně v textu, jsou znepřístupňovány natáčením videí. Kdo na to má koukat? Kdo má čas nebo náladu pouštět si nějaké video exhibice, když člověk nehledá nic jiného, než přehledně předané informace. Koukat na taková videa je stejný masochismus jako sledovat předpověď počasí na ČT1, která slouží ke všemu možnému, jen ne k přehledné informaci o počasí. Asi jediným, kdo se v takovém předávání informací vyžívá, bývá tvůrce pořadu. Nic proti youtuberům, ale to je úplně jiný žánr. Dávat ale na youtube videa, ve kterých jsou například prezentovány grafy, to je stejný nesmysl, jako předávat finančnímu úradu video s daňovým přiznáním.
Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 03.03.23 20:31  Miloš  milos.pravda99zavinacseznam.cz  (257067)

Duchody

Výsluhy byly už před válkou, a ty nic nejsou. Jako jsou průměrné důchody pro celoživotně nicnedělající Rómáky. Jen prodávaji na sex svoje 12 letý děti, vyrábí a kšeftují s drogami. A od 20 jsou na invalidním důchodu.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (10) 25.02.23 18:59  Miloš  (256790)

Valorizace duchodu

Já myslím že všichni občané našeho státu mají žaludky přibližně stejný ale platy mají ty nahoře několikanásobně vyšší a pořád si přidávají.To se potom žije na důchodce se vůbec nemysli,protože až oni přijdou do důchodového věku.budou mít na účtu nahrabano v milionech ,
Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (2) 25.02.23 08:26  Miloš  (256764)

Zelený mozek

Ten "diskuzní" příspéěvek, to je typická reakce lidí, kteří žijí v bublině s přesvědčením, že ekologie je sprosté slovo, a že klimatické změny navzdory všem ďůkazům nemají nic společného s činností človéka. Nutno říci, že tato bublina je v naší zemi obrovská. Je to dáno celou plejádou dezinformačních vlivů, od dětsky hašteřivých, ale fundovaně se tvářících statí odborníka na všechno a proruského kolaboranta Klause, dlouhodobě se z amatérské pozice snažícího zesměšňovat závěry vědců, přes masivní ruskou propagandu usilující o vytváření obrazu, že ekologii nám vnucuje nepříčetná bruselská byrokracie, s využitím naivity mnoha českých mudrlantů z nějakého důvodu se domnívajících, že celá Evropa, celý svět se zbláznil, jenom české otevřené hlavy si uchovaly zdravý rozum. Tak to bývá - řidič jedoucí v protisměru často spílá všem protijedoucím, že se zbláznili, a nadává jim do k..tů, jako ten předcházející příspěvek.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 16.02.23 14:53  Miloš  (256195)

Frait je Zápotockým dnešní doby

Příspěvek, na který jsem odpovídal, tvrdí, že "Ve Francii by jim neprošlo nic z toho co dělali v ČNB posledních deset let". Tak do toho nepleťme začátek milénia s prvním funkčním obdobím Fraita.Ještě k té Francii - dávat za příklad "revoluční Francii", co jsem bral jako úlet, který jsem vůbec nekomentoval. Ať už tím Sranda nostalgicky vzpomínal na krvavý odkaz francouzské revoluce, nebo měl na mysli moderní dobu, kdy Francii paralyzuje jedna stávka za druhou, nepatřím mezi fanoušky ani prvního, ani druhého nesmyslu.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (60) 18.01.23 20:09  Miloš  (255151)

Innogy 3.5Kč kW/h

"blbečci z hora"? Pokud použijeme hlavu, vidíme, že strop pro elektřinu byl zvolen dobře - je dostatečně vysoký, aby pokud ceny půjdou níže, nemohli dodavatelé profitovat z toho stropu, protože by jim jednoduše všichni klienti utekli - třeba právě k těm dodavatelům, o kterých píše článek, a kteří již nyní prodávají pod stropem. Smysl stropu je prostě takový, aby byl nouzovým řešením při vysokých cenách, ale motivoval využít levnějších nabídek, až ceny půjdou dolu.Vzpomeňme, jak při nastavování stropu podobní chytráci peskovali vládu, že prý nastavila strop příliš vysoko, což prý nikomu nepomůže. Bláhově jsem si myslel, že v nynější situaci i tito lidé smysl rozumně nastaveného stropu pochopí, ale mýlil jsem se - nepochopili nic. V každé situaci budou takoví "moudří lidé" nadávat vládě "do blbečků". S tím nic nenaděláme, na to léky nejsou, s tím jim žádná vláda nepomůže :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (60)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (4) 05.01.23 09:16  Miloš  (254750)

To bylo keců...

V mem textu bylo cenzurou vyteckovano "vlada podv.dniku", nasledne smazan i muj protest proti takove cenzure. Proc ta cenzura? Proc asi probiha nyni ten soud? Proc je to slovo cenzorsky neprijatele? To si budeme dal hrat na to, ze bylo dobre?
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 05.01.23 09:07  Miloš  (254750)

To bylo keců...

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (9) 05.01.23 08:50  Miloš  (254750)

To bylo keců...

Britky smysl pro humor. Vysledek Babisovy vlady? Zpevnovani koruny, nad kterym si ekonomove lamou hlavu, protoze jde proti vsem ekonomickym podkladum, se deje po konci Babisovy vlady. Deje se v dobe, kdy se Cesko vraci mezi civilizovane a duveryhodne zeme, v dobe, kdy Cesko prebira zodpovednou roli i v evropskem deni, kdy neni jen zdrojem skandalu s rozkradanim evropskych dotaci. Sila meny je vytvarena i mezinarodni duveryhodnosti, a ta za Fialy prudce narostla. Jiste prijde spousta komentaru, ze moralka, vlada ... nebo naopak kredibilita nemaji s kurzem meny nic spolecneho, ale neni to pravda - kredibilita je na menovem trhu velmi dulezita - jak patrno i z ostatnich uspesnych men, svycarske a singapurske.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (9)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 04.01.23 16:00  Miloš  (254659)

zdali pan Kovanda tuší proč?

No, přemýšlím, jak Ti to vysvětit, abys to měl šanci pochopit :-) Měny jsou podloženy ekonomikami a ... důvěrou. Například pokud by Venezuela měla stejné hospodářské ukazatele jako Švýcarsko, nebude mít měnu silnou jako švýcarský frank. Důvěryhodnost Česka se s výměnou vlády rapidně zvýšila, a dál roste s tím, jak se návrat Česka do civilizace stává čím dál zřejmější realitou. Odráží se to samozřejmě i v kurzu koruny - a o tom jsem psal. Nebo ještě jinak - stačí se podívat do toho článku od Bloombergu, nebudeš-li věřit mně. Dočteš se tam, že zvláště v rozkolísaných dobách investoři preferují měny, ve které mají důvěru. A že se v této rozkolísané době nejlépe vedlo měně švýcarské, singapurské a české (nepočítáme-li manipulovaný kurz čínské měny a dolar, samozřejmou kotvu investorů v rozbouřených dobách). To je pěkná společnost, nebo ne? A že tyto měny mají něco společného s důvěryhodností, není asi potřeba moc okecávat...No a na závěr tohoto malého školení ještě oprava omylu, že síla měny se utváří jen mnohaletým vývojem a ne ze dne na den. Nebudu plýtvat bajty - příkladů, jak pozitivní nebo negativní informace skokově ovlivňují kurzy měn existuje takové množství, jak dlouho existuje měnový trh.
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 04.01.23 14:06  Miloš  (254659)

zdali pan Kovanda tuší proč?

Vsak ano, BigTV, zadny spor, o tom jsem psal - nadavat lze predevsim na predchazejici vlady. I tu inflaci, za kterou se predchazejici vlada nestydi peskovat tu novou, i tu nam zaridila predchazejici vlada - staci se podivat, jak strme letela inflace nahoru uz pri predavani vlady, a pritom inflace reaguje na podnety s mnohamesicnim zpozdenim. Energeticka krize se nasledne v Cesku propsala do inflace nejrychleji v cele Evrope kvuli tomu, že pri nastupu energeticke krize byla v Cesku inflace už v nezadrzitelnem pohybu.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (11) 04.01.23 11:39  Miloš  (254659)

zdali pan Kovanda tuší proč?

Citování Bloombergu je pěkné, ale chtěl bych se pana Kovandy zeptat, jestli tuší, v čem spočívá jádro současné síly koruny. Nepochybně za tím nejsou intervence ČNB, protože ty se nekonají. Zjevně to nejsou ani mimořádné výsledky české ekonomiky. Kde tedy hledat odpověď na otázku, kde se bere současná síla české koruny? Odpověď je zřejmá - za současnou sílu české koruny vděčíme vládě Petra Fialy, která nás vrátila do Evropy, mezi civilizované země. Nejde jen o poslední měsíce, ale brilantně zvládnuté české předsednictví ten proces jen podtrhlo. Vždyť odpověď na všechno ten článek z Bloombergu obsahuje - zatímco zlotý a forint oslabily, česká koruna zpevnila. Nikoliv hospodářským zázrakem, ale tím, že se Česko zbavilo nálepky nesolidní země, jejíž evropská agenda byla omezena nanejvýš na aktivity při rozkrádání evropských dotací. Doufejme, že tento trend Česku vydrží i přes následující prezidentské volby. Že Česko opravdu míří do civilizovaného světa, mezi důvěryhodné země.Proč to ale sepisuji? Nedávno jsme tady od pana Kovandy četli moudra, ve kterých peskoval současnou vládu, a bohorovně ji oznámkoval známkou 3 - se slovy, že vláda si takové hodnocení "zaslouží". Prostě si musíme zvyknout na to, že v článcích od pana Kovandy se dočteme ledacos, a že velmi často plácá úplné nesmysly.
Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:

přečíst (10) 02.01.23 11:35  Miloš  (254659)

premier - ekononimckým pošukem :-)

No, absolutní blb se pozná právě podle toho, že kolem sebe vidí jednoho absolutního blba vedle druhého. Asi tak jako ten zoufalec v protisměru, který spílá všem řidičům jedoucím proti němu. Ale pryč od toho - ono se stačí podívat do v příspěvku uvedených "faktů" - příspěvek obviňuje Fialu z války na Ukrajině a jejich důsledků, se kterými se stejným způsobem potýká celá Evropa. A jaksi zapomíná, že Alenka von bankrot zveřejňovala na budoucí roky rozpočtové plány s ještě větší sekerou, než zatíná současná vláda - a přitom v té době netušila nic o válce a energetické krizi. To, že nyní Alenka vykřikuje hesla o rozpočtové nezodpovědnosti Fialovy vlády, to je druhá věc (vypovídající mnohem více o Alence a jejím klubu než o Fialově vládě).
Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 19.12.22 00:28  Miloš  (254207)

celkově si pan Kovanda zasluhuje známku 4

Známku 4 uděluji panu Kovandovi za bohorovné pasáže jako"Celkově si tak vláda zasluhuje známku 3"Proč nehodnotí za sebe, za Kovandu - zobecňování typu "vláda si zasluhuje" mě uráží bohorovností, s jakou se pan Kovanda snaží stavět do role, která mu nepřísluší. V mnohých svých textech na tomto webu pan Kovanda opakovaně prokazoval svoje fatální neznalosti elementárních základů ekonomie, jeho příspěvky bývají často manipulativní a občas jde dokonce o texty protiřečící samy sobě, a tak vůbec nechápu, co pana Kovandu opravňuje stavět se vůči vládě do role jakéhosi kantora seshora shlížejícího a hodnotícího školáky. Vůbec panu Kovandovi neupírám právo vyslovovat jeho moudra, jakkoliv jsou často úsměvná. Jen ať to prosím nedělá z pozice ředitele zeměkoule, to je potom už opravdu komedie se vším všudy.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (7) 15.11.22 09:47  Miloš  (252088)

Kovanda? Kovanda.

Pred par dny se pan Kovanda rozohnoval nad tou "manipulaci s cisly", kterou predvedl CSU, ze tim umele snizil inflaci. No a dnes tuto "manipulaci s cisly" pan Kovanda pouziva, aby nam ukazal, jak jsme v boji proti inflaci dohnali Slovaky.

Nejen tedy ze pan Kovanda nerozumi zakladnim ekonomickym pojmum, ale jeho myslenkovy svet je velmi "tvarny" podle toho, jaky clanek zrovna pise. Nevim, co je hure. Fatalni mezery v zakladech ekonomie ukazuje pravidelne (napr. naivni predstavy o zpusobu stanoveni miry inflace v predchozim clanku nebo vliv samostatne meny na inflaci v jeho dnesnim textu), ale i zakladni neznalost se da pri trose dobre vule omluvit - je to spise ostuda redakce a banky, ktera sve jmeno spojuje s takovymi experty. Horsi je podle meho to, ze o zadne omyly nebo neznallsti ani nejde - pan Kovanda klidne pouzije stejne realie naprosto pritochudnym zpusobem ve dvou odstavcich za sebou podle toho, jake manipulace se zrovna snazi dosahnout. 

Znovu se ptam - redakce se za zverejnovani takovych "expertiz" nestydi? Ani Trinity banka nedba o svoji povest? Dlouhodobe neco neuveritelneho.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 14.11.22 20:13  Miloš  (252191)

Metaversesworld

Ano řeší to Olomouc kriminální policie,beranm@email.cz napište mi

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 11.11.22 23:45  Miloš  (252088)

Vrátit diplom z ekonomie

Nebo aby to bylo uplne srozumitelne, uvedu priklad.

Pokud by se stat napriklad rozhodnul markantne zvysit DPH za pohonne hmoty, skokem by to zvysilo jejich ceny a toto zvyseni spotrebitelskych cen phm by se samozrejme projevilo na rustu inflace. Nikoho by ani nahodou nenapadlo vykrikovat, ze statisticky urad manipuluje s cisly, ze sice spotrebitelska cena phm vzrostla, ale jen kvuli depehacku, coz jsou penize vybrane statem, a to se preci nepocita. Nesmysl, ze? A pritom je to uplne totez, co predvadi pan Kovanda - tvrdi, ze statem subvencovanou spotrebitelskou cenu energii nelze brat pri staniveni inflace vazne, protoze do toho vstoupil stat. Zakladni problem pana Kovandy je dezorientace co se tyka pojmu inflace.

 

 

 

 

 

 

 

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (4) 11.11.22 23:24  Miloš  (252088)

Vrátit diplom z ekonomie

Diplom mam sice technicky, ne ekonomicky, ale co je to inflace vim. Vyhodnocuje se porovnavanim spotrebitelskych cen, a ne fiktivnich cen, ktere by existovaly bez dotaci. Kdo ve spotrebitelskem kosi napriklad resi, ze jsou ceny potravin podepreny zemedelskymi dotacemi? Ale u energetiky je to podle pana Kovandy manipulace s daty.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 11.11.22 23:11  Miloš  (252088)

manipulace s čísly...

Je to jednoduche jako facka - statni podpora je forma subvence snizujici cenu. S logikou pana Kovandy by musely byt ve spotrebitelskem kosi prepocitavany na vyssi uroven vsechny polozky, ktere jsou levnejsi diky dotacim, a to se jednak nedeje nikde na svete, a druhak by to byla hloupost. Nebo snad nekdo bude tvrdit, ze se prepocitava pri zjistovani inflace "pravdiva" cena chleba kvuli zemedelskym dotacim?

Ten priklad se sousedem nebyla trefa do cerneho, ale ukazka nepochopeni jadra veci. Neresime prece v diskuzi sousedskou vypomoc, ale spotrebitelskou cenu dotovanou statem - a je uplne jedno, jestli tu cenu pro spotrebitele stat zlevnil tim ci onim zpusobem.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (10) 11.11.22 19:41  Miloš  (252088)

Vrátit diplom z ekonomie

Měl by se už konečně někdo podívat, jestli má pan Kovanda diplom z ekonomie - a pokud ano (což by pro mě bylo překvapením), měl by ho vrátit a nedělat další ostudu psaním článků podobné úrovně. Má vůbec ten člověk představu, co se skrývá za pojmem "inflace"? Obsah jeho článku ukazuje, že se pan Kovanda neorientuje ani v základních ekonomických pojmech, což ho vede k přesvědčení, že ČSÚ s čímsi manipuluje - skutečnost je však mnohem méně vzrušující - to jen pan Kovanda neví, o čem píše.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (10)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (13) 11.11.22 16:34  Miloš  (252088)

manipulace s čísly...

Tomasso má pravdu, ČSÚ se žádné manipulace nedopustil, manipulativní je naopak článek pana Kovandy (jak jsme si už zvykli). O co tomu pánovi jde? Tváří se jako ekonomický expert, přitom tady od něho pravidelně čteme naprosté nesmysly. Kdyby ČSÚ ve spotřebním košíku nezohlednil, že mají spotřebitelé slevu na energiích, právě to by bylo možné vyčítat statistikům jako manipulaci. A ohánět se technikou, jaká vede k oné slevě, a zdůvodňovat, že takto dosažené nižší spotřebitelské ceny není možné brát v úvahu při počítání inflace, právě tato snaha je od pana Kovandy manipulací jak Brno. 

Malá nápověda panu Kovandovi i těm, kteří se jeho manipulativním článkem nechali zmást. Za prvé - ve všech zemích, kde vlády dotují spotřebitelské ceny energií, jak se ve všech těchto zemích počítá inflace? Samozřejmě ze spotřebitelských cen. A netýká se to jen energií, týká se to jakékoliv položky spotřebního košíku - relevantní jsou ceny pro spotřebitele. A za druhé - zkusme si představit hypotetickou situaci, že vláda dotuje spotřebitelské ceny tak, že je drží velmi, velmi nízko, a že podle představ pana Kovandy nejsou do spotřebního koše zahrnuty tyto zlevněné spotřebitelské ceny, ale hypotetické spotřebitelské ceny, jaké by byly bez státních subvencí. Tím by nesmyslně "narostla inflace", a stát by byl nucen na základě takto nesmyslně vypočítané inflace platit duplicitně - na valorizacích důchodů, na protiinflačních dlouhopisech a tak dál, což je samozřejmě naprostý nesmysl. Pan Kovanda se tohoto protimluvu ve svém textu dotknul (že stát "ušetří na nižší inflaci"), ale bohužel bez jeho pochopení. Nesmyslem by bylo právě naopak nafouknutí spotřebitelské inflace, a tím duplicitní výdaje státu - stát by platil jak náklady na snížení spotřebitelských cen, tak náklady na vyrovnávání dopadů fiktivně vysoké inflace.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (13)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 09.11.22 10:47  Miloš  (251917)

Maďarská inflace vylétla vzhůru

No a pokud budeme chtit, Okamura zaridi stejne vyhodne podminky i nam. Prime dodavky od Putina, to je jeho recept na energetickou krizi.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (19) 01.11.22 16:26  Miloš  (250485)

analytik Kovanda opět víří vodu

Pan Kovanda je tu opět se svými obskurními tématy. Předpokládám, že je mu jako každému jinému soudnému člověku jasné, že "přebytek" plynu je jen dočasná provozně technická záležitost způsobená extrémně vstřícným podzimním počasím v Evropě a nedostatečnými kapacitami pro "vyskladnění" LNG plynu čekajícího v tankerech.

Záporné ceny plynu nejsou nic nového - pokud si nesedne kapacita dodávek s vývojem počasí, dochází k takovým situacím nezřídka i v Americe. To jen pan Kovanda, jak je jeho zvykem, nepohrdne jakýmkoliv tématem, ze kterého je možné uvařit (dez)informační guláš - a šířit nesmysly o zadržování plynu v zásobnících. Je to naprostý nesmysl, který může vymyslet snad jen on. Proč by kdo plyn zadržoval v zásobnících, když ho může prodat a obratem dokoupit za ceny, o kterých se mu před pár týdny ani nesnilo? Není to spíše tak, že plyn v zásobnících "zadržuje" neobvykle teplý podzim v kombinaci s úspornými opatřeními? Prosté věty tohoto druhu však do poplašných zpráv pana Kovandy vůbec neladí - a právě proto ty články vypadají tak, jak vypadají. 

Jedna věc mi není vůbec jasná - jaké důvody mohou vést jakoukoliv komerční banku k tomu, aby své jméno spojovala s odborníkem, jako je pan Kovanda? Cožpak té bance, jejímž jménem pan Kovanda vystupuje, vůbec nezáleží na svém kreditu a na tom, aby do ní klienti nosili peníze? Pokud ne, je to vůbec banka, nebo spíše nějaká pračka peněz?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (19)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 24.10.22 17:00  Miloš  (250085)

Ktery akcionar tim trpi?

Chtel bych po autorovi clanku vysvetlit, kdo to je ten akcionar nebo drobny akcionar, ktery trpi soucasnou volatilitou akcii CEZu. Stacil by mi neden modelovy priklad treba takoveho trpiciho drobase vlastniciho CEZ, abych to pochopil. Mam ovsem na mysli akcionare, ne spekulanta, ktery to neustale haze tam a zpatky a neplanovane vykyvy mu kazi ty jeho spekulace.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (7) 20.10.22 15:23  Miloš  (249786)

Valorizace důchodu patří všem

Svatá pravda,kdo poctivě pracoval a nešidil stát nemá takové problémy a ti rádoby umělci si jen užívali a teď se diví.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (6) 19.10.22 17:43  Miloš  (249643)

pan Pikora blábolí nesmysly o nespravedlnosti

V bodech 1 až 4 jsi mi vynadal do pitomců. Užitečnjší by bylo, kdyby sis o některých z těch bodů něco užitečného přečetl, a u jiných bodů nepřekrucoval to, co jsem napsal. 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (6)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (9) 19.10.22 14:25  Miloš  (249643)

pan Pikora blábolí nesmysly o nespravedlnosti

No tak abychom se z pokusů o manipulace a polopravdy (decentně řečeno) vrátili do reality - toto je debata k článku o danění mimořádných zisků energetických společností (a bank, tam to zase souvisí s mimořádnou inflací). Autor článku brečí, že se cena akcií ČEZu vrátila do normálu po schválení zdanění mimořádných zisků. Proč se asi cena akcií vrátila do normálu?  Protože cena byla nadhodonocena o předpokládané rozdělování oněch mimořádných zisků, tak si tady prosím nelžeme, že mimořádné zisky ČEZ v nynější situaci nerealizuje.

Druhá věc - tušíš vůbec, kolik elektřiny prodává ČEZ průmyslovým podnikům napřímo mimo burzu? Pokud ne, tak si to někde vyhledej, jak se věci mají. Všechnu tuto elektřinu prodávanou napřímo (mimo burzu, mimo překupníky) prodává ČEZ podnikům napřímo hádej za jakou cenu? Za cenu obchodovanou na lipské burze. Přesně to, o čem píšu - využití situace a snaha co nejvíe si namastit kapsy - tak prosím nech toho blábolení o chudince ČEZu a lichvvářských překupnících. Třetí věc - netahejme do toho dlouhodobé kontrakty, to je jiné téma. I spotřebitelé, kteří mají dlouhodobě nakoupeno, se dříve nebo později ocitají v realitě - podobně i dodavatelé. To, o čem se bavím, je chování energatických společností ne před rokem, dvěma, kdy se uzavíraly letité kontrakty, ale chování k zákazníkům v současnosti, když zákazníkům dlouhodobé kontrakty končí.

Když píšu o tom, jak si ČEZ na současné krizi mastí kapsy, je to pravda. Neříkám ale, že se s tím dá něco dělat - je to společnost vlastněná dravými akcionářemi, u které nepřipadá v úvahu žádná solidarita k odběratelům v době krize - naopak, je tam snaha vytříslat z toho co nejvíce, a nemůže tomu být jinak, pokud nemají riskovat nespokojenost či žaloby ze strany akcionářů. Tomu, že se ČEZ takto nestydatě chovat musí, tomu rozumím. A právě proto existují mechanismy, kterými se zisky takových dravců dají přerozdělit ku prospěchu řešení eneregetické krize - čili zdanění mimořádných zisků. O tom to celé je.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (9)
Vaše doporučení:


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:29 (30.4.2024) 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  649.00  +1.41% 
 ČEZ  870.00  +0.64% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 110.00  +0.23% 
 GEN DIGITAL  490.00  -0.20% 
 GEVORKYAN  258.00  +2.38% 
 KOFOLA CS  270.00  0.00% 
 KOMERČNÍ BANKA  869.50  +0.52% 
 MONETA MONEY BANK  95.10  -2.36% 
 PHILIP MORRIS ČR A  16 000.00  0.00% 
 PHOTON ENERGY  44.90  +0.90% 
 PILULKA LÉKÁRNY  180.00  +0.84% 
 PRIMOCO UAV SE  920.00  -2.65% 
 VIG  734.00  -0.81% 
Komodity online
 Ropa 83.63 USD 18:06   
 Zlato 2305.01 USD 18:06   
 Stříbro 26.47 USD 18:06   
 Káva 215.53 USD 18:06   
 Cukr 19.20 USD 18:06   
 Bavlna 76.64 USD 18:06   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.